Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard Poplar Top Of Ash Top

    Ik geraak er maar niet uit, ik wil een nieuwe gitaar kopen: Body Mahogany met Ash Top, de andere is dezelfde maar met Poplar Top !!! Maakt dit enorm veel uit qua klank? Ik heb gelezen dat Ash een veel stevigere houtsoort is dan Poplar. Bij demonstratievids op youtube lijkt de ene met Ash Top veel meer sustain en articulatie te bevatten. De andere klinkt ook goed maar blaast me niet direct omver .. toch 2 vids gekeken waar de cleans fantastisch waren eveneens de distortion. Kan iemand mij wegwijs maken, ik weet dat je moet afgaan op je instinct en je oren, toch wil ik jullie bevindingen ééns graag horen. Dank bij voorbaat
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mensen zouden eigenlijk totaal onvoorbereid en geblinddoekt een stel gitaren uit moeten testen. Of bier.

    Maar in zo'n wereld leven we niet dus..... over welke gitaar gaat het?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mensen zouden eigenlijk totaal onvoorbereid en geblinddoekt een stel gitaren uit moeten testen. Of bier.

    Maar in zo'n wereld leven we niet dus..... over welke gitaar gaat het?
    1. De Jackson Soloist SL2A MAH HT in UNICORN WHITE (Ash Top) En 2. de Jackson SL2P MAH HT TRANSPARENT BLACK BURST (Poplar Top)
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    maar.... dunne solidbody, we hebben het dan toch over een fineertje? Lijkt me vooral cosmetisch te zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    maar.... dunne solidbody, we hebben het dan toch over een fineertje? Lijkt me vooral cosmetisch te zijn.
    Ik speel allang gitaar maar de term mahogany body met Ash top? Of Poplar kende ik niet echt. Mijn inziens als ik logisch kan denken is dat de top van een guitarbody een laagje hout is dat voor de afwerking is bedoeld. Ik denk dat het idd dan wel niet veel verschil zal maken in sound.

    Ik denk dat er ook wel verschil is in de youtube vids welke persoon met welke amp of effect de gitaar gebruikt, zo krijg je verschillende indrukken. Zo wss druk gemaakt voor niets. In ieder geval bedankt !!!

    Nu is vooral de vraag: welke gaat het worden .. de witte of de bruine? ben ik er nog niet uit haha
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Populier is een supersaaie houtsoort maar goedkoop en makkelijk te bewerken en als als je dan de wortels gebruikt dan heet het ineens poplar burl en ziet het er kek uit en dàt maakt een geliefde top voor onze metal brigade waar dat weer populier.. euh populair is. Gok ik.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Waaibomen hout zou mijn goede vader zeggen. Een tenminste vier cm dik stuk esdoorn zou je wel kunnen horen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    maar.... dunne solidbody, we hebben het dan toch over een fineertje? Lijkt me vooral cosmetisch te zijn.
    Kan....hoeft niet. Je ziet ook nog wel chambered bodies, die dan weer met een 4-5-6mm top afgedekt worden.
    Geen idee of dat hier aan de orde is overigens.

  9. #9

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Sjee, niet mijn kopje thee maar mooie specs wat hout betreft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top