Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11

    Standaard

    Mijn G5570 (Elliot Easton duo jet) had ook van die Gretschbuckers maar heb ze vrij gauw vervangen voor een TV Jones Classic en Classic+ in de brug. Als je de English mount versie koopt met bijbehorende ringen kun je ze er zo in schroeven. Wereld van verschil qua sound! Die Gretschbuckers zijn niet slecht, maar klinken naar mijn smaak gewoon als een doorsnee humbucker. De Filtertrons leveren wel die definitie, sprankel en spank die bij een Gretsch horen.

    Wel loop ik tegen het kleine issue aan dat die halspickup net niet diep genoeg de body in kan met de meegeleverde schroefjes, moet ik nog steeds eens langere voor vinden. Nu lopen de snaren wel heel dicht langs de pooltjes.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik zat me nog wel te bedenken: mijn hollowbody heeft Filtertrons. Als ik in die Jet ook filtertrons zet, wordt dat niet een beetje van hetzelfde? Ik bedoel, kan ik daar dan niet beter Powertrons (of op z’n minst Classic +) in zetten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13

    Standaard

    Die 5570 klinkt echt wel anders dan mijn 6120 ook al hebben ze beiden Filtertrons. Maar ze zitten absoluut in dezelfde hoek qua geluid, dus denk dat het een afweging is die je alleen zelf echt kunt maken. Die classic+ is trouwens qua output zo ongeveer gelijk aan de gewone classic in de hals, die combinatie werd me ook aangeraden door TV Jones zelf.

    Ik heb ook nog een Jazzmaster/Cabronita hybride met een Supertron, die heeft flink ballen, gaaf ding wel.

    Je bent van harte welkom om eens hier wat aan de tand te voelen trouwens! Heb Filtertrons (Gretsch en TV Jones), Dynasonics en die Supertron in huis. Zelfs nog een AC30 en ook nog warme koffie en koud bier ;-)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb ook een powertron in een tele, dat maakt van die gitaar een soort gemene P90 met sparkle, als ik die in de oversturing gooi klinkt ie als de mondharmonica van J. Geils en zo leuk als dat is, dat moet je wel willen.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Die 5570 klinkt echt wel anders dan mijn 6120 ook al hebben ze beiden Filtertrons. Maar ze zitten absoluut in dezelfde hoek qua geluid, dus denk dat het een afweging is die je alleen zelf echt kunt maken. Die classic+ is trouwens qua output zo ongeveer gelijk aan de gewone classic in de hals, die combinatie werd me ook aangeraden door TV Jones zelf.

    Ik heb ook nog een Jazzmaster/Cabronita hybride met een Supertron, die heeft flink ballen, gaaf ding wel.

    Je bent van harte welkom om eens hier wat aan de tand te voelen trouwens! Heb Filtertrons (Gretsch en TV Jones), Dynasonics en die Supertron in huis. Zelfs nog een AC30 en ook nog warme koffie en koud bier ;-)
    Dat is misschien wel een keer een leuk idee! Maar eens wat afspreken via pb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Die 5570 klinkt echt wel anders dan mijn 6120 ook al hebben ze beiden Filtertrons. Maar ze zitten absoluut in dezelfde hoek qua geluid, dus denk dat het een afweging is die je alleen zelf echt kunt maken.
    Dit.
    Ik heb naast de G5120 met TVJ’s ook een Gretsch G5232T met Blacktops gehad. Een full hollow klinkt veel droger.

    Zijn P94’s niet iets voor die Duo Jet om het een heel andere hoek in te trekken?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Oh nee, ik hoef geen heel andere hoek. Die dikke twang vind ik te gek. Ik hoop eigenlijk een beetje op een verlengde van mijn telecaster. Dat die blauwe een ander beestje is maakt het dan wel weer interessant.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik heb toen in die Koreaanse Gretsch van mij de reissue blacktops vervangen door TV Jones. Was qua ophanging (ringen, schroeven, opzoeken op internet) wel een verschrikkelijk gedoe. Maar nu klinkt ie helemaal te gek. Ik zoek in een Gretsch gewoon de Gretsch filtertron sound, da's voor mij genoeg. Ik weet niet of het veel toevoegt om daar nog allerlei nuances in te gaan zoeken. Denk eigenlijk van niet.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De hele jaren 90 heb ik voornamelijk op Hilo's gespeeld want die zaten op mijn Tennessean. Ik beschouwde het ook altijd als een halve filtertron maar there is more to the story blijkbaar.
    Ah leuk, kende ik niet dat artikeltje. Dank je wel.
    Inderdaad de brug pup was slap en vrijwel onbruikbaar. Dat ik beide elementen met de schroefjes naar de hals had gemonteerd scheelde iets, maar kan ook aan bijgeloof worden toegeschreven.
    99 van de 100 keer dus beide pups samen ingeschakeld. En inderdaad heeel weinig brom. Best fijne elementen.
    Sorry Kim voor t kapen van je draadje.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Heeft iemand hier misschien ervaring met Scheffer pickups? Een bedrijfje uit Hoogeveen die ook Filtertron elementen draait. Ik hoef voor mijn Jet niet de allerbeste pickups, maar gewoon goeie elementen. Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn hier, €140 voor een set lijkt me best redelijk als ze gewoon goed zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top