Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ga jij nog maar eens even uitrekenen hoeveel ampere je nodig hebt voor een AC in jouw auto.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Een AC'tje heeft één van de minst economische eindtrappen, wat energie betreft.
    Vermogen uit een AB eindtrap heeft een optimum in relatie tot de uitgangsimpedantie.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Maar, nu lijkt me dat er geen 32ohm cabs in omloop zijn dus waarom LC er twee 16ohm jack's op heeft gemaakt is me dan een raadsel en zou betekenen dat de 16ohm uitgangen in werkelijkheid de 8ohm aansluitng van de trafo is. De 8ohm aansluiting is dan 4ohm waar dan twee 8ohm cabs op moeten staan. Hoe de fabrikant heeft gedacht is mij even onduidelijk en zal dat uitzoeken zodra ik er een op de bank heb.
    Hebben ze niet gewoon twee uitgangen als 16 ohm gelabeld zodat je daar je (beide) 16 ohm cabinetten in kunt prakken?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 3 september 2021 om 22:35

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hebben ze niet gewoon twee uitgangen als 16 ohm gelabeld zodat je daar je (beide) 16 ohm cabinetten in kunt prakken?

    Dat denk ik ook maar dat zou betekenen dat dit de 8 ohm aansluiting op de trafo is. Een enkele 16 ohm is dan een mismatch.

    Maar v eronderstellen worden we niet wijzer van, meten is weten dus als ik er een zie zal ik het meten. Misschien is er iemand die er een heeft?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Heb er één uit een DEA200. 950V centertap spanning.
    Wil 'm wel naar je opsturen. Ben nieuwsgierig naar de primaire impedantie in verhouding tot de twee secundaire windingen.
    Ik ga er een SLP of een JCM800 van bouwen (misschien volgend jaar al), met twee of vier buizen, eventueel andere dan EL34, net wat goed uitpakt met de gegeven Raa. Op 475V.
    De spanning vind ik nl. een tikkeltje surreal om het zomaar te zeggen, nog afgezien van het wisselen van de vier EL34's na een uurtje spelen bij wijze van spreken.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    DEA100 is trouwens de way to go, mocht je overwegen er één aan te schaffen. Dat is het eerste model.
    Zou internet blabla kunnen zijn, maar de DEA130 zou minder zijn.

    nb. zag laatst wat prijzen van het ding, absurd. Zou ik eerder opteren voor een Marshall Haze, en daar evt. wat aan sleutelen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Alom wordt trouwens aanbevolen om de schermroosterweerstanden te verhogen naar 1K, naar Marshall specs. Zou ik twee 1,8K 2W nemen, parallel.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Hoop gezever en waarschijnlijk niet juist.

    Velter wil als ik het goed begrijp 2 16ohm cabs aansluiten. De uitgangsjack's staan intern parallel dus wordt verwacht dat je zelf nadenkt. Twee kasten van 16ohm resulteerd in 8ohm load dus zou ik zeggen dat je de aansluitingen van 8ohm moet gebruiken.

    Maar, nu lijkt me dat er geen 32ohm cabs in omloop zijn dus waarom LC er twee 16ohm jack's op heeft gemaakt is me dan een raadsel en zou betekenen dat de 16ohm uitgangen in werkelijkheid de 8ohm aansluitng van de trafo is. De 8ohm aansluiting is dan 4ohm waar dan twee 8ohm cabs op moeten staan. Hoe de fabrikant heeft gedacht is mij even onduidelijk en zal dat uitzoeken zodra ik er een op de bank heb.
    De OT van een 100W London City, in ieder geval de groene, heeft ook een 4 ohm aansluiting. Deze is alleen niet aangesloten.
    Van de eerdere LC's (grijs zwarte bekleding en andere trafo's) weet ik het niet meer zeker, maar ik dacht dat daar ook gewoon een ongebruikte 4 ohm aansluiting op zit.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    De OT van een 100W London City, in ieder geval de groene, heeft ook een 4 ohm aansluiting. Deze is alleen niet aangesloten.
    Van de eerdere LC's (grijs zwarte bekleding en andere trafo's) weet ik het niet meer zeker, maar ik dacht dat daar ook gewoon een ongebruikte 4 ohm aansluiting op zit.
    Tnx, meen me idd zoiets te herinneren. Als er een langskomt ff goed documenteren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top