Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Is ook lastig uit te leggen.
    Als ik de klauw losser draai dan komt de brug omhoog zoals ik wil, maar als ik dan de trem pook omhoog trek komen de veren los uit het blok omdat er geen spanning meer op de veren staat.

    Als ik 0.10 gebruik is de trekkracht veel groter klauw verder weg en heb je dit probleem niet.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Is ook lastig uit te leggen.
    Als ik de klauw losser draai dan komt de brug omhoog zoals ik wil, maar als ik dan de trem pook omhoog trek komen de veren los uit het blok omdat er geen spanning meer op de veren staat.

    Als ik 0.10 gebruik is de trekkracht veel groter klauw verder weg en heb je dit probleem niet.
    Het is ook altijd effe zoeken naar de juiste combinatie van veren. Ik gebruik eigenlijk altijd 3 veren en heb alle tremelo's zwevend staan (vintage trems altijd een fractie los van de body) . Dat werkt voor mij het beste maar moet zeggen dat ik altijd 010-046 gebruik. Ik moet wel altijd goed uitproberen welke veren want ik heb hier hele kuddes liggen waar helaas niet op staat hoe stug ze zijn. Ik merk meteen als het niet de goede combinatie is want dan gaat het niet soepel genoeg of te stug en dan komt ie ook nog slecht terug op z'n nul-punt.
    Maar eigenlijk hoort een gitaar in die prijsklasse gewoon dat soort zaken voor elkaar te hebben!
    Hoewel: ik heb hier een Fender Strat waar ik ook nog best veel werk aan heb gehad om 'm naar mijn smaak te krijgen. Maar dat kan ook aan mijn voorkeuren liggen

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik ben zeker niet ontevreden, misschien doen ze dit ook om het Vintage karakter te houden. Niet te perfect.

    Zit er al de hele avond op te spelen, gewoon op de bank zonder versterker.
    En een glimlach van oor tot oor 😂

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Als ik de klauw losser draai dan komt de brug omhoog zoals ik wil, maar als ik dan de trem pook omhoog trek komen de veren los uit het blok omdat er geen spanning meer op de veren staat.
    Ahhh op die fiets, dat had ik niet helemaal door.

    Hopelijk heb / krijg je hem wel goed, want als dat soort dingen niet kloppen, daar kun je je op termijn best nog aan gaan ergeren.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Hoe krijgen ze het voor elkaar een plank zo t beschadigen Ik zou gelijk beginnen te slopen en spuiten als ik hem al heel goedkoop zou kunnen kopen. maar ik heb er dan ook geen verstand van die gitaar is voor mijn gevoel niet met liefde behand
    Maar veel plezier er mee.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Hoe krijgen ze het voor elkaar een plank zo t beschadigen
    Haha.....nog nooit die heavy relic modellen van de Fender customshop bekeken? Dat is helemaal niet normaal

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Relic is persoonlijke smaak of je haat het of je vind het mooi. Ik hou er wel van.

    En die problemen ben ik nu al aan gewend, hij staat nu goed afgesteld en speelt heerlijk.

    Enige is dat ik even met een goede tuner de intonatie beter afstel. Merk dat mij clip-on tuner daar niet zo geschikt voor is. Wel een Peterson maar een flagiolet op 12e fret pakt hij niet altijd.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik daar de laatste jaren de tuner van Logic voor. Die is lekker groot en daardoor heel precies.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 31 juli 2021 om 12:05 Reden: *typo

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Hoe krijgen ze het voor elkaar een plank zo t beschadigen Ik zou gelijk beginnen te slopen en spuiten als ik hem al heel goedkoop zou kunnen kopen. maar ik heb er dan ook geen verstand van die gitaar is voor mijn gevoel niet met liefde behand
    Maar veel plezier er mee.
    Ik geloof dat zo'n gitaar 3000 euro kost. Of zit ik ver mis ?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nee klopt, rond de 3.000. Troost je, voor een gebruikte Tom Anderson ben je vaak al meer kwijt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top