Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50

Discussie: Aktieve elementen

  1. #11

    Standaard

    Hi D3nnis,
    Blijkbaar zijn die Fishmans die erop zitten niet bepaald slecht, eveneals de stemknoppen (Grover). Een ander plusje vind ik de Graphtec topkam, waardoor je ook goed "omlaag" kunt stemmen.
    Ik was ook aangenaam verrast door het handige klepje voor de batterij. Je schuift het dingetje net als bij een telefoon ofzo maar dan lichter, een millimeter opzij en het klepje staat gelijk in een hoek van 90 graden.
    Overigens zijn die jumbo frets wel even wennen.
    Grtz,
    Eric
    Zelfs de toekomst is niet meer wat het geweest is!

  2. #12

    Standaard

    die epi is wel erg vet gespecced, ook goed om een betaalbare echte les paul te zien (want Epi mag die naam voeren) met een slanke hiel die geen floyd rose heeft (De Alex Lifeson Epiphone wordt niet geleverd zonder trem)

    Enige waar ik een beetje mee zit zijn de 24 jumbo frets op een 24.75 schaal, zou persoonlijk liever 25+ willen maar dat is mijn smaak
    kan alleen niet vinden of de fishmans in die epi ook 2 voicings hebben
    Laatst gewijzigd door R.J; 11 september 2021 om 22:25

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het wordt geen 'echte Les Paul' omdat het juridisch zo zit natuurlijk. Die gitaar is in Azië gemaakt wat volgens mij de beste plek voor betaalbare kwaliteit is.
    De "vette specs" snap ik niet; ik zie geen soort van de mahonie, kan dus van alles zijn meranti is ook mahonie.... een beetje soort van. De rest van de specs zie je op ieder willekeurige Aziatische gitaar terug.

    Resumé Overflakkee..... ik heb niet zoveel met specs.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wat is hier de ervaring met die Steve Lukather EMG set? Klinkt dat veel beter dan andere EMG sets of is er weinig verschil?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb 15 jaar met zo’n lukather emg set gespeeld. Prima als je coverwerk doet, Zwitsers zakmes qua veelzijdigheid. Altijd een constant geluid en ideaal voor als je verschillende stijlen speelt. Hoe ze zich verhouden tot andere emg sets weet ik niet.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    De brughumbucker is "gewoon" een EMG 85. Tenminste, in de Luke II is/was dat wel.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik heb 15 jaar met zo’n lukather emg set gespeeld. Prima als je coverwerk doet, Zwitsers zakmes qua veelzijdigheid. Altijd een constant geluid en ideaal voor als je verschillende stijlen speelt. Hoe ze zich verhouden tot andere emg sets weet ik niet.
    ok bedankt. Ik ben nog op zoek naar nieuwe stille pickups om een goedkope HSS squier te upgraden. Ik ben eigenlijk nog een twijfelen tussen HSS en HH. Beide is mogelijk op de body qua uitsparingen (alleen een andere slagplaat kopen natuurlijk). Ik hou wel heel erg van single coils, maar ik ben tot nu toe nog nooit echt een fijne HSS gitaar tegengekomen omdat er altijd volumeverschil is tussen humbucker en single coil, en te veel karakterverschil naar mijn smaak. Dus ik neig nu naar HH, dan heb je ook weer meer mogelijkheden qua stille pickups. En ik zou graag die uit fase Peter Green sound eens proberen. Zou dat ook bij HH EMG's gaan denken jullie?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Apekop, misschien is dit het overwegen waard:
    Ik speel nu al een jaar of 5 met DG20 set van EMG (SSS) en mis niet de humbucker in de brugpositie. Mocht je iets meer nodig hebben kun je dat bijdraaien met de SPC knop die de midrange versterkt maar vooral ook het output signaal een boost geeft. Daarnaast is er nog de EXG die de treble én bass tonen versterkt. Deze functie gebruik ik zelden tot nooit maar leuk dat het er op zit.... Beide extra functie gebruik ik trouwens nooit tijdens repetities of optredens, eigenlijk hooguit thuis als ik wat wil proberen. De elementen klinken van zichzelf gewoon goed en doodstil! Eerder dacht ik dat die EMG's niks voor mij zouden zijn maar van mij hoeft er niets anders meer in mijn Strats.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Apekop, misschien is dit het overwegen waard:
    Ik speel nu al een jaar of 5 met DG20 set van EMG (SSS) en mis niet de humbucker in de brugpositie. Mocht je iets meer nodig hebben kun je dat bijdraaien met de SPC knop die de midrange versterkt maar vooral ook het output signaal een boost geeft. Daarnaast is er nog de EXG die de treble én bass tonen versterkt. Deze functie gebruik ik zelden tot nooit maar leuk dat het er op zit.... Beide extra functie gebruik ik trouwens nooit tijdens repetities of optredens, eigenlijk hooguit thuis als ik wat wil proberen. De elementen klinken van zichzelf gewoon goed en doodstil! Eerder dacht ik dat die EMG's niks voor mij zouden zijn maar van mij hoeft er niets anders meer in mijn Strats.
    Die DG20 heb ik inderdaad overwogen. Lijken me ook goede pickups. Maar aangezien ik al drie andere SSS gitaren hebben, denk ik dat voor deze gitaar toch voor een HH ga.

    Nog tips voor een goede set voor in een Squier strat? Moeten vooral niet wollig of dof klinken, een meer open geluid. Meer voor fusion/funk/prog/Jeff Beck Blow by Blow periode etc. geen metal. Zijn alle humbuckers overigens altijd stil (passieve en actieve), of zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik het stil wil?
    Laatst gewijzigd door apekop; 27 juli 2022 om 13:37
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Wat is nou precies het voordeel van actieve elementen? Hoge output geloof ik? Minder ruis?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top