Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard Iemand een mooi idee voor een 2x6V6 versterker?

    Wil aan m'n Guyatone (500V centertap) gaan beginnen.
    Las net dat de JJ 6V6 deze spanning aan kan. Faceplate heeft op het moment vijf gaatjes voor pots, kunnen eventueel twee gaatjes bij.
    Wil beginnen met deze voorversterker, uitbreiding kan goed, drie voorversterker buisjes.
    Iemand een leuk idee voor de drie/vier gainstages?

    Laatst gewijzigd door tmms; 22 augustus 2021 om 11:30

  2. #2

    Standaard

    Als je voor die schakelaar een toggle met middenpositie pakt heb je geen "rare", wss schuif of rotary, schakelaar nodig. Default (middenpositie) is dan 250p en on de 2 andere standen schakel je daar 250p (samen 500p) of 22n aan parallel. Schakelplopt ook een stuk minder.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Iemand uit de zaak van Mr. Bassman heeft me een schema gestuurd hoe het ding schakelt, wel een puntje idd. Wil een toggle switch, ivm de layout van de faceplate. Zo'n draai-meerstanden schakelaar had ik eerst op het oog, uit een schema van een oude Orange.
    Wat eindversterker betreft zit ik te denken aan kathode bias, maar is zo'n 480V anodespanning dan een probleem? Hij heeft origineel trouwens fixed bias.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Shiiit, dit is ie

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.425

    Standaard

    Ik denk dat mijn ideale amp de F duet 6v6 (Princeton/Deluxe) is gekoppeld aan de blonde 6G6 preamp.
    Van die preamp zijn volgens mij meerdere renderings en loopt het van brown/blond naar blackface over maar schema's plenty natuurlijk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Thx, idd de bedoeling in die richting. Hou wel mijn eigen aard principes aan, dat geklonter aan het chassis.
    Maar bedankt, zat aan een (nieuwe) AC4 preamp te denken, grosso modo het klassieke AC30 topboost kanaal.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Iemand uit de zaak van Mr. Bassman heeft me een schema gestuurd hoe het ding schakelt, wel een puntje idd. Wil een toggle switch, ivm de layout van de faceplate. Zo'n draai-meerstanden schakelaar had ik eerst op het oog, uit een schema van een oude Orange.
    Wat eindversterker betreft zit ik te denken aan kathode bias, maar is zo'n 480V anodespanning dan een probleem? Hij heeft origineel trouwens fixed bias.
    Ik heb soms we eens het gevoel dat je met Europese voedingstrafo's zo ongeveer wordt gedwongen tot het gebruik van kathode bias. Ik heb hier zelfs nog een boek )Hellings) met een EL34 versterker met Kathode bias... Kan ook aan mij liggen want zo'n versterker soldeerder ben ik nou ook weer niet. Maar je kan ook een tapje vanaf de HV windingen maken. Sommige Fender schema's (met een kathode boas trem) laten dat keurig zien en anders staat er op de site van Rob Robinette ook een leuke applicatie. Het geheel wordt er klankmatig in elk geval wat strakker van.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Zou je denken? Heeft overigens nog een 35V/100mA wikkeling. Voor een eventuele solid state lus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top