Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 54

Discussie: Reverb en delay

  1. #11

    Standaard

    Amp inruilen voor een amp met ingebouwde reverb ?
    Iets fender achtigs ofzo ?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Amp inruilen voor een amp met ingebouwde reverb ?
    Iets fender achtigs ofzo ?
    Nee, daar gaan mijn gedachten absoluut niet naar uit. Ben echt op zoek naar iets ‘los’.....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #13

    Standaard

    Wat verdien je met een krantenwijk?
    EHX heeft de canyon reverb/delay, MXR heeft een carbon copy en aparte reverb (Samen ook 200-300 euro trouwens), heb zelf een matthews astronomer, maar die is wel weer 200+
    Denk dat je het beste uit kwam met een hall of fame van TC-E of een EHX Canyon.
    Keeley Caverns is ook erg mooi maar weer wat duurder.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik gebruik de delay niet als ‘onderdeel’ van mijn geluid (zoals bijvoorbeeld Edge); het gaat meer om fine tuning. Ik heb een aanbod gekregen voor de Carl Martin Red Repeat, en die vind ik prettiger, ruimtelijker klinken dan de Way Huge Aqua. De TC Electronic Flashback 2 Delay echter lijkt ook niet te versmaden.
    Maakt het er allemaal niet makkelijker op....
    Maar ja, luxe-probleem.
    Overigens dank voor je bijdrage.
    Ja graag gedaan, als nog wat wil weten over die Hall of Fame dan vraag maar raak ;-)
    Staar je trouwens niet te veel blind op online demo's, zo'n delay of reverb klinkt al gauw veel ruimtelijker als die na opname even lekker breed stereo gemixt wordt. Echt lastig te beoordelen.
    Die Carl Martin heb ik nooit in het echt gehoord, maar volgens mij maken die mensen daar geen rommel dus dat zal wel goed zitten ook. Lijkt me dat je daar een heel eind mee moet kunnen komen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Wat verdien je met een krantenwijk?
    Ow...da’s wel heul lang geleden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    EHX heeft de canyon reverb/delay, MXR heeft een carbon copy en aparte reverb (Samen ook 200-300 euro trouwens), heb zelf een matthews astronomer, maar die is wel weer 200+
    Denk dat je het beste uit kwam met een hall of fame van TC-E of een EHX Canyon.
    Keeley Caverns is ook erg mooi maar weer wat duurder.
    Ja, wordt een beetje bomen- en bosverhaal...Zitten - op het oog/oor - prachtige apparaten bij.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Staar je trouwens niet te veel blind op online demo's, zo'n delay of reverb klinkt al gauw veel ruimtelijker als die na opname even lekker breed stereo gemixt wordt. Echt lastig te beoordelen.
    Ja, viel mij ook ook al op, terwijl in andere demo’s juist vol met (zware) vervorming werd gespeeld waardoor iedere nuance verdween, en het effect volstrekt onduidelijk was.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    De Carl Martin heb ik nooit in het echt gehoord, maar volgens mij maken die mensen daar geen rommel dus dat zal wel goed zitten ook. Lijkt me dat je daar een heel eind mee moet kunnen komen.
    Ik vermoed het ook, temeer in de demo heel droog en clean wordt gespeeld en je de effecten - denk ik - veel beter kunt beoordelen.
    Maar ik kan inmiddels geen delay en/of reverb meer horen...
    Ik denk dat ik ondertussen weet wat het gaat worden; nog even laten bezinken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ow...da’s wel heul lang geleden...

    Ja, wordt een beetje bomen- en bosverhaal...Zitten - op het oog/oor - prachtige apparaten bij.
    Met een daadwerkelijk bedrag in euro's, zoals 500 euro, komen we een stuk verder.
    Er is namelijk inderdaad immens veel aanbod.
    Voor 500 euro moet je trouwens niet miepen en strymon kopen.
    Laatst gewijzigd door R.J; 29 oktober 2021 om 15:36

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Als ik 500 eu mocht stukslaan aan een reverb zou het de UA Golden Reverberator worden (voor eu 399).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Als ik 500 eu mocht stukslaan aan een reverb zou het de UA Golden Reverberator worden (voor eu 399).
    in die prijsklasse zou ik idd naar die kijken of de neunaber luna of een specular tempus van gfi. dann heb je wel de creme de la creme te pakken
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Waar komt die €500 ineens vandaan? Dat is wel echt een serieus bedrag, volgens mij was Fobo daar niet naar op zoek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top