Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Wat voor versterker gaat het over? Geaard of ongeaard stopcontact? Al getest op een andere locatie/stopcontact? Alle overige zaken savonds zijn exact gelijk aan de situatie overdag (volume, plaats van de versterker, etc, etc)
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #12

    Standaard

    Bedankt iedereen voor de tips. Ik heb alles uitgeprobeerd (behalve de Furman want dat vind ik inderdaad erg prijzig) maar niets helpt. Ik heb nieuw buizen er in gestoken en eigenlijk wist ik wel dat het niet zou helpen want mijn goedkope transistor versterkertje ruist ook. Inderdaad andere kabels geprobeerd, andere gitaar, andere geaarde stopcontacten, enzovoort maar niets helpt. Vanmorgen was hij weer stil en nu ruist hij weer als een malle. Heeft iemand misschien meer tips?

  3. #13

    Standaard

    Ik lees net dit. Zou dit ermee te maken hebben? Valt wel in mijn regio.
    https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/...?ocid=msedgntp

  4. #14

    Standaard

    Ik weet niet of je er iets aan hebt en of je er wat mee aan kan doen.

    Mijn Fender buizen versterker bromde ook als een malle in de woonkamer, tot dat ik hem een keer in de keuken probeerde.
    Toen was de brom weg, nu heb ik 3 fase in huis dus ben ik aan het puzzelen geweest met aarde.
    Meting tov nulpunt etc… niets hielp. Ook de machines in de werkplaats afgekoppeld niets hielp.
    De brom kwam/komt echt uit het lichtnet… ik heb de fases omgedraaid en kan nu ook in de woonkamer zonder brom spelen.

    Het kan duzz echt uit het lichtnet komen

    Recent hebben ze verderop een trafohuisje geplaatst, misschien is het nu over.
    Laatst gewijzigd door Gather38; 21 oktober 2021 om 18:27

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Als je transistor amp het ook heeft, lijkt het opgepakt te worden door je gitaarkabel. Ik ben eens tijden aan het zoeken geweest naar een dikke ruis, tot ik erachter kwam dat de kabel over de trafo van de versterker liep en dat dat die ruis veroorzaakte.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Maar alleen overdag ?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Als je transistor amp het ook heeft, lijkt het opgepakt te worden door je gitaarkabel. Ik ben eens tijden aan het zoeken geweest naar een dikke ruis, tot ik erachter kwam dat de kabel over de trafo van de versterker liep en dat dat die ruis veroorzaakte.
    Zie vorige post.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Maar alleen overdag ?
    Ook wel s'morgens alleen vanmorgen niet.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gather38 Bekijk bericht
    Ik weet niet of je er iets aan hebt en of je er wat mee aan kan doen.

    Mijn Fender buizen versterker bromde ook als een malle in de woonkamer, tot dat ik hem een keer in de keuken probeerde.
    Toen was de brom weg, nu heb ik 3 fase in huis dus ben ik aan het puzzelen geweest met aarde.
    Meting tov nulpunt etc… niets hielp. Ook de machines in de werkplaats afgekoppeld niets hielp.
    De brom kwam/komt echt uit het lichtnet… ik heb de fases omgedraaid en kan nu ook in de woonkamer zonder brom spelen.

    Het kan duzz echt uit het lichtnet komen

    Recent hebben ze verderop een trafohuisje geplaatst, misschien is het nu over.
    Zover gaat mijn technische kennis helaas niet.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kan 'm ook in de belasting van een bepaalde fase zitten of vuiligheid van een apparaat/machine op die fase.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kan 'm ook in de belasting van een bepaalde fase zitten of vuiligheid van een apparaat/machine op die fase.
    Hoe kom je daar achter? Ik bedoel, juist s'middags staat er er niets aan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top