Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50

Discussie: Aktieve elementen

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik krijg er strakke sounds uit hehe

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het is maar net in welke versterker je ze plugt. Allemaal erg subjectief.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het maakt niet uit of ik het in een LP of strat had, of dat ik in een JCM800, SLO, of Rectifier prikte. Het klonk, voor míj, voor geen meter. Geef mij maar een ordinaire JB en ik ben dan een veel blijere gitarist.

    Side note: de SD Custom (SH5) is een afgeleide van de SuperDistortion, en die vind ik óók niks. 43awg draad ligt mij grosso modo niet. Alleen met enorm veel kunstgrepen (airgapping, andere baseplates, lagere inductie) kan ik het waarderen maar de meeste pickups die met 43awg gewonden worden, en helemaal met een ceramic magneet (om maar te zwijgen over die brass baseplate), liggen me niet. Zo simpel

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    @Orpheo haal je de Distortion en SuperDistortion door elkaar? Dat lijkt je laatste post te suggereren?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Toppie. Nou ja, ik vind de TB6 echt prima klinken in mijn 2 Ibanezzen, redelijk strak hoor.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Toppie. Nou ja, ik vind de TB6 echt prima klinken in mijn 2 Ibanezzen, redelijk strak hoor.
    De TB6 ís ook prima. Maar dat is niet de Superdistortion.

    Zie hieronder. Ik kan niet lezen. SD Distortion las ik als 'super distortion'.

    ik ben blind en posts van (eer)gisteren verwijderen kan blijkbaar niet meer.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 17 februari 2023 om 13:48

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik vind 'm verschrikkelijk. Heel woofy, veel teveel mids, totaal niet strak imho. Nee, ik hoef 'm nooit meer te hebben.
    Note to self; leren lezen.

    SD Distortion. Ik las Super Distortion.

    Ik ben blind.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Sorry ik dacht hip te zijn en Seymour Duncan ook met SD af te korten, keek ik van jou af Maar idd, de Distortion, redelijk medium gain, strak genoeg voor mijn handen i.i.g.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik wil naar aanleiding van de repetitie van vanmorgen toch weer eens even reageren op dit draadje.
    Sinds gisteren heb ik een USA Stratocaster Deluxe waarin Noiseless N3 pups inzitten. Ik heb deze gitaar vergeleken met mijn andere Strat met EMG DG20's. Wat mij meteen opviel is dat de aktieve set véél stiller is (zo noiseless zijn die noiseless niet) én de aktieve zijn veel beter gebalanceerd. Ik bemerkte toch echt een dip in volume t.o.v. de EMG's bij de D en G snaar. Niet een beetje ook!
    Daarnaast zijn de N3's een stuk dunner van klank. Dit alles is dus op repetitie/podium volume. Thuis via thuisset (modelling) bemerk je dit veel minder en vind ik de passieve N3's veel bruikbaarder. Dan is die helderheid juist wel mooi. Maar ik ga toch mijn 2e DG20 set eens uit proberen in mijn nieuwe stratje.....ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door pasqual; 10 juli 2023 om 10:48

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    @orpheo ik zie dat je een Fluence Modern verkoopt. Kun je eens uitleggen wat je denkt dat het appeal is van ze? En waarom het niets is voor jou persoonlijk? Mucho thanks!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top