Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 67 van 67
  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vergat beide zijn zwart met oranje lettering.

    Het is natuurlijk ook niet zo dat schema zus per definitie een ander geluid oplevert dan schema zo.
    Sterker, de pedalen wereld is gebouwd op die aanname.
    Daar heb je dan ook weer gelijk in. Schema's leveren sowieso ook niet zoveel sound eigenlijk. Ik had in het geval van de HM2 vs de MT2 eigenlijk wel verwacht dat ze meer uit dezelfde ontwerpstal zouden komen.

    Maar evenzo is de pedalenwereld gebouwd op de aanname dat je aan het fabrikaat kan horen hoe ze klinken. Elk Iba drivepedaal wordt met een TS vergeleken en elk Boss pedaal heeft hoorbaar slechte buffers. Behalve de CE1. Die klinkt altijd fantastisch.... ondanks dat dat in de praktijk nog wel eens tegen valt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Na aanleiding van dit topic heb ik na 14 jaar heb ik mijn Boss HM-2 maar weer eens aangesloten. Ook gelijk aan de hand van het serienummer het bouwjaar achterhaald. Blijkt het ook nog eens een japanner te zijn.
    Het geluid is precies zoals ik me nog kan herinneren en eigenlijk nog steeds niet mijn smaak. Gek genoeg heb ik het niet gelijk te koop gezet.
    Destijds geruild tegen een Ibanez TS-10. Als ik daar nu de prijzen van zie krijg alleen maar meer spijt…

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Mijn Barber direct drive SS bewaar ik om nostalgische redenen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Mijn eerste generatie Electro Harmonix Small Stone Phase Shifter. Gekocht in 1975 voor FL165,- bij het Noorder Muziekhuis in Groningen. Werkt nog steeds prima, maar gebruik 'm eigenlijk nooit meer. Er schijnt wel het nodige voor betaald te worden, maar ik heb destijds krom gelegen om hem te kopen en heb prachtige herinneringen aan die tijd. De doos heb ik helaas niet meer. Ik vind het wel jammer dat ik mijn Big Muff (ramshead) uit datzelfde jaar niet meer heb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Mijn Dunlop Crybaby 535Q, ooit gekocht van mijn eerste loonstrook van mijn eerste dienstverband.

  6. #66

    Standaard

    Valt "Niemand moet ze" onder sentimentele waarde?
    Eerste pedaal dat ik zelf ooit gekocht heb, heb ik al jaren niet meer

    Alleen m'n eerste gitaar heb ik nog, al weet ik niet of die 't eind van het jaar gaat halen.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb mijn eerste gitaar, bas en effect pedaal nog. Het pedaal is een Coron Jet/Flanger, een groot pedaal dat op 18 volt gaat. Mijn eerste Wah, een Shin Ei Fuzz/Wah heb ik helaas niet meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top