Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54

Discussie: Reverb en delay

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard Reverb en delay

    Ben me aan het oriënteren op een nieuwe reverb en delay. Had tot twee weken geleden spul van Mooer - goedkoop en voor even leuk - maar ben daar nu klaar mee.
    Trefwoorden: smooth, knisperend, warm, helder, diepte, stil, goed regelbaar.
    Kostenplaatje: bij voorkeur zonder dat daarvoor een krantenwijk nodig is. Analoog, digitaal, één of twee trapdozen, 19”, dan wel anderszins vormgegeven boeit allemaal niet, resultaat des te meer.
    Geen andere uitvindingen erbij die ik toch niet ga gebruiken (nou ja, behalve mooie chorus dan...).
    Oh ja, ook voor opnames....Weinig eisen, zoals jullie zien.
    Mijn vraag: Waar hebben jullie zoal goeie ervaringen mee, en wat vinden jullie er goed aan?
    Alvast dank.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Voor mijn '73 Fender SF Champ heb ik een TC Electronics Hall Of Fame 2, met drie toneprint plaatsen. In de send/return van mijn Marshall DSL 1 CR heb ik mijn oude EHX Holy Grail.

    De laatste is warmer, de HOF is helderder, meer crisp. Natuurlijk veel meer mogelijkheden ook.

    Als ik er nu één zou moeten kiezen, nam ik de TC HOF2.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Iets van Strymon? Duur maar heel goed en heeft alles wat je wilt qua sound.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    arjanb01
    Iets van Strymon? Duur maar heel goed en heeft alles wat je wilt qua sound.

    Fobo
    Kostenplaatje: bij voorkeur zonder dat daarvoor een krantenwijk nodig is.

    Strymon: meer dan één krantenwijk!!!! Wel heel goed overigens......

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik vind de Boss RV-6 erg goed voor het geld. Goed in te stellen, van een prima spring / hall / room galm tot meer kunstmatig aandoend modulatie galm effect. Effect sterkte / klank kleur / tijd goed in te stellen. Stil. Ik bedoel daarmee, de Reverb op m’n Princeton hoor je een beetje, zeker als je voor surf achtige sound gaat, ondanks low noise buisje. Op een podium in de kroeg merkt niemand daar iets van, maar voor opnames op niet al te hoog volume zou ik de Boss gebruiken ipv de veergalm.

  6. #6

    Standaard

    Ben al jaren tevreden met mijn Hall of Fame versie 1. De nieuwe versie heeft nog wat zinnige upgrades gekregen en is ook niet duur. Alleen de Spring setting vind ik niet zo overtuigend klinken, dus als je die sound heel belangrijk vindt zou ik voor iets anders gaan.

    Qua delay, wat voor sound zoek je ongeveer? Als je alleen korte slapbacks wil is een analoge fantastisch. Erg blij met mij Way Huge Aqua Puss. Maar, als je de Dave Gilmour of Edge kant uit wil dan zou ik wel voor een digitale gaan met tap tempo. Misschien ook TC Electronic, de Alter Ego of de Flashback?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Dank voor jullie reacties!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Als ik er nu één zou moeten kiezen, nam ik de TC HOF2.
    Kan ik me voorstellen; heb alle demo’s beluisterd en ik ben diep onder de indruk, ook wat prijsstelling betreft. Ga ik hard over nadenken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Iets van Strymon? Duur maar heel goed en heeft alles wat je wilt qua sound.
    Klopt, onwijs goed, maar het moet wel leuk blijven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ik vind de Boss RV-6 erg goed voor het geld.
    Mee eens, hoewel hij het naar mijn idee (smaak) af moet leggen tegen de TC HOF2, waarbij aangetekend dat ik de demo-video’s van de Boss niet echt goed te beoordelen vond (te weinig clean gespeeld). Daarnaast zijn de stereomogelijkheden niet aan mij besteed. Dank evenwel voor het meedenken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Ben al jaren tevreden met mijn Hall of Fame versie 1. De nieuwe versie heeft nog wat zinnige upgrades gekregen en is ook niet duur. Alleen de Spring setting vind ik niet zo overtuigend klinken, dus als je die sound heel belangrijk vindt zou ik voor iets anders gaan.

    Qua delay, wat voor sound zoek je ongeveer? Als je alleen korte slapbacks wil is een analoge fantastisch. Erg blij met mij Way Huge Aqua Puss. Maar, als je de Dave Gilmour of Edge kant uit wil dan zou ik wel voor een digitale gaan met tap tempo. Misschien ook TC Electronic, de Alter Ego of de Flashback?
    Ik gebruik de delay niet als ‘onderdeel’ van mijn geluid (zoals bijvoorbeeld Edge); het gaat meer om fine tuning. Ik heb een aanbod gekregen voor de Carl Martin Red Repeat, en die vind ik prettiger, ruimtelijker klinken dan de Way Huge Aqua. De TC Electronic Flashback 2 Delay echter lijkt ook niet te versmaden.
    Maakt het er allemaal niet makkelijker op....
    Maar ja, luxe-probleem.
    Overigens dank voor je bijdrage.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    Keeley Caverns Delay Reverb v2.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Useless Bekijk bericht
    Keeley Caverns Delay Reverb v2.
    Ook zeker niet verkeerd; vind ‘m - voor zover je dat uit de demo’s kan opmaken - iets minder crispy en helder dan de TC HOF2.
    Dank voor de suggestie.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top