Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard "Fluctuations" - Mystic (feat. Koen Mattheeuws of Primal Creation)

    Voor t eerst sinds tijden een nieuwe metal track af, voor t eerst ooit dat een Mystic nummer vocalen heeft, zoals altijd eigenlijk altijd de bedoeling was. Dus ook voor t eerst (metal) vocal gemixt. Weer een hele klus. Ik ben reuze benieuwd wat jullie oortjes leuk vinden en minder leuk vinden!!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.780

    Standaard

    Ik geloof graag dat het een hele klus was, Fu!
    Gelijk maar als eerste: Koen heeft z’n best gedaan maar het grunten vind ik niks - sowieso al niet - maar hier zeker niet, want wel erg dominant aanwezig ten opzichte van het instrumentale. Jammer, want er tussendoor hoor ik nog maar net de prachtigste en inventiefste riffs; die komen er nu niet goed uit. Andere mix wellicht? An sich vind ik je compositie- en gitaartechniek onwijs goed, maar ja, je weet het onderhand nu wel, denk ik...
    Overigens: leuke vondst, die vocoder!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Wauw! Vette shit....erg goede compositie! Zit zeer goed in elkaar met mooie wendingen. De mix heeft twee kanten wat mij betreft:
    -het instrumentale gedeelte is heel goed in balans
    -de zang lijkt los te staan van het instrumentale gedeelte. Ik weet even niet hoe ik het beter kan omschrijven. Misschien als de zang wat minder letterlijk bovenop het geheel ligt en wat meer "in" de mix dat het geheel dan beter tot z'n recht komt.
    Maar echt goed!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Vind het echt een brute song.
    Hou hier op zijn tijd wel erg van.
    Die vocoder-vocalen maken het al helemaal bijzonder.
    Vind het erg knap gemaakt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Whaah! Dit is een genre waar ik niet in thuis ben, en dus ook geen referentiekader voor heb (Op The Spirit That Guides Us na, want dat vond ik waanzinnig). Ik kan me vinden in de mix opmerkingen wat betreft de bovenliggende zang, maar toch: ik vind het wel enorm goed gedaan, en het klinkt ontzettend 'modern' ofzo.

    Fabelachtige compositie en gitaarwerk wat mij betreft, echt razend knap. Het grooved zelfs, wat ik erg fijn vind. Die vocoder is ook zo'n afwijkend aspect: gewoon erg inventief. Ik kan hier heel goed naar luisteren.

  6. #6

    Standaard

    Jouw techniek is geweldig. Zo strak gespeeld.... poeh
    Geinige wendingen is de muziek-lijn. Spannend maakt het dat.
    Jammer dat er iemand doorheen aan het schreeuwen is....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ok tof. Doet me erg aan Cynic denken. Met name de vocoder en zang.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Dank allen voor het luisteren! Wordt gewaardeerd. Ik krijg hier en elders veelal dezelfde kritiek dat de vocal niet 'in' de mix ligt maar 'erboven'. Verder veel kritiek op de vocalen uberhaupt. Niet zo gek want dit is de allereerste keer dat ik echt rauwe vocalen helemaal zelf heb gemixt, laat staan screamo vocalen.

    Ook is dit type zang niet direct mijn nummer één keuze voor bij mijn muziek, maar uiteindelijk heeft de zanger echt alles gegeven en vind ik de energie die hij brengt te gek.

    Wat me het meeste stoort is dat mijn gitaargeluid best wollig is. Moet veel scherper. Ik ben bang dat ik welliht naar andere elementen moet kijken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    En jaaaaa Cynic, toen "Focus" net uit was, omver geblazen. Eerste concert ooit van ze in NL meegemaakt, magisch. Fantastische band (destijds). LEuk dat je ze kent

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    En jaaaaa Cynic, toen "Focus" net uit was, omver geblazen. Eerste concert ooit van ze in NL meegemaakt, magisch. Fantastische band (destijds). LEuk dat je ze kent
    Ja, het eerste album van ze vind ik nog steeds te gek. De andere albums kunnen me minder bekoren, maar Focus is een klassieker. Ik speelde destijds ook fanatiek Chapman Stick en op een paar nummers op Focus gebruikt Sean Malone ook de Stick. Ik vond die combi van vocoder stem en death metal zang op Focus ook tof en dat hoor ik bij jullie ook terug. Succes met de track!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top