Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Simple song

  1. #1

    Standaard Simple song



    Filmpje van mijn GF. Wat vinden jullie ervan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Goed hoor. Mag van mij iets korter, maar dat zegt meer over mijn aandacht spanne momenteel. Doet me aan The Connels denken overigens, Passenger ken ik niet. Eenvoudige, nette opname. Wat is GF?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Op zich niks mis mee maar ook niet meer dan dat. Zou het nummer wel eens in een meer gearrangeerd geheel willen horen, met wat meer verschil in dynamiek; ik vind dit wat kaal. Dame heeft wel een fijne zangstem.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Misschien omdat ik wat meer GF’s met kleine liedjes heb gehad, maar de mythe dat muziek altijd spannend moet zijn is niet mijn mythe.

    Laat haar voor de lol eens luisteren naar de LP Earth Song (bijvoorbeeld International). Uit de tijd dat ze veel had met Tony Visconti die de LP ook produceerde. Op één keer een harmonium na, alleen maar snaar instrumenten. Niks ontwikkeling, dynamiek of spanning. Al bijna 50 jaar in da house die plaat en vervelen doet ie nog niet. Van mij mag ze rustig nog wat komen spelen, jouw GF.

    Audio only? Mij best.
    Melanie Safka, Marianne Faithfull, heerlijk. Ken je het liedje Carrie Ann van de Hollies? Sloeg opMarianne F, believe it ornot. Ik ben zeker niet de enige die het lekkere muziek vond.

    Voor mij 1-0 voor GF.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Op zich niks mis mee maar ook niet meer dan dat. Zou het nummer wel eens in een meer gearrangeerd geheel willen horen, met wat meer verschil in dynamiek; ik vind dit wat kaal. Dame heeft wel een fijne zangstem.
    Same here, als opzetje heel aardig, maar mis wat arrangement, daardoor hetzelfde gevoel als Tommus, iets te lang.

  6. #6

    Standaard

    Wel een goede stem voor het genre...aangenaam om te luisteren....liedje zelf is ok maar weinig verrassend..kan ook haast niet meer in dit genre.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    ....liedje zelf is ok maar weinig verrassend..kan ook haast niet meer in dit genre.
    Vast wel...uitdaging enzo...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8

    Standaard

    Ik ben kennelijk weer een beetje tegen de stroom in?

    Waarom is een comfort zone een comfort zone?
    Omdat het lekker is.
    Er zijn wel meer primaire processen waarvan de uitkomst tevoren ongeveer vast staat. Toch blijven we ze doen.

    Hoeveel keer hebben GN’ers hier een poging gedaan tot het zo nauwkeurig mogelijk herkauwen van Corfortably Numb?
    De enige ontwikkeling in dat kader in de afgelopen 10 jaar is dat het gespeeld te zijn geweest op een Les Paul met P90 pups.
    In plaats van dat de aanbidders het Heilige geluid uit hun strat hebben proberen te knijpen.

    Onze eigen Tuup poste hier nog Summer Nights van Marianne Faithfull, die daarmee in één klap de definitieve versie van dat lied uitbracht pakweg 58 jaar terug. Gewoon een heerlijk stuk muziek. Ontwikkeling? Noppes.

    We moeten wel meer Amerikaanse dingen loslaten die nergens op gebaseeerd zijn.
    Weapons of mass destruction, altijd groter, beter etc. Want kijk maar eens waar het ons brengt.
    Ik pleit voor een terugkeer naar het stomweg genieten van lekkere muziek. Nou is dat laatste een individuele zaak, maar iets af serveren omdat er te weinig ontwikkeling in zit???

    Mijn soort muziek, de dream pop en shoe gaze, bestaat uitsluitend en alleen door een gebrek aan ontwikkeling.
    Tot 4 tellen, wat prutsen en herrie maken.

    In het kort: lekkere muziek.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Wat ’n heftigheid Gus Begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je zo leegloopt over het begrip ontwikkeling: niemand benoemt het en niemand heeft het erover. En al helemaal niemand heeft maar ook iets afgeserveerd.
    MichaelSS vraagt wat we ervan vinden, nou, dat hebben we hem verteld, in nette bewoordingen, zonder af te zeiken, dus ik begrijp je emotie even niet.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik vind het best een leuk liedje hoor.
    Alleen wat lang, en er zou meer uit te halen zijn met wat arrangement.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top