Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Signaal testen op diverse plekken van het pedalboard

    Ik heb af en toe dat mijn signaal ineens nog maar voor 70% doorkomt en weet niet waar het aan ligt. Soms is het euvel er ineens en soms is het ook ineens weer weg.

    Nu was ik benieuwd of er een apparaatje bestaat die je snel op verschillende plekken op je pedalboard kunt connected om te zien hoe sterk je signaal op die plek is?

    Dus dat je hem bv voor je wah even inplugt en ziet dat je signaal daar nog 100% is. Vervolgens na je wah, idem ditto.
    Net zo lang tot ie aangeeft dat je signaal ergens zwakker is en je dus weet waar het euvel zich bevindt.

    Dus kabel naar je wah eruithalen en in het apparaatje stoppen en aflezen.
    Vervolgens kabel naar je volgende pedaal eruit halen en in het apparaatje stoppen en aflezen, etc.

    Bestaat zoiets? Of kom je dan snel op een multimeter of zo'n bakbeest uit waarmee je allerhande kabels kunt testen?
    Ik wil eigenlijk een soort percentage af kunnen lezen (of iets waarmee ik een conclusie kan maken over de signaalsterkte).

  2. #2

    Standaard

    In mijn ervaring zijn 9 van de 10 geluidsproblemen gewoon slechte/gecorrodeerde contacten. Vandaar dat "af en toe". En juist door apparaatjes ertussen te zetten schraap je zo'n contact even schoon en meet je daar dus juist een goed contact. Tot de volgende keer ...

  3. #3

    Standaard

    Al eens aan contactspray gedacht?
    Also, al je kabels eens na meten om te kijken of er eentje onder een bepaalde hoek het niet meer optimaal doet? Have had that before.
    Laatst gewijzigd door R.J; 21 september 2021 om 00:28

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 21 september 2021 om 22:58
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top