Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50

Discussie: Aktieve elementen

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb net mijn eerste set actieve elementen ooit besteld, meteen de duurste elementen ooit ook (voor mij dan). De Fishman Fluence Greg Koch Gristletone set voor Telecaster. Met accu en usb-poort. Ik ben benieuwd..

    Ik zat een beetje met die accu in mijn maag, de set is niet zonder te krijgen. Maar ik zag dat hetzelfde type ook in een babyfoon gebruikt wordt dus als de accu op is ben ik hopelijk niet afhankelijk van derden om er een nieuwe in te frotten..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Da's wel serieus geld inderdaad, ik ben benieuwd!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Da's wel serieus geld inderdaad, ik ben benieuwd!
    Bij Thomann 349 euro, niet meer de 500 die hier en daar nog genoemd wordt. Maar inderdaad, ik heb goeie gitaren waar ik minder voor betaald heb.

    Heb lang zitten twijfelen (voor mijn doen dan) maar ik heb echt de pest aan dat gestoor bij trafo's in de buurt. En de electra hier in huis is ook niet echt fantastisch dus die tele loopt altijd te storen en dat ben ik wel klaar mee. Het is een fantastische gitaar tot ik hem in plug.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb net mijn eerste set actieve elementen ooit besteld, meteen de duurste elementen ooit ook (voor mij dan). De Fishman Fluence Greg Koch Gristletone set voor Telecaster. Met accu en usb-poort. Ik ben benieuwd..

    Ik zat een beetje met die accu in mijn maag, de set is niet zonder te krijgen. Maar ik zag dat hetzelfde type ook in een babyfoon gebruikt wordt dus als de accu op is ben ik hopelijk niet afhankelijk van derden om er een nieuwe in te frotten..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    ok top, veel plezier ermee. Waarvoor is die USB-poort?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    ok top, veel plezier ermee. Waarvoor is die USB-poort?
    Voor de accu te kunnen laden.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijken mij heel interessante pickups en de prijs valt ook best mee.


  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Blow by Blow was op een telecaster met heel vroege versies van de Seymour Duncan JB en Jazz pickups. Nog lang geen strat.
    Humbuckers zouden stil moeten zijn, daarom heten het humbuckers

    Als je niet al te hotte pickups wilt die open klinken, zou ik kijken naar PAF style pickups. Iets tussen de 7.5 en 8.5 K, alnico II of alnico IV, of alnico III of alnico V. Zeker geen ceramic.

    Paar modellen die ik heel erg fijn vind:
    De Seymour Duncan Greenie model;
    De Seymour Duncan Antiquities (echt, waanzinnig goed, maar niet goedkoop)
    De Seymour Duncan Concept set (gebaseerd op de prototype JB/Jazz set; minder hot, meer open, minder strak)
    BKP Mule (ontzettend allround, veelzijdig)
    BKP Black Dog (iets meer powerrrr)
    BKP Stormy Monday (open, transparant, niet heel scherp)
    Dimarzio 36th anniversary (lekker veel mid, niet idioot hot maar gewoon een smaakvolle sound die lekker overal doorheen prikt)
    Dimarzio Air Norton (iets hotter)
    Lundgren Heaven57 (heel fijne PAF inspired pickup met ontzettend veel transparantie en articulatie)
    Lundgren The One (iets hotter)
    Lundgren Black Heaven (open, gedefinieerd, strakkkkk en ontzettend aanslaggevoelig; de alnico V versie vind ik veel prettiger; minder snerpend in het hoog, wat een compromis is voor hen die lager stemmen dan drop C, want dan is die ceramische versie ideaal)

    10 jaar geleden heeft Orpheo de magneet in mijn SD JB gemod met een Alnico 8 magneet. Ik ben nog steeds verbaasd hoe goed ie klinkt en hoe veelzijdig dit brugelement nu is. Aanrader. Meer hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...jn-ESP-Horizon

    Enne Orpheo, nogmaals dank voor je hulp en advies.
    Mocht je nog een upgrade weten voor mijn seymour duncan '59 dan hoor ik het graag.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ah, leuk te weten dat die mod wat goeds gedaan heeft!

    Wat wil je anders/beter aan de '59? Ik weet een paar goede mods hoor. De gewone heeft een alnico 5, mijn favo mods:

    alnico 2: haalt die gekke middip eruit, maakt het hoog smoother en geeft het laag wat verzachting. Minder strak.

    alnico 4: neutralere sound, minder een spike in welk gebied dan ook. Heel erg lekker in mijn oren, maar niet iedereen kan dit waarderen.

    alnico 3: minder output dan de 2, iets strakker in 't laag.

    De polepiece bar eruit halen verlaagd de inductie flink, en dat heeft tot gevolg dat je een wat meer singlecoily vibe krijgt. Geef 'm dan een alnico II magneet voor meer warmte en je krijgt een pickup die zingt in het hoog, maar toch gedefinieerd is in het laag.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Blow by Blow was op een telecaster met heel vroege versies van de Seymour Duncan JB en Jazz pickups. Nog lang geen strat.
    Humbuckers zouden stil moeten zijn, daarom heten het humbuckers

    Als je niet al te hotte pickups wilt die open klinken, zou ik kijken naar PAF style pickups. Iets tussen de 7.5 en 8.5 K, alnico II of alnico IV, of alnico III of alnico V. Zeker geen ceramic.

    Paar modellen die ik heel erg fijn vind:
    De Seymour Duncan Greenie model;
    De Seymour Duncan Antiquities (echt, waanzinnig goed, maar niet goedkoop)
    De Seymour Duncan Concept set (gebaseerd op de prototype JB/Jazz set; minder hot, meer open, minder strak)
    BKP Mule (ontzettend allround, veelzijdig)
    BKP Black Dog (iets meer powerrrr)
    BKP Stormy Monday (open, transparant, niet heel scherp)
    Dimarzio 36th anniversary (lekker veel mid, niet idioot hot maar gewoon een smaakvolle sound die lekker overal doorheen prikt)
    Dimarzio Air Norton (iets hotter)
    Lundgren Heaven57 (heel fijne PAF inspired pickup met ontzettend veel transparantie en articulatie)
    Lundgren The One (iets hotter)
    Lundgren Black Heaven (open, gedefinieerd, strakkkkk en ontzettend aanslaggevoelig; de alnico V versie vind ik veel prettiger; minder snerpend in het hoog, wat een compromis is voor hen die lager stemmen dan drop C, want dan is die ceramische versie ideaal)
    De SD Distortion is ook goud, de naam klinkt mega hot, maar dat is ie niet. Wel strak en gebalanceerd.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik vind 'm verschrikkelijk. Heel woofy, veel teveel mids, totaal niet strak imho. Nee, ik hoef 'm nooit meer te hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top