Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die specs zeggen bitter weinig over het gebruikte hout.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Ik heb dan maar de klompenhouten versie besteld, nu nog een paar hollandse klompen erbij en ik ben vertrokken .

    Bedankt voor alle reacties, k'laat nog wel iets weten als het wat geworden is, maar dat gaat reuze meevallen
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als het niks is kun je 'm altijd nog terugsturen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als het niks is kun je 'm altijd nog terugsturen.
    Idd .. maakt toch niet uit. Zeg Eric nog is een vraagje, als ik de gitaarsnaren vervang en hij bevalt niet mag je hem dan terugsturen of moeten de originele eropblijven? Ik ga hem natuurlijk éérst zo uit de doos ééns testen, bevalt dat probeer ik men ander setje.
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb geen idee, nog nooit wat teruggestuurd. Zitten standaard .009 - .042 snaren op. Zal vast geen rommel zijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb geen idee, nog nooit wat teruggestuurd. Zitten standaard .009 - .042 snaren op. Zal vast geen rommel zijn.
    Ok bedankt !!!
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zie je tegenwoordig niet meer zoveel trouwens, zo'n neck through constructie. Da's wel sjiek!

    Ik heb ook een Indonesische SuperStrat-achtige gitaar en die bevalt echt prima. Pickups zijn wat hot voor mijn smaak, maar zo'n gitaar moet je ook hebben hè.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die topjes zijn zo dun, doet echt geen fluit voor je tone.

    Poplar is inderdaad normaliter oersaai maar de burl (de wortel) van poplar is dan weer wel heel erg tof.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zie je tegenwoordig niet meer zoveel trouwens, zo'n neck through constructie. Da's wel sjiek!

    Ik heb ook een Indonesische SuperStrat-achtige gitaar en die bevalt echt prima. Pickups zijn wat hot voor mijn smaak, maar zo'n gitaar moet je ook hebben hè.
    Absoluut, is niks mis mee.. Mijn andere gitaar: een Solar van ola englund heeft ook een neck through body, was die nu bolt on of iets anders geweest, het maakte me toch niet veel uit. Het is wel mooi meegnomen en maakt wel verschil in de sustain en is inderdaad mooi om te zien.

    Hoofdpunt bij deze nieuwe gitaar waren de body en de pick-ups.. ik ben een enorme Textures fan (al enkele jaren) en was op zoek naar een gitaar waar standaard dezelfde pups inzaten, ik vond de duncans in men solar al erg goed dus ik ga ééns wat videootjes bekijken wat verschil het maakt met andere, nou ze klinken veel opener en dat sprak me wel aan. Dat het niet de correcte volledige set is als bart, want die gebruikt een jazz in de neck maakt niet veel uit .. geluid en karakter komt uit de vingers.

    Ik speel meestal qua stijlen van alles dooréén met weinig structuur, korte of langere songs leiden zowat een eigen leven. Maar daar ga ik wat verandering in brengen al zal het niet zo groot zijn haha.

    Hey post gerust ééns een foto (of link) van die Indonesische SuperStrat-achtige gitaar. Wil ze wel ééns zien.
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Ik denk dat bij een band als Textures het geluid vooral uit de preamp (sim) komt. Ik denk eerlijk gezegd dat pas daarna pickups en pas helemaal daarna houtsoort en neck constructie komen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top