Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard HNGD: Gretsch G5410t limited edition Tri Five hollow body

    Al in maart besteld, en afgelopen donderdag eindelijk bezorgd. Nu dan ook een HNGD topic!

    Ik had al langer mijn zinnen gezet op een Gretsch, en dankzij onze uit de hand gelopen en best lucratieve hobby kwam deze wens ook daadwerkelijk binnen handbereik.

    Begin maart zag ik Danny Ver met deze gitaar bij VI, en ik was echt super enthousiast over de kleur! Maar ja, Danny Vera, dus ik ging er eigenlijk al vanuit dat het een gitaar uit de Pro serie zou zijn. Maar het bleek ‘gewoon’ een Electromatic te zijn, en dus binnen mijn budget! Dus gelijk het ding besteld, want bij zo’n limited edition weet je het nooit. Voor je het weet zijn ze op. Wachttijd toen nog ongeveer een half jaar, maar dat viel uiteindelijk mee (20 weken).

    Het is een Gretsch uit de hollowbody familie, dus echt een full hollow. De kleuren van de Tri Five serie (er is ook nog een rode en een witte) zijn gebaseerd op de Chevrolets uit de jaren 50. Mooie two tone kleurstelling met matching headstock. Er zitten Filtertron pickups in met een parelmoer frontje. Ik wilde graag deze elementen hebben, dus wat dat betreft een mazzeltje dat ze hier al in zaten. Verder heeft hij een Bigsby B60 en de chromen knoppen met de G erop.

    Qua klank is het een echte Gretsch. Ontzettend direct geluid, veel punch op de hogere snaren ook. Op de dikkere snaren wel wollig, waardoor open akkoorden al snel dichtsmeren. Maar zo’n power, echt heerlijk! Qua output valt het nog heel erg mee, de Tele klinkt ongeveer even hard. Maar zo’n lekker heldere en scherpe klank! Heerlijk!

    Deze gitaar is mijn duurste gitaar ooit, ik heb er best lang op moeten wachten, en het is één van de mooiste die ik ooit heb gezien. Dus ik ben echt nog steeds zo blij als een kind! Ik kan haast niet geloven dat die dikke bak hier aan de muur hangt, naast mijn Tele die ik al 14 jaar heb. Elke keer als ik ernaar kijk, krijg ik weer een grijns op mijn gezicht!

    Voor de specs, hier de link naar de Gretsch site:
    https://www.gretschguitars.com/gear/...sby/2506831508

    En natuurlijk nog een paar foto’s:






    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #2

    Standaard

    Echt een gitaar met uitstraling; lijkt me ook super goed afgewerkt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Proficiat ! Mooie gitaar. Hoe is de topkam ? Die ga ik bij mijn electromatic ooit nog eens laten vervangen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Kan niet anders zeggen: vet!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Proficiat ! Mooie gitaar. Hoe is de topkam ? Die ga ik bij mijn electromatic ooit nog eens laten vervangen...
    Floyd rose met locking topkam erop?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Proficiat ! Mooie gitaar. Hoe is de topkam ? Die ga ik bij mijn electromatic ooit nog eens laten vervangen...
    Volgens de specs zit er een Graph Tech NuBone kam op. Dat lijkt me meer dan prima. Als ik nog iets zou moeten bedenken qua upgrades, zou het de brug zijn. Of een roller bridge, of andere zadels of zoiets.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik heb al meerdere jaren een electromatic 5420 in aspen green. Nut is daar nog andsr materiaal, is erg vergeeld en voelt wat "poreus" aan. Is gewoon een beetje "messy". Maar op zich functioneel nog geen problemen ervaren.

    @ Mijn bijna naamgenoot : divebombs komen niet voor in mijn "repertoire". ;-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Oeh, die in Aspen Green zijn ook gaaf ja! Welke elementen zitten in die van jou? Ook Filtertrons?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.366

    Standaard

    Ook mooi.
    Beloof je dat je van deze de lak er niet vanaf gaat krabben ?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ook mooi.
    Beloof je dat je van deze de lak er niet vanaf gaat krabben ?
    Dat beloof ik bij deze. Erewoord!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Zoooooooooo, die zit.
    Niet zo’n daverende fan van de heer Vera maar mooie gear heeft ie vaak wel.
    Normaal vind ik een zijkant die neen andere kleur heeft dan het boven blad effe minder, maar hier doet het iets extra’s.
    Fantastisch!
    Geniet er van.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top