Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard Budget beginners gitaar

    Mijn schoonpa zit al een hele tijd te vertellen dat hij ook eens gitaar wil gaan leren spelen. Hij is nu met pensioen dus tijd genoeg zegt ie.
    Nu is het toeval dat ik hem met surprise heb getrokken, dus ben op zoek naar een leuke beginners gitaar, waarop hij eens wat kan gaan pingelen.

    Een pre is wel dat de gitaar een slanke hals moet hebben. Hij heeft wat last van de vingers, dus een bonk van een hals gaat 'm niet worden.

    Nu ben ik niet thuis op gebied van budgetacoustics dus vandaar dat ik een beroep op jullie wil doen. Moet ik eens gaan zoeken naar een leuke aziaat? maya o.i.d?

    Ik hoor het graag!
    Gibson, what else...?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Thomann en Bax hebben hun budget-reeksen (resp. Harley Benton en Fazly) voor minder dan € 100. De beoordelingen lijken veelal redelijk, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Je kunt het natuurlijk altijd retourneren.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Moet ‘ie nieuw zijn, of mag ook 2e hands? Dat zou je prijs/kwaliteit verhouding flink kunnen opstuwen. Heb zelf voor een leuk prijsje een Tanglewood Sundance TW60 SC VS gekocht, massief hout, klinkt echt waanzinnig goed. Hals is slank. Indicatie: klankkleur neigt naar Taylor. Helder.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik weet niet wat het probleem met zijn vingers is maar meestal neemt de kracht in je vingers af op een bepaalde leeftijd.
    In dat geval kun je beter naar de snaarspanning kijken en dus voor nylonsnarig gaan.Helaas hebben de goedkopere nylonsnarige gitaren over het algemeen een brede hals.
    Ik heb zelf een Martinez met een smalle hals maar die valt buiten je budget.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Een goed af te stellen steelstring hoeft niet zwaar te spelen. Op m’n Tanglewood zit een setje 0.012”, maar stem hem terug in Eb en hij speelt al merkbaar lichter. Leg er er setje 0.010” op en m’n zoontje van 11 speelt erop zonder een centje pijn. Maar goed andere discussie, de OP is op zoek naar een niet te dure acoustic…

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Hartelijk dank voor de reacties.
    ik was al tweedehands aan het kijken.
    Gibson, what else...?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Schaallengte maakt ook verschil voor de snaarspanning. 24,75 inch zou lichter moeten spelen dan 25,5. Het lastige van de flattop is natuurlijk dat er geen verstelbare brug op zit zoals bij elektrische gitaren. Dus de axie checken. Ook al is de hals recht dan kan het bovenblad omhoog komen met als gevolg een hoge axie. Een neck reset moet gebeuren door een goede luthier en is dus kostbaar.

    IMHO is ook deze markt uiteengevallen in enerzijds goedkope meuk en anderzijds veel te dure boetiekspullen. Kijk eens tweedehands naar Godin, Tanglewood, Eastman, Crafter, Yamaha, Cort, Washburn, Blueridge.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top