Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard Boss Eurus GS-1 gitaar met synth

    Wel een leuke nieuwe gitaar van Boss, de eerste, met synhtgeluiden erin.

    Er staan nog bijna geen filmpjes op met goede geluidsvoorbeelden en specs van de geluiden, maar zo te horen zijn het het een beetje dezelfde standaard sounds als uit hun synth pedalen als de SY1000.

    Wel een gemiste kans dat je maar 6 presets op de gitaar zelf kan bedienen en dat er geen midi out of 13 pins out op zit om andere apparaten mee aan te sturen. De vraag is of je dan niet net zo goed hun synth pedalen kan kopen?

    Prijs is rond de 2100 euro.
    Maar toch interessant aangezien de tracking erg goed lijkt te zijn.
    Het embedden lukt me hier nog steeds niet...

    https://m.youtube.com/watch?v=QFRvPyT3z38
    Laatst gewijzigd door apekop; 25 augustus 2021 om 15:38
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2

    Standaard

    Toen ik begreep dat ik een telefoon of ander wireless device nodig had om geluiden in dit ding te wisselen ben ik afgetaaid. Muziekinstrumenten gebruik je vaak jarenlang. Dan moet je dus niet afhankelijk zijn van apps, OS-es en externe devices. gecombineerd met gebrek aan midi.....Totaal de boot gemist.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Toch zie je dat steeds meer. Bijvoorbeeld bij effect pedalen en modellers. Ook die zijn afhankelijk van software of apps om geluiden te maken. Het hoort ook een beetje deze tijd.

    Maar 6 geluiden op de gitaar zelf is wel erg mager.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het punt is niet dat ze afhankelijk van andere middelen zijn, de hele muziekindustrie leeft op een stopcontact, maar dat die middelen een zeer beperkte levensduur hebben,
    Dat ik
    elke 2 maanden een driver voor mijn Pod studio moest updaten, ala maar met de update naar Mojave werkt niks meer. Ik heb nog even geprobeerd om 32 bit op een 64 bit platform te draaien maar ach.. gecompliceerd plus meer geheugen dat ik toch niet heb dus laat maar.
    Ik snap dat j
    e mee moet met de vaart der volkeren maar simpel muziekmaken moet simpel blijven, voor je het weet ben je meer bezig met randvoorwaarden en andere knoppen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    6 is wat mager idd, maar zou werkbaar zijn. Ik vind echter van wat ik ervan gehoord heb de sounds van SY1000 echt ruk. Ik vind mijn ouwe GR30 dan nog meer praktisch en werkbare sounds hebben (kan ook aan de reviews van de SY1000 liggen, dat die net de verkeerde presets lieten horen). Geen MIDI out is triest. Goede tracking zou fijn zijn en maakt veel goed wbt deze gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    BEetje door de video gegaan, hoe kan t nou dat ze steeds de meest lullige sounds in zo'n guitar synth stoppen? Wat wel gaaf is, is dat ie t vibrato en volgens mij ook bends heel goed meeneemt. Ben je met MIDI out dan wel heel afhankelijk van welke MIDI parameter ie stuurt vopr vibrato en wat de pitch wheel range is van de ontvanger

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Opa had vroeger een Casio MIDI gitaar, dat rare model. Zat wat vertraging op, vooral onderin. Dus de transpose schakelaar omgezet en vette bassriffs boven de 12e fret inspelen Casio had ook een model met de complete synth ingebouwd, daar speelde J.J.Cale op

    https://link.marktplaats.nl/m1739440752

    Deze gitaar vind ik interessanter, echte E-gitaar met MIDI ingebouwd. OK je hebt Godin etc. met 13 pins out maar dan moet je weer een Roland GS kopen. De GI-20 module maken ze helaas niet meer. Ik heb laatst mijn YRG weer eens afgestoft. Met enige moeite de software gevonden. De firma bestaat al niet meer, geen ondersteuning meer. In de tapping mode heb je echt 0 ms vertraging maar dat heeft natuurlijk weinig meer met gitaarspelen te maken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    BEetje door de video gegaan, hoe kan t nou dat ze steeds de meest lullige sounds in zo'n guitar synth stoppen?
    Ik ben het daar volledig mee eens. Ik heb maar een paar synth geluiden gehoord van deze Boss gitaar, maar die klinken idd vrij gedateerd. En lijken mij ook hetzelfde als die van SY1000 en SY1. Typische Boss gitaar synth sounds dus. Ik ben ook nooit omvergeblazen door die synth pedalen van Boss qua sound. Maar hopelijk kan hij meer gevarieerde en betere sounds produceren.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #9

    Standaard

    Hmmmm...heeft dus een midi uitgang...heb in het verleden wel zo een yamaha midi controller gehad...veel bijgeluiden en vertraging...onbruikbaar. Heb nu een Yourock speelgoedgitaar welke in de tapping functie met aleen de linkerhand redelijk functioneert...maar dit ding van Boss lijkt veelbelovend.
    Bedankt voor het posten!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Hmmmm...heeft dus een midi uitgang..!
    Dat heeft ie dus juist niet, geen midi out. Hoe technisch precies zit en hoe ze de snelle tracking voor elkaar krijgen geen idee. Misschien werkt hoe wel helemaal zonder midi net als de SY pedalen?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top