Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Monitoring

  1. #1

    Standaard Monitoring

    Hi Allen,
    Ik ben al lang fan van dit forum, en nu heb ik toch een vraagje.
    Ik heb uit een Boss Katana combo de versterker uitgehaald en in een aparte behuizing gemonteerd.
    De combo is dus een cabinet geworden. Deze wil ik nu als monitor gaan gebruiken.
    De reden dat ik de versterker uit de combo heb gehaald was om deze te gebruiken met mijn ENGL 212 met v30's.
    Nu de vraag... Achter op de aansluitingsplaat van de ENGL heb ik een input en een thru input met daartussen een schakelaar mono/stereo schakelaar. De luidspreker van de katana is 8 ohm en achterop de engl staat ook 8 ohm. Kan ik nu de katana speaker inpluggen in de thru input zonder schade aan versterker of luidsprekers en hoe zet ik de schakelaar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dit is dus het plaatje?



    De Engl heeft 2 speakers van 16Ω en zoals je op het plaatje kunt lezen is dat MONO geschakeld 8Ω.
    Nu wil je ook de Katana speaker va 8Ω op THRU aansluiten, dat komt dus parallel over de de 8Ω van de ENGL te staan. INPUT en dus de belasting op de Katana versterker wordt hierdoor dus 4Ω.

    Kan de Katana versterker 4Ω aansturen? Zo nee, niet doen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik zie ook niets van Speakers specs van de Katana.
    Op plaatjes zie ik ook niets op het chassis staan welke Ohmage de versterker aan kan.

    Dus inderdaad alleen de originele speaker aansluiten of alleen de Engl kast op 8Ohm, maar niet beide.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Op plaatjes zie ik ook niets op het chassis staan welke Ohmage de versterker aan kan.
    In de handleiding staat minimale impedantie 8 ohm.
    En ook dat de speaker in de katana 8 ohm is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top