Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard body mismatch Gibson Explorer '76 Reissue

    Hi all!

    Ik ga donderdagavond kijken naar een Gibson Explorer uit 2011, maar nu viel mij op dat de bovenste 'hoorn' (waar de arm van je aanslaghand op rust dus) enorm mismatched is qua finish, deze is namelijk veel lichter dan de rest van de 3-piece body.
    Nu zag ik bij het Googlen o.a. een zelfde 2011 Explorer voorbij komen met op exact dezelfde plek zo'n manko, ook bij een 2007 model kwam ik dit tegen.

    In hoeverre is dit gangbaar/acceptabel of gewoon pure onkunde vanuit Gibson?
    Heb zelf vrij veel ervaring met allerlei Gibsons in verschillende prijsklasses, maar ben het nog nooit op deze (goed zichtbare) manier tegengekomen eigenlijk...

    Graag hoor ik ook wat inzichten over wat dit doorgaans doet met de doorverkoopwaarde, voor mij is dat toch een punt wat nog veel twijfel creeërt of ik 'm koop of niet.

    Hier is precies te zien wat ik bedoel:
    https://images.app.goo.gl/FrQVq9Tp8BZKRXYDA


    Iemand die hier zijn licht op kan schijnen?
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Is geen finish maar een hout mismatch,
    het komt veel vaker voor maar doorgaans wordt dat voor een dekkende kleur gebruikt, voor transparante lak gebruik je liever een consistenter verloop van nerf en kleur maar maandagochtend modellen zijn er altijd.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat Pepe zegt. Het resultaat van de nog immer falende QC van Gibson. Normaal gesproken spuit je zo'n body in een dekkende kleur.

  4. #4

    Standaard

    Thanks! Dan waren mijn gedachten toch juist als ik het zo lees, zal zo iets de waarde aanzienlijk omlaag halen?
    Heb het idee van wel, maar altijd goed om even bevestiging te krijgen natuurlijk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram_Guitar Bekijk bericht
    zal zo iets de waarde aanzienlijk omlaag halen?
    Jij bent de koper dus dat bepaal jij dan toch?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Ik vind dat wel geinig juist, mijn Sunburst Mustang heeft zo een racing stripe.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram_Guitar Bekijk bericht
    Thanks! Dan waren mijn gedachten toch juist als ik het zo lees, zal zo iets de waarde aanzienlijk omlaag halen?
    Heb het idee van wel, maar altijd goed om even bevestiging te krijgen natuurlijk
    Leest als de perfecte sollicitatiebrief aan Deloitte of KPMG.
    Ik persoonlijk (geheel en al strict persoonlijk dus) heb liever een stemvaste, dan een waardevaste gitaar.

    Je vraag is gewoon niet te beantwoorden zonder dat je een termijn erbij noemt.
    En als je die noemt, wil ik m misschien niet meer beantwoorden.
    Even een aanname: je auto schrijft meer af. Vraag dan beantwoord?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Bij Gibson doen ze dat wel vaker, zeker bij budget modellen. Jij bepaalt wat je acceptabel en mooi vind, ik weet vrij zeker dat er een groep mensen is die wat afwijking van tekening en kleur juist mooi vind. Ik geloof niet dat dit soort details de prijs erg beïnvloeden, de meeste gitaristen vinden het geluid en bespeelbaarheid toch veruit het belangrijkste, als het je irriteert of tegen staat koop je gewoon een andere.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 10 september 2021 om 13:20

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je 'm gekocht?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top