Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    113

    Standaard Line 6 POD HD 400 defect (heeft ineens buizen gekregen?!)

    Ik heb een aantal jaar een Line 6 POD HD 400 voor livegebruik. Door de pandemie heeft ie even stil gestaan, maar na wat maanden rust, gebruik ik hem sinds de lente weer wekelijks. Tot vorig weekend, toen het leek of ie ermee op was gehouden. Opengemaakt, gereinigd met perslucht en weer eens geprobeerd. Uiteindelijk na een tijdje aan laten staan weer aan de praat gekregen, maar het duurt nu wel consistent 2,5-3,5 minuut voordat ie geluid geeft. Heel raar, voorheen was ie gebruiksklaar na 5 seconden. Er zitten ook geen buizen in die moeten opwarmen oid.

    Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, en het belangrijkste, hoe ik hem weer 100% krijg?

  2. #2

    Standaard

    Krijg je nog een melding op het scherm? Of is dat gewoon wat het moet zijn?
    Kan je 'm aansluiten op PC en firmware flashen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    113

    Standaard

    Het gekke is, hij doet het volledig, dus incl scherm en meldingen. Alleen het geluid laat een paar minuten op zich wachten (wat dus nooit het geval was).
    Ik heb hem nog niet aan mijn PC gehangen, zal dat eens testen en settings vervangen, maar ik verwacht dat dat gewoon werkt.
    Ik ben vooral bang dat die nieuwe wachttijd langer wordt en ie uiteindelijk helemaal niet meer aangaat.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb hier nog ergens zo'n apparaat liggen die het omgekeerde doet maar ik vermoed dat het een soortgelijke oorzaak heeft. Als ie een paar minuten aan staat begint ie zicht te herstarten en kapt hij met geluid. Als je dan met een spuitje freeze spray op z'n hoofdprocessor spuit doet hij het weer een paar minuten normaal..... tot hij dus weer warmer wordt. Probleempje op chip-silicium level dus. En toen heb ik het ding afgeschreven.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    113

    Standaard

    Weer even wat getest:
    - Aansluiten op computer gaat prima, bestanden sturen naar en ontvangen van apparaat gaat gewoon.
    - 4u lange oefensessie mee gedaan, doet ie goed als ie eenmaal is "opgewarmd". En dat duurt dus even. Hij klinkt dan alsof je een buizenversterker uitzet terwijl je nog aan het spelen bent: het geluid sterft langzaam uit en wordt heel "ruizig". Maar dan dus omgekeerd; als je hem aanzet is er eerst niks, dan ruis, dan groeit het volume.
    - Het rare is wel dat ie een licht krakend geluid blijft geven nadat ie is opgewarmd als ik de volume pot van mijn gitaar open en dicht draai. Alsof die pot kapot is. Maar dat heb ik gedubbelcheckt en is niet het geval, hij doet dit bij elke gitaar.

    Ik denk dat ik de reparateur van de gitaarwinkel eens bel, want zelf kom ik hier niet uit. Als er hier nog aanvullende tips zijn hoor ik die graag!

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Je weet dat er geen buizen in zitten en magic bestaat ook niet. Het is gewoon zo dat er iets elektronisch niet optimaal werkt en persoonlijk heb ik zero tolerance voor slechte hardware. Ik neem 1 effectendoos mee en die moet het altijd direct gewoon doen.
    Er zijn inmiddels veel betere effecten te koop dat de hd400. Mocht je er echt aan gehecht zijn, koop een tweedehands, is waarschijnlijk goedkoper dan deze laten maken?
    Vriendelijke groet,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kun je iets als een ‘factory reset’ doen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top