Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50

Discussie: HNGD Fazley (WTF?)

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Nu maar te hopen dat de kwaliteit een beetje consistent is.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Supergaaf gespeeld Leon.
    Controle over de noten, technisch 100% en de sound van Luke uit die tijd heb je hier knap neergezet 👌
    Hulde ! En die gitaar klinkt verrassend goed. En ziet er mooi afgewerkt uit op die foto’s ! Nice catch !
    Moest je nog veel aan de topkam doen en de frets of waren die uit de doos al perfect afgewerkt ? De makke is vaak bij gitaren in die prijsklasse dat de topkam wat aandacht nodig heeft, daardoor aanlopende snaren en ontstemmen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Niet alleen in die prijsklasse hoor. Mijn €900 Gretsch is ook nog niet helemaal stemvast, die heeft ook nog wat werk nodig aan de topkam.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Dank allen voor de toffe woorden!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Sowieso top gespeeld man! Maar ook fijn dat je een lans breekt voor al die goedkope (kut) gitaren die door velen direct afgebrand worden vanwege de prijs. Ik heb door ooit eens een topic over geopend maar dat is in het moeras verzonken.
    Mooi man!
    Thanks! Ik moet zeggen dat ik veel goedkope gitaren ook slecht vind hoor, maar deze sprak me gewoon heel erg aan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    What's not to like? Afwerking, kleur, sound... helemaal goed. Over je spel ga ik niets zeggen want dat is veel te ver boven mijn niveau.

    Dat een gitaar qua prijs goedkoop is zegt me niet zoveel, het gaat zoals je zegt om de klik die je er mee hebt. De gitaar die de laatste tijd het meest prominent aanwezig is in mijn huiskamer is de voorloper van alle goedkope chinese gitaren ooit gemaakt, een Pasadena semihollow.
    De Gibson Les Paul ligt even in een koffer op zolder...
    Ja, dat is wel echt zo! Dure/vintage gitaren kunnen ook vaak echt underwhelming zijn.. Zo zie je maar weer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Nu hoor ik pas wat een goede gitarist je geworden bent.
    Geweldig gespeeld en dat op een gitaar van 139 Euro klasse man.
    Ik hoop dat je meer video's post in dit genre.
    Hehe thanks man!! Super tof! Misschien ga ik wel meer van Toto doen . Is gewoon tof om te doen!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Fazley was vroeger inderdaad ern merk dat instrumenten maakte die eerder geschikt waren voor de open haard. (Geen snobisme, ik heb niets tegen goedkope merken op zich. Werd ook bevedtigd door de verkopers zelf.) Enkele jaren geleden vertelde een Bax medewerker me dat men werkte aan een betere lijn. Fijn om te horen dat men er kennelijk in geslaagd is om dit werkelijk waar te maken.
    Dat zei de verkoper die mij deze verkocht ook. Dat -ie niet heel erg te speken was over wat ze eerder maakten. Kon ik alleen maar beamen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Lekkâh hoor, en voor dat geld! Alleen ’t kleurtje...ow..

    Met zonnebril viel het mee.

    Happy playing!
    Sja, moet je van houden denk ik . Thanks!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wat een mooi ding! Zal wel uit een andere fabriek komen als die telecaster die ik ooit bestelde voor €85, die voelde ook echt aan als troep. Maar soms kun je inderdaad pareltjes vinden voor dat geld! Heel veel plezier ermee!
    Thanks Hans! Ja, dat is het geloof ik wel!! Aan de andere kant, voor €85 kun je ook niet zoveel verwachten natuurlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Nu maar te hopen dat de kwaliteit een beetje consistent is.
    Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar! Er stonden ook een paar duurdere modellen van deze serie die ik beduidend minder vond, maar wellicht is toevallig deze goedkopere serie gewoon heel goed? Stiekem zou ik er nog wel één willen, maar ze zijn uitverkocht! Ik had echt 1 van de laatsten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Supergaaf gespeeld Leon.
    Controle over de noten, technisch 100% en de sound van Luke uit die tijd heb je hier knap neergezet ��
    Hulde ! En die gitaar klinkt verrassend goed. En ziet er mooi afgewerkt uit op die foto’s ! Nice catch !
    Moest je nog veel aan de topkam doen en de frets of waren die uit de doos al perfect afgewerkt ? De makke is vaak bij gitaren in die prijsklasse dat de topkam wat aandacht nodig heeft, daardoor aanlopende snaren en ontstemmen.
    Thanks Arjan! Moet zeggen dat ik er wel een paar uur oefenen in heb zitten hoor, en tijdens het opnemen van die filmpje ook wel een keer of 15 gespeeld . Nog steeds niet 100% vind ik zelf, maar dit vond ik acceptabel!!
    Over de topkam en frets: dat is nou juist de grap, die waren bijzonder goed! Frets goed, topkam ook! Gitaar ontstemt nu nauwelijks meer, zeker nadat ik hem nog even goed onder handen heb genomen hier thuis. Je ziet je ook wel de tremolo gebruiken in dit filmpje, en dat gaat dus bijzonder goed!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Niet alleen in die prijsklasse hoor. Mijn €900 Gretsch is ook nog niet helemaal stemvast, die heeft ook nog wat werk nodig aan de topkam.
    Ja, bizar is dat eigenlijk he... Betaal je zo veel geld, en dan is dat nog niet optimaal...
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 23 oktober 2021 om 18:35
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het grappige is natuurlijk dat mensen het ook hier weer hebben over wat Fazley maakt. Fazley maakt helemaal niks, Bax bestelt een container gitaren in Azië en blijkbaar nu bij een andere fabrikant dan eerder. HB gitaren kwamen vroeger allemaal uit China maar tegenwoordig uit Indonesië.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Er is volgens mij niemand die zegt dat Fazley iets zelf maakt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat zei de verkoper die mij deze verkocht ook. Dat -ie niet heel erg te speken was over wat ze eerder maakten.


    Maar je hebt gelijk, het valt deze keer mee.

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Leuk! Wat mij opvalt, is hoe netjes de hiel en de hals body verbinding er aan de achterkant uit ziet. Dat verwacht je op een duurdere.
    Gefeli!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht


    Maar je hebt gelijk, het valt deze keer mee.
    Spijkers op laag water…
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Leuk! Wat mij opvalt, is hoe netjes de hiel en de hals body verbinding er aan de achterkant uit ziet. Dat verwacht je op een duurdere.
    Gefeli!
    Eens! Dat ziet er echt heel mooi uit. Verwacht je niet voor een gitaar uit die prijsklasse.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top