Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    als je SG bedoelt (en dat neem ik aan) dan is de beste koop ('bang for the buck') een SG Special 60's Tribute uit 2011 (niet te verwarren met de 50's Tribute die ze bij Gibson destijds ook in een vlaag van historische verstandsverbijstering hebben gemaakt) Geen fretboard-binding maar wel lekkere P90's en een 60's profile neck (en die is smaller dan de slim taper op m'n 2016 Flying V pro en de LesPaul Classic)
    Dennis had het over een LP DC, vandaar dat ik het over een SC had als alternatief. Scheelt maar een letter met SG maar het gaat dan om deze;

    https://m.thomann.de/nl/gibson_lp_sp...ute_sc_tvy.htm

    Oud forumlid Joost de Ruig had een special proprietary, die is perfect. Inmiddels heeft ie ‘m verkocht geloof ik, maar niet mij ff bellen natuurlijk…


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Goed, even de wijfmodus aan:
    Ik vind een singlecut Les Paul model zonder carved top echt zo niet mooi, dat ik die uit principe niet eens wil proberen

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Goed, even de wijfmodus aan:
    Ik vind een singlecut Les Paul model zonder carved top echt zo niet mooi, dat ik die uit principe niet eens wil proberen
    Oei D., dan mis je sowieso de The Paul, de S1 en de Marauder. Alledrie klassebakken.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Daar zeg je zo wat...ik kan er niks aan doen, ik vind het er vreselijk uit zien.
    Nou gaat het daar natuurlijk niet (alleen) om, maar zolang er alternatieven zijn die ik nog wel enigszins te pruimen vind

    Ik wil wel een uitzondering maken: de nighthawk heb ik wel altijd leuk gevonden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oja, en de blueshawk, semi thinline met p90's, toch ook errug lekkur hoor.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 26 augustus 2021 om 22:22 Reden: semi, want die heeft een middenbalk.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Goed, even de wijfmodus aan:
    Ik vind een singlecut Les Paul model zonder carved top echt zo niet mooi, dat ik die uit principe niet eens wil proberen
    Niet doen dan
    Ik heb dat juist met die DC. Over smaak valt niet te twisten en volgens mijn eerste gitaarleraar moet een gitaar er zo uitzien dat je zin krijgt om er op te spelen als je ‘m ziet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zit wat in.

    Maar wie weet verandert het. Mijn musicman silhouette special vind ik ook een lelijk hok. Maar toch al meer dan 20 jaar in mijn bezit, en doe m ook niet weg.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Smaak is toch ook een beetje gebaseerd op associatie. Ik vind die LP DC wel weer supergaaf, maar alleen in tv yellow. Omdat ik daar enige associatie mee heb.

    Al heb ik wel geleerd om gitaren niet meer te kiezen om het uiterlijk (zeg ik nu, terwijl ik net een Gretsch heb gekocht, puur op het uiterlijk ). Ik vind Taylor akoestische gitaren er echt te gek uitzien, maar qua geluid is het niet mijn merk. Ik vind Martin gitaren enorm saaie gitaren om te zien, maar toch heb ik een Martin kopie van Sigma, omdat ie zo heerlijk klinkt. Tja…
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top