Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Debuut EP

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard Debuut EP

    Eindelijk na jaren van aanmodderen zijn een aantal van onze nummers vereeuwigd. Hoewel, hoelang duurt het voor een cassettebandje vergaat?

    Na vorig jaar bijna de hele line-up te hebben omgegooid een hele hoop enthousiasme en motivatie terug gekregen in de band. Maar helaas werkte corona niet echt mee. Dus wel redelijk goedkoop een EP opgenomen en daar heel lang mee gewacht. Eerst niet zo tevreden over de productie en ik niet over hoe mijn vocals er op gekomen waren. Dus in de zomervakantie vocals opnieuw opgenomen en samen met degene die het opnam (Michiel vd Plicht) een remix gedaan. Nog steeds vind ik het op veel vlakken te wensen overlaten maar meer konden we er niet uit krijgen denk ik.

    Maar nadat ik een aantal maanden eerder de eerste laatste mix al naar een kennis van een labeltje waar we wel graag op wilden zitten gestuurd had kwam hij naar aanleiding daarvan met een aanbeiding voor een hele leuke gig op precies het moment dat we de nieuwe mix terugkregen. Vanaf toen ging het vrij snel achter elkaar: old school cassette bandjes op een klein labeltje van weer een kennis van hem -> nog een paar vette gigs -> aanbieding voor een full length op zijn label als we van cdtjes afzagen.

    Dus geen cdtjes, alleen digitaal en crappy cassettebandjes. Maar volgens mij passen die tapes precies bij onze crappy muziek. Muziek waar verbazingwekkend genoeg de 'kenners' (Middelbare leeftijd, bierbuik, armen over elkaar bij een show) erg enthousiast over zijn. 'Verfrissend old school' heb ik al gehoord

    Dus ik dacht ik deel hem ook even hier aangezien ik hier in het verleden vrij veel tijd heb doorgebracht. Toen er nog een paar leden waren die dit genre konden waarderen haha. Volgens mij zijn die redelijk weg.

    Old school death metal dus. Begin jaren 90 vibe denk ik. Morgoth, Death, Benediction etc.
    Linkje naar bandcamp (volledig te beluisteren): https://rawskullrecordz.bandcamp.com...lve-the-dreams

    En de tape (ik ben zelf ook heel enthousiast over het super vette artwork van Jota Cravo):


    Edit: Ik doe dus alle gitaren en vocals

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Goed te pruimen! Prima smerige sappige grunt voor dit genre. Doet een beetje denken aan het vroegere Bloodbath werk. Zeker niet verkeerd!
    Laatst gewijzigd door AoDf; 29 oktober 2021 om 23:27

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Nou....die komt effe lekker binnen! De gitaren staan er best lekker op! Dat hard pannen bij Evil Dead bijvoorbeeld zou ik op die specifieke punten anders hebben gedaan (waar de gitaar op rechts alleen speelt). Als de tweede gitaar erbij komt is het gewoon lekker vet, echt prima! Maar dit zijn smaak kwesties, kun je over twisten. Net zoals dat er naar mijn mening de drums best een fractie meer naar voren mochten in de mix. Trouwens niets mis met je vocals, past perfect in dit genre! Lekker man!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Thanks! Grunts ben ik nu ook wel tevreden over. We hebben de EP in 1 dag opgenomen en de vocals moesten nog om half 11 's avonds oid. Dus dat ging wat geforceerd na een middag gitaren tracken. De 2e keer heb ik het met een hele goede vriend in het noorden in een middag opnieuw gedaan en dat ging een stuk relaxter.

    Ik heb altijd een beetje David Vincent en Steve Tucker van Morbid Angel in mijn achterhoofd met hoe ik wil klinken maar Bloodbath is zeker ook een compliment!

    Qua productie kan er zeker een hele hoop wat beter. Maar dit is het maximale wat we er nu nog uit konden/wilden halen qua budget. Ik stoor me bijvoorbeeld ook een klein beetje aan de luchthappen voor de zinnen.
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 29 oktober 2021 om 23:41

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heerlijk man, mooie bak pure herrie! Lekker om even bij weg te dromen

    Echt goed opgenomen en gemixt hoor..... ik mis het laag volledig maar dat hoort toch?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Haha, er had wat meer basgitaar/laag in gemogen

  7. #7

    Standaard

    Aangeschaft. Via Paypal....album van 6 euro kost 7.26 euro. Er zal onderweg dus iets aan de strijkstok blijven hangen. Ik ga er van uit dat het het waard is. Wat ik reeds beluisterde beviel me wel.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Bedankt! Wordt zeer gewaardeerd! Ik hoop dat je de rest ook tof vindt.

    Ja waar die 1.26 vandaan komt
    Zakelijke paypal? En bandcamp werkt soms ook wat gek...

  9. #9

    Standaard

    Hoewel deze muziek niet helemaal bovenaan staat bij mij, vind ik dit eigenlijk best fijn.

    Iemand (gray, dank je gray) hier van GN heeft een paar cassettes van mij gedigitaliseerd. Die waren 35 tot 40 jaar oud. Daar zaten ook HEMA cassettes bij (als je het verder vertelt moet ik alles ontkennen) en dat geluid is bijzonder fijn gebleven.

    Eigenlijk is een grote bak met herrie altijd OK.
    Ik kom zeker terug om verder te luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Klinkt lekker Jasper! Lekker gespeeld nou!

    Ligt het nou aan mij dat de zang nogal hard over de gitaar heen ligt in de mix? Het kunnen ook mijn oortjes zijn, die zijn niet meer wat ze geweest zijn.. Ik ben zelf nogal van de "begraaf de zang tussen de rest" - school (mijn gitaarleraar beweerde zelfs dat ik een hekel aan zang heb &#128519..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top