Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Vraag: Floyd stijl tremolo vervangen door vaste brug: Plausibel?

    Ik heb een ibanez uit 2007 waar net de schroef van de veerklauw uit de body komt zetten (krijg je als je probeert die tremolo bruikbaar te maken met veel te sterke veren die iemand er ooit op heeft gezet).
    Is het plausibel om de brug te vervangen voor een vaste brug? Want eigenlijk heb ik aan 1 gitaar met een floyd genoeg.
    Of zeggen jullie: Douw er een mengsel van tandenstokers en lijm in, uit harden, gaatje boren en tremolo er terug op?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Niet specifiek voor een Floyd, maar er bestaan wel conversie-bruggen om naar hardtail te komen (al lijkt de spoeling redelijk dun), maar die zijn wel vreselijk lelijk als je het mij vraagt.
    Zoiets als dit: https://reverb.com/item/10580447-cus...version-bridge

    De meeste andere hardtail bruggen dekken het tremolo (arm) gat niet helemaal af.

    Is de Floyd recessed?

    Ik zou óf het gaatje vullen en opnieuw maken, óf de ruimte tussen tremblock en body aan weerskanten opvullen met hout.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als de floyd recessed is, is het een rotklus. Ik zou me er nooit aan wagen om eerlijk te zijn. Ook die achterkant zal altijd littekens houden van de trem.

    Ik zou dan de schroefgaten repareren. Makkelijker sneller en (dus) goedkoper.

  4. #4

    Standaard

    Kan natuurlijk ook, gewoon nu hout er tussen douwen totdat de brug neutraal staat en 'm zo laten

    Gaatje repareren doe ik dan wel een keer, als dat nog benodigd is.

    Hij is inderdaad recessed ��

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ik zal vast een opgetrokken wenkbrauw van Orpheo krijgen maar een paar saté-stokjes (uiteraard zonder vleesch) in de houtlijm dippen, daarna in de gaten drukken, het uitstekende deel wegknippen, eventueel overtollig houtlijm weg vegen en laten drogen. Werkt als een malle.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik zal vast een opgetrokken wenkbrauw van Orpheo krijgen maar een paar saté-stokjes (uiteraard zonder vleesch) in de houtlijm dippen, daarna in de gaten drukken, het uitstekende deel wegknippen, eventueel overtollig houtlijm weg vegen en laten drogen. Werkt als een malle.
    Zat zelf aan een deuvel of gewoon tandenstokers te denken Maar is 't zelfde idee ja. (Heb ik al eens gedaan bij het andere schroefgat & die zit nog prima)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Waarom niet gewoon een blocker eronder zetten en klaar? Minder ingrijpend en herstelbaar moht je m toch ooit weer willen repareren/gebruiken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Lucifer+houtlijm kan prima hoor. Een lucifer is redelijk zacht hout en de schroef grijpt daar prima in. Een deuvel moet je na verlijmen voorboren en een bit dat lang genoeg is zodat de boorkop je body niet sloopt is niet iets dat velen in huis hebben.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Zat zelf aan een deuvel of gewoon tandenstokers te denken Maar is 't zelfde idee ja. (Heb ik al eens gedaan bij het andere schroefgat & die zit nog prima)
    Maar dan toch wel een deuvel uit een doosje?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Waarom niet gewoon een blocker eronder zetten en klaar? Minder ingrijpend en herstelbaar moht je m toch ooit weer willen repareren/gebruiken?
    voor iets als een tremelno moet ik eerst dat gat repareren, niet zeker of ik daar wel volledig zin in heb gezien mijn geschiedenis met deze gitaar inmiddels

    @Orpheo: Zo'n bit heb ik dus wel
    Maar: Lucifer, satéstokje of tandenstoker als vulhoudt dan?
    Of toch een deuvel als ik zo'n bit heb? (Weet alleen bij god niet meer waar ik 'm gelaten heb....)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top