Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    @Glennshred: Mooie gitaar man!!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Die is niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice.
    [QUOTE=Erik de Perik;3526942]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht



    Die groene gitaar heeft een Floyd Rose, stainless frets, Grover tuners en kostte mij 200 EUR, ik geloof dat 'ie nieuw iets van 350 kostte. Het topje is een fineer en daar hoor je niets van

    Op m'n Soundcloud hoor je een Peer Dellen HSS strat en een Harley Benton LP van 149 EUR (nieuw).


    Bedankt heren

    Die groene gitaar 350 euro? ik had em zo tussen de 900 a 1000/1200 geschat.
    En ook nog ééns een Floyd Rose, stainless frets, Grover tuners.. hoe heb je dat gelapt? haha.

    Ik speel zelf thuis al jaren op een goedkope Rg van Ibanez, en die klinkt behoorlijk goed minus de goedkope specs. Na verloop van tijd is de nek wat gaan krommen, heb hem vandaag zelf afgestemd voor de éérste keer, verschil is dag en nacht.

    Eérst de Truss Rod klein kwartje gedraaid en klein beetje teruggebracht, dan de dikste snaar verhoogt met het zadeltje zodat alle noten zuiver klonken. Is niet perfect gedaan daarvoor moet de nek terug wat backbow gezet worden maar het beetje fret buzz op de dikke snaar is minimaal. Intonatie moest alleen gebeuren op 2 snaren.

    Hij klinkt meer aantrekkelijker nu en sexier
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb mij vergist, blijkbaar kostte hij 300 EUR nieuw.
    Alleen heeft de mijne een rosewood toets, maar dat zal voor de prijs niets uitgemaakt hebben.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    vraag mij echt af of nieuwe snaren en vooral de pickup hoogte afstelling niet meer invloed heeft tussen de 2 gitaren die vergeleken werden dan zo een dun topje?
    Er zijn zoveel facetten in het 'horen' van geluid, zoals ben je moe, kom je net uit een luidruchtige omgeving en is je gehoor even overbelast geweest.
    waar zet je je microfoon, en dan ook nog wat voor microfoon, wat hoor jij wel maar een ander met een andere mening misschien niet meer door freq verlies.

    ik vind bijvoorbeeld een jeff beck geluid niet prettig, maar hij zelf misschien wel omdat hij gehoorschade heeft en dus freq die ik wel hoor, zelf niet hoort en daar ook geen last van heeft.

    voor mij is dan gewoon het belangrijkste, voelt de gitaar goed aan en trekt hij je dermate dat je hem steeds wilt bespelen.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    vraag mij echt af of nieuwe snaren en vooral de pickup hoogte afstelling niet meer invloed heeft tussen de 2 gitaren die vergeleken werden dan zo een dun topje?
    Er zijn zoveel facetten in het 'horen' van geluid, zoals ben je moe, kom je net uit een luidruchtige omgeving en is je gehoor even overbelast geweest.
    waar zet je je microfoon, en dan ook nog wat voor microfoon, wat hoor jij wel maar een ander met een andere mening misschien niet meer door freq verlies.

    ik vind bijvoorbeeld een jeff beck geluid niet prettig, maar hij zelf misschien wel omdat hij gehoorschade heeft en dus freq die ik wel hoor, zelf niet hoort en daar ook geen last van heeft.

    voor mij is dan gewoon het belangrijkste, voelt de gitaar goed aan en trekt hij je dermate dat je hem steeds wilt bespelen.
    Nieuwe snaren spelen zeker een grote rol. Qua pick up hoogte afstelling zal het wel verschil maken maar dat komt op hetzelfde neer als snaren gaan verhogen of verlagen.
    Bij die goedkope gitaar van mij kreeg ik een droger geluid wanneer ik de dikke snaar verhoogde, een vettere klank als ik verlaagde.

    Ik heb gekozen tussennin totdat ik tevreden was. Ik denk dat alles wat op een gitaar zit een bepaalde invloed heeft.

    Ga je dingen combineren, kan het zijn dat bv die bareknuckle pick ups in die gitaar beter klinken wegens de afstelling mss, houtsoort, humeur andere haha.. Ik sluit mij dan ook volledig aan met je laaste zin, voelt die goed aan dat je er steeds terug op wilt spelen? Ik had voor de Jackson 2 andere gitaren .. heb ze maandenlang getest maar altijd dat dubbel gevoel, teveel bass en highs van die pick up, die andere kllnkt te clean. Te weinig tension op die gitaar enz...
    Laatst gewijzigd door glennshred; 23 augustus 2021 om 23:04
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  5. #45

    Standaard

    Sorry, maar pickup hoger of lager vs snaarhoogte is wel echt een ander dingetje

    Pickup hoger of lager buzzed je noot niet eens uit op de volgende fret. Maar ik heb wel een keer mijn neckpickup zo hoog gezet dat het letterlijk een extra fret werd Het was interessant om te proberen, maar damn dat klonk nie goe.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Sorry, maar pickup hoger of lager vs snaarhoogte is wel echt een ander dingetje

    Pickup hoger of lager buzzed je noot niet eens uit op de volgende fret. Maar ik heb wel een keer mijn neckpickup zo hoog gezet dat het letterlijk een extra fret werd Het was interessant om te proberen, maar damn dat klonk nie goe.
    Mmm nooit geweten dat zoiets kon, maar ja heb er dan ook geen ervaring mee. Het is dan ook het laatste waar ik zeker van afblijf. Heb ooit een filmpje bekeken waar er een bepaalde afstand geld: snaren versus pickup hoogte.

    Klein vraagje, kan je in de praktijk elke pickup op een gitaar verhogen en verlagen? Ook op mounted pickups zoals die jackson van mij.
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kwestie van proberen lijkt mij.

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    Mmm nooit geweten dat zoiets kon, maar ja heb er dan ook geen ervaring mee. Het is dan ook het laatste waar ik zeker van afblijf. Heb ooit een filmpje bekeken waar er een bepaalde afstand geld: snaren versus pickup hoogte.

    Klein vraagje, kan je in de praktijk elke pickup op een gitaar verhogen en verlagen? Ook op mounted pickups zoals die jackson van mij.
    Bij direct mount hangt het aan de montagestijl af. Je kan een body mount zo monteren dat hij inderdaad verstelbaar is (Bij mijn mayones wel het geval), met iets van een blok schuim onder de pickup ofzo.

    Zoals Erik zegt: Try it. Steek er een schroevendraaier in & voel of de pickup hoogte veranderd (Gewoon je vinger op de pickup leggen tegen de snaar aan, je voelt de snaar vanzelf langs je vinger gaan)
    TBF is de pickup hoogte alleen van belang als je echt meer of minder output uit een pickup wil halen, persoonlijk vind ik het belangrijker om een goede balans tussen de snaren te creëren door de pole pieces op of terug te schroeven naar gelang je smaak.

    Fabrikanten weten vaak redelijk goed een pickuphoogte in te stellen zodat je een goede balans hebt tussen output en dynamics. (hogere pickup = meer output, minder dynamics en vice versa. MAar er is natuurlijk ook iets als te laag en hoog)
    Laatst gewijzigd door R.J; 25 augustus 2021 om 12:13

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kwestie van proberen lijkt mij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Bij direct mount hangt het aan de montagestijl af. Je kan een body mount zo monteren dat hij inderdaad verstelbaar is (Bij mijn mayones wel het geval), met iets van een blok schuim onder de pickup ofzo.

    Zoals Erik zegt: Try it. Steek er een schroevendraaier in & voel of de pickup hoogte veranderd (Gewoon je vinger op de pickup leggen tegen de snaar aan, je voelt de snaar vanzelf langs je vinger gaan)
    TBF is de pickup hoogte alleen van belang als je echt meer of minder output uit een pickup wil halen, persoonlijk vind ik het belangrijker om een goede balans tussen de snaren te creëren door de pole pieces op of terug te schroeven naar gelang je smaak.

    Fabrikanten weten vaak redelijk goed een pickuphoogte in te stellen zodat je een goede balans hebt tussen output en dynamics. (hogere pickup = meer output, minder dynamics en vice versa. MAar er is natuurlijk ook iets als te laag en hoog)
    Ok thanks, meestal heb ik geluk als ik nieuwe snaren erop steek (power slinky's) de output is dan altijd goed, niet te hoog of te laag.
    Ik tune de Slinky's 011 - 048 snarenset. direct naar Drop B.

    De tension is vrij goed ook al raden ze het af .. maar soms kan het tegenzitten. De solar die ik heb geeft de beste snaarspanning met zijn omgekeerde headstock. De Fr 800 van ibanez was een beetje een koude douch, slap richting spaghetti maar te doen, alleen pickups konden me niet warm maken.

    We zullen zien wat dit geeft op de jackson binnenkort, kom ik er niet uit dan laat ik het doen door een tech in een winkel
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top