Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Wel of geen isolatiemateriaal in speaker cabinet?

    Dag allemaal, vandaag heb ik een oude Fender Bandmaster + 2x12” cab opgehaald bij iemand. Serienummer lijkt 1964 aan te duiden. In het cabinet zitten twee Oxford speakers… en wat matten isolatiemateriaal. Weet iemand waarom men dat erin doet (deed)?






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb jaren geleden steenwol in mijn kale 412 kast gedaan waardoor hij wat minder knalde. Maar dat kun je toch zelf redelijk gemakkelijk uitproberen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Wel of geen isolatiemateriaal in speaker cabinet?

    Hoi Erik, bedankt voor je reactie! Natuurlijk kan ik van alles uitproberen, ik vroeg me gewoon af of er een specifieke reden voor was om de cab wel of niet vol te proppen met isolatiemateriaal. Of er hier iemand is die me daar een beetje over kan informeren. Ik had vroeger een ‘73er bandmaster (verkocht, had ik toen niet moeten doen maar zo gaan dingen soms), die had een veel grotere 2x12” cab waar geen isolatie in zat. Nu kwamen toevallig de middelen en beschikbaarheid van een bandmaster set samen, dus knoop doorgehakt en gekocht. Toen ik em vanmiddag open schroefde voor een korte inspectie, viel me dat spul op, vandaar de vraag…

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij is dit niet standaard. Ik ben ook wel eens dempingsmateriaal in een London City kast tegengekomen, ook niet standaard. Eigenlijk vreemd want in hifi is het heel gebruikelijk om dat te doen.

    Die kast waar ik het in heb gedaan is trouwens van massief grenen dus verre van gebruikelijk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Wel of geen isolatiemateriaal in speaker cabinet?

    Ik heb de speakers inmiddels vervangen (de originele zijn nog écht uit ‘64, nooit ge-reconed, en ik wil ze graag heel houden. Op kamer volume klinken ze magistraal maar ze breken vrij vlot op. Er zit nu een setje allemansvrienden in (Celestion V-Type) en die klinken niet magistraal, maar gewoon goed, op zowel laag als hoog volume. Heb de isolatie weg gelaten, en dat bevalt tot zo ver prima. Enige køt-klusje vandaag was het boren van vier extra gaatjes in de Celestions… 🤪
    Laatst gewijzigd door LRS; 4 oktober 2021 om 18:39

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Afgelopen donderdag avond de Bandmaster getest met de band repetitie. M’n 15W Princeton volstaat normaliter voor deze sessies, maar wilde de nieuwe oude amp even de sporen geven, eens zien hoe die het houdt. wat heeft die Bandmaster een heerlijke sound. Kanalen gejumpt, bright switches off, EJ Strat met Boss Bluesdriver en Reverb pedaaltje ervoor, tilt back legs naar achter, en knallen. Zo’n vol geluid. Ik ben er enorm blij mee. Op 6 november mag hij voor het echie 😎 (hopelijk een volle zaal in Zevenhuizen)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top