Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard HNGD: Ibanez RGEW521MZW-NTF

    Oftewel de Ibanez RG Exotic Wood 521 Zebra Wood - NaTural Flat. Heb heel lang getwijfel tussen deze en de Ibanez Premium RG721RW-CNF, die een duurdere/betere brug heeft, maar mindere pickups en geen geroosterd hout, en zelfs nog een el cheapo maar zeer coole GIO Ibanez (met reversed headstock en fantastisch mat zwarte body, bijna-zwarte toets en dan ultra zwarte shakrtooths markers erop, waanzinnig mooi).

    Maar goed, deze dus. Gaat mijn non-tremolo-gewoon-in-E-standaard-gitaar worden. Heb daarvoor een opgepimpte NK Headless maar deze is toch niet echt betrouwbaar en solide genoeg voor live gebruik. Ik hoop dat deze Ibanez dat wel gaat zijn, qua tuning stabiliteit. Heeft wel een goedkopere brug, maar de one-piece roasted neck zou stabiel moeten zijn. Ik hoop het. Er zitten in ieder geval al twee hele mooi pickups in: de beproefde combi van een DiMarzio ToneZone in de brug en een AirNorton in de nek.

    Specs:

    https://ibanez.fandom.com/wiki/RGEW5...Specifications

    Plaatje:



    Bewegende plaatjes:



    Komt morgen of overmorgen binnen denk ik. Ben benieuwd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Afgaande op het filmpje: Indeed I must say that indeed it is indeed a very cool guitar indeed.

    Alle gekheid op een stokkie achterwege, ik ben geen fan van Ibanez gitaren, maar ik moet toegeven dat ik deze toch best wel te pruimen vind. Toffe looks! Had m nog mooier gevonden als ze donker-chrome hardware gebruikt hadden. Ik vind die body binding ook wel erg tof. Komt op de foto niet zo naar voren, maar bij die close-ups in het filmpje maakt dat m wel erg smaakvol, subtiel!

    Mocht die brug je niet bevallen dan kun je m altijd nog eens vervangen. En standaard E dus.. Wat voor muziek ga je er op spelen? Ik associeer Ibanez toch altijd een beetje met metal in drop A haha

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Ik speel van alles, maar ook metal kun je in E standaard spelen hoor Maar met deze zal ik meer soleren qua metal, en qua slagwerk meer pop, rock en misschien weer wat fusion. Ik hoop dat deze brug strak en stabiel genoeg is eigenlijk. Als dat niet zo is gaat ie binnen de 14 dagen weer terug.

    Ja die binding is in closeup erg mooi, erg subtiel. Ik heb nog nooit een one-piece nek gehad geloof ik, maar zo'n "scarve" vind ik eigenlijk best mooi, zo met die 2 verschillende houtkleuren

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Mooi ding hoor! Dat hout is prachtig, en de specs zien er goed uit! Veel speelplezier gewenst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Mooi ding, prima specs,
    Ik zeg; gefeliciteerd en veel plezier ermee!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    No nonsense gitaartje; congrats !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Dank heren. Ik wacht eerst even af hoe ie bevalt. Maar ben zeer benieuwd

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Felicitades Fu en happy playing!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Nice! Zei je gisteren in het headless topic niet dat je geen gitaren meer nodig had? Haha

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Nou ja, ik sprak daar geloof ik al over het verkopen van één van de huidige collectie en dan daarvoor een nieuwe kopen. Dit is dat dus eigenlijk alleen ehm zonder de verkoop hehe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top