Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik zie de oplossing wel, maar ik heb de spullen niet om het te fixen.

    Ik denk dat met een frees in een kolomboormachine een laagje van de hals gehaald moet worden, het deel dat in de pocket verdwijnt. En dat moet dan heel vlak zijn, of juist een beetje schuin op- of aflopend voor de juiste hoek van de hals t.o.v. de body. Afstand van nut tot de bridge, dat is een kwestie van goed meten.

    Als ik zelf ga schuren met de hand of met een hand schuurmachine, dan krijg ik dit nooit mooi vlak. Ik heb gitaarbouwer Ferns gevraagd of hij dit kan uitvoeren, even afwachten. Andere nek passen in de winkel is ook nog steeds een terugvaloptie, maar ik heb het vermoeden dat een Allparts nek ook te hoog uitkomt in de pocket, als ik naar foto's kijk van die halzen.

    https://cdn.webshopapp.com/shops/305...ratocaster.jpg

    Allparts heeft ook een nut breedte van 41,3mm, dat is best wel smal denk ik.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou eerst even naar de winkel gaan, de makkelijkste optie altijd het eerst proberen.

    Voor 5 tientjes koop je al een bovenfrees.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Da's ook geen geld
    moet het waarschijnlijk nog van de andere kant van de wereld komen ook
    maar het is niet het geld, het is het gedoe met het resultaat dat het het allemaal net niet is en dat je dan wat verkloot hebt waar je niet meer graag op speelt en wat je ook niet meer kan verkopen enz enz
    maar wel lekker bezig, zo moet je dat zien
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja ik ben van de DIY generatie dus ik doe alles zelfs. Anyhoo met een beetje denken en meten kun je prima uit met een bovenfrees.

    Levering uiterlijk 27 oktober in huis van die frees.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken, die frees is inderdaad niet gek. Ik heb alleen geen goede werkbank thuis om een hals in te klemmen en een frees op te stellen, dat wordt dan een beetje geklooi. En ik denk dat het meeste werk gaat zitten in het goed uitlijnen van de hals, de tilt zeg maar, ervaring hiermee heb ik niet.

    Ik heb woensdag een afspraak met de gitaarbouwer om te beoordelen of het passend te maken is. Ik zou het inderdaad wel leuk vinden als die hals straks na het frezen en schuren perfect in de pocket valt. Ik ga er nu even van uit dat een Allparts neck ook uit gaat steken in deze body, die check moet ik ook nog doen. De dikte van de Fender neck bij de heel is nu 2.7cm, en dat is 2-3 mm te dik.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 oktober 2021 om 18:02

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Nou, ik ben weer terug bij af, hals is terug naar de winkel. Ik was wel van plan om de hals passend te krijgen door een gitaarbouwer, maar wat blijkt, de uiteinden van de frets zijn heel schuin gevijld. De lengte van de frets is op deze hals heel kort, en vooral de hoge E snaar kan dan van de hals lopen. Ik had mijn bril niet op toen ik de hals kocht, niet gezien. Voelde wel goed, te goed eigenlijk. De rand was ook al een beetje afgerond. De nut aanpassen maakt de string spacing weer te krap.



    Een hals passend maken met frezen waar dan korte frets op zitten, dat zie ik niet zitten. Ik weet van mezelf dat ik er dan niet echt happy mee ben.

    De Allparts hals die er nog lag, die is minder dik, zou beter moeten passen. Prijs wel 3 keer zo hoog, en verder kaal en onbehandeld. Zo een onbehandelde hals voelt niet lekker, soort half product. En de frets waren me nog wat te klein. Met nieuwe nut, tuners, string tree erbij wordt het me te gek. Mijn idee is nu om een ouwe Squier strat te scoren op MP, en daar de hals afhalen.
    Laatst gewijzigd door raabje; 26 oktober 2021 om 20:17

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Mag ik je topic kapen door een vergelijkbare vraag te stellen: ik wil ooit een monterey pop strat maken van hele goeie parts(zodat ie zich een beetje kan meten met mn customshopstrat), liefst een brazilian rosewood strat neck. waar moet je die dan halen/laten maken ?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Er staan regelmatig losse Squier (en andere) halzen op MP. Eens in de zoveel jaar krijg ik de aandrang om een Strat te assembleren (gewoon voor tijdverdrijf) en ik heb daar nog iedere keer geluk mee gehad. De laatste was een Indonesia 2017 hals, rosewood toets, skunkstripe, matte finish. Helemaal goed, hele mooie nerf, nette prijs. Niet de eerste de beste kopen, geduldig afwachten tot je diegene ziet langskomen die je in je hoofd hebt.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Mag ik je topic kapen door een vergelijkbare vraag te stellen: ik wil ooit een monterey pop strat maken van hele goeie parts(zodat ie zich een beetje kan meten met mn customshopstrat), liefst een brazilian rosewood strat neck. waar moet je die dan halen/laten maken ?
    https://warmoth.com/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Iedereen die assembleert zit in datzelfde wat en waar schuitje.

    Ik heb heel vaak naar Warmoth gekeken maar het is gewoon te duur met shipping + customs erbij, afgezien dat alles prima werkt zolang je ook hun bodies gebruikt anders is het toch weer hit & mis, iets wat je het liefst wil vermijden.

    Ik begon altijd met een oude Fender neck of body en dan past allparts altijd en dat haalde ik cheap van Rienk of Ebay juist om gezeur met fitting te voorkomen (en je later de onderdelen zonder verlies weer kan doorverkopen)
    Is wel een kwestie van zoekopdrachten uit hebben staan, de juiste shops kennen en geduld hebben.
    Tegenwoordig verkopen zelfs Bax en Thomann losse necks en bodies en dat zal wel Chinees zijn dus dat is weer hit & mis maar je kan het ruilen.

    Ik had eerlijk gezegd het tegenovergestelde, ik vond lakken leuk en wilde trouwens ook geen poly's en frets dessen is ook geen punt maar hout modifien is weer gedoe en schiet zijn doel voorbij.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top