Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: JCM 900 probleem

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard JCM 900 probleem

    Ik heb een JCM 900 die ineens kuren vertoond. Na ongeveer een half uurtje spelen begint het geluid af te sterven, valt helemaal weg en komt weer terug. Ik heb het idee dat het begon toen ik wisselde van kanaal a naar b. Maar weer terug bij a bleef het probleem zich voordoen. Nou heb ik totaal geen verstand van die dingen dus ik zou echt niet weten wat dit kan zijn en ga dus ook niet andere buizen erin steken of wat dan ook. Ben eigenlijk nieuwsgierig naar wat dit zou kunnen zijn. Ik speel er alleen thuis op en heb nog een andere amp dus het heeft geen haast, uiteraard breng ik hem weg om hem na te laten kijken als ik hem ineens toch meer nodig heb.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Ben eigenlijk nieuwsgierig naar wat dit zou kunnen zijn.
    Heb je vaak buisjes uitgeprobeerd? Ik denk dan aan buisvoeten en/of brakke soldeerpunten.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs met buisjes niks doe. Moeten het paren zijn, kan ik buis voor buis wisselen? Geen idee.. Maar zou ik dan eens aan de buizen kunnen voelen of ze goed vastzitten?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik vrees dat je het verkeerd begrijpt. Het vaak wisselen van buizen kan een oorzaak zijn voor uitgelubberde buisvoeten wat mogelijk jou probleem veroorzaakt. Als je nooit aan buizen zit is dat dus niet het geval. Je constatering lijkt op het uitdoven van een gloeidraad. Kan ook in een las zitten. Ik weet ff niet of er een zekering in het gloeidraad circuit zit. Als dat zo is kan daar ook de oorzaak liggen. Al dat speculeren word je niet wijzer van, constateren en meten is de oplossing.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Constateren en meten, dat wordt dus toch even wegbrengen. Zelf kan ik hier niets aan doen.
    In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top