Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21

    Standaard

    Dank voor het eindverslag. Was het de buisvoet of was het de print waarin een doormetallisering van 1 of meerdere pads was gescheurd en met het plaatsen van een nieuwe is gefixed? Juist uitzetting in de dikte van de print (temperatuur, want buizvoeten worden heet) is iets waar gewone epoxy niet heel sterk is. Een hogere TG waarde voor je printmateriaal selecteren zou wat helpen.... maar of dat is gedaan vraag ik me bij een merk als Brunetti sterk af.

    Bottom line blijft toch dat buizen, en zeker eindbuizen, en PCB gemonteerde buisvoeten, een beroerde combi is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Er is in dit ding menig buisje gewisseld en daar worden de voetjes niet vrolijk van. Het deel waar de buispennetjes in steken leek wel een uitgewoonde ... ehhhh .... je weet wel, zoiets als in jouw handtekening. Het leek er op dat een van de roosteraansluitingen geen goed contact maakte maar who cares. Bij flinke dwarsdruk op de buis kon ik de fout beinvloeden, duidelijke zaak. Voetje kost geen drol, arbeid wel.

    Heb het wel eens eerder gezegd, die voetjes zijn niet gemaakt om oneindig buisjes te prikken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Buisvoetjes horen in een chassis niet in een print, net als in- en outputs trouwens.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Buisvoetjes horen in een chassis niet in een print, net als in- en outputs trouwens.
    Oneens.
    Buisvoeten horen zo gekozen te zijn dat ze de print niet thermisch belasten. Daar hoort dus ook de buiskeuze bij meegenomen te worden. In sommige gevallen, bijvoorbeeld eindbuizen, kan uit die belastingsanalyse komen dat je beter met chassismontage en draadverbindingen kan werken. Idem kunnen connectoren prima op een print zitten onder de voorwaarde dat ze de soldeerlassen niet mechanisch belasten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Het zijn ook altijd de buisvoetjes hè.
    Voor mij als leek is dat iets dat ik bijna blind zou laten vervangen wanneer mijn amp moeilijk begint te doen.
    Kijken we daarna wel verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top