Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ken de Gretsch filters niet maar die zie ik hier voor een best goede prijs.
    Dat verschil tussen bridge en neck is bij Fender vaak een wassen neus, enkel in naam.
    Bij Thomann voor €60 per stuk. Maar ja, levertijd…

    Ik begreep ook dat men vaak van de TV Jones een Classic Plus in de brug zet, met dus wat meer output, omdat brug en nek idd hetzelfde zijn. Scheffer maakt een set met verschil tussen brug en nek. Vandaar ook mijn vraag, als dat ook qua klank Filtertron achtige zijn, ben ik gelijk klaar. Zit hier in de buurt en ik kan met ze afstemmen qua output en montageopties.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Nee, Ateng heeft ooit wat clips ingespeeld voor Scheffer. Ook Napoje heeft wat ervaring dacht ik. Er is een ouder draadje te vinden op dit forum over Scheffer waar dit vermeld staat.
    Nee napoje heeft geen ervaring met scheffer. Wel heeft napoje een paar cheap ass rosswell filtertrons in stock voor zijn laatste project. Laatst even vergeleken met een tv jones loaded tele. En dat viel helemaal niet tegen. En dat voor zo’n 35€ per pu.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard Gretsch pickups: Filter'tron, Broad'tron, en Dual coil?

    Gisteren de knoop doorgehakt en een set Gretsch blacktop Filtertrons besteld. Geen risico met onbekende zooi en voor €108 niet direct de hoofdprijs, ik moet er alleen even op wachten omdat ze uit de USA moeten komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Er komen rond deze tijd ook gitaren van Gretsch uit met hun nieuwe FT-67 pickups. Ik ga ze binnenkort horen want de mijne kan elk moment binnen komen bij de winkel. Wat ze er zelf van zeggen: The all-new FT-67 Filter’Tron™ humbucking pickups were designed to capture authentic vintage Gretsch voicing but with a more well-rounded tone for modern playing styles. This powerful pair of pickups provide open and pristine top-end chime, glassy midrange, robust low end and balanced harmonics for tone that blends seamlessly with other instruments.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Er komen rond deze tijd
    De pr zit goed in hun bijvoeglijke naamwoorden.
    Ik heb altijd moeite met het "authentiek maar dan anders" want dan kan het nog alle kanten op
    niettemin gok ik dat de TVJones powertron er model voor heeft gestaan
    dat zou wel logisch zijn want een hot filter had Fender nog niet (dacht ik)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #36
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik zat me nog wel te bedenken: mijn hollowbody heeft Filtertrons. Als ik in die Jet ook filtertrons zet, wordt dat niet een beetje van hetzelfde? Ik bedoel, kan ik daar dan niet beter Powertrons (of op z’n minst Classic +) in zetten?
    Ik heb met een 5420 en 52... weet ik even niet meer, zo'n mooi sparkle beestje, dezelfde pickups (blacktops) gehad in zowel een dikke hollow als een solid body. Dat maakte behoorlijk veel verschil. Op de hollow vond ik ze vele beter tot hun recht komen. Op de solid vond ik ze niet heel anders/bijzonder dan andere solid body gitaren dus die is uiteindelijk weer de deur uit gegaan.
    Ik heb nog niet kunnen zien welke gitaar/pickups jij nou precies hebt, dat doe ik later nog even.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik heb toevallig net mijn setje blacktops ontvangen met de post. Ik probeer nog wel een voor en na vergelijk te maken. Ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn in dezelfde gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik had net de post gemist dat je al blacktops had besteld
    Afijn, we gaan het lezen. Ik denk dat je het sowieso leuker gaat vinden dan wat er nu inzit.

  9. #39

    Standaard

    Super benieuwd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard Gretsch pickups: Filter'tron, Broad'tron, en Dual coil?

    Ik heb ze gelijk dezelfde avond gemonteerd. Was nog wel een beetje gedoe, ook de pickup ringen zijn smaller dan van de Dual Coils, dus moest er een paar gaatjes bij in boren. Maar het is gelukt en het ziet er nog best vet uit ook.

    Ik heb de gitaar nu een paar keer getest op mijn oefenversterkers, en het is echt een heerlijke allrounder geworden. Qua output zit ie ongeveer gelijk aan mijn Tele met een best dikke set Cavalier pickups, en uiteraard ook aan mijn hollowbody. De Tele klinkt als een Tele, scherp, fel en rauw. De hollowbody klinkt lekker droog en als een typische Gretsch. De Jet zit daar tussenin. Lekker strak maar ook nog steeds twangy. Ik geloof dat ik mijn setje wel compleet heb!

    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 12 december 2021 om 18:33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top