Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 62
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard Nieuwe Ibanez headless gitaren

    Wat vinden we hier van die nieuwe Ibanez headless gitaren? Ze hadden al headless bassen maar nu dus ook gitaren.

    Ik vind ze wel tof, met name die witte met drie single coils. Maar ik vind het erg raar en jammer dat geen enkele van die gitaren een tremelo heeft. Anders zou ik wel interesse hebben. Alleen ben ik geen fan van fanned frets.

    Laat het a.u.b. geen discussie worden of headless gitaren cool zijn of niet, daar zijn er al genoeg van....

    https://m.youtube.com/watch?v=eTBi2PVpYi4

    Kan embedden hier niet trouwens?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ze liften een beetje mee op wat Tosin Abasi deed: heel traditionele gitaaruitrusting combineren met een headless. Ik ben redelijk Ibanez fan maar ik vind dit nog niet echt mooi. Als ze nou gewoon mooie metal versie maken (90% van RG inspired headless is toch voor shred en metal heads) met mooie houtsoorten enzo....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ze liften een beetje mee op wat Tosin Abasi deed: heel traditionele gitaaruitrusting combineren met een headless. Ik ben redelijk Ibanez fan maar ik vind dit nog niet echt mooi. Als ze nou gewoon mooie metal versie maken (90% van RG inspired headless is toch voor shred en metal heads) met mooie houtsoorten enzo....
    In eerste instantie vond ik ze ook niet mooi, maar nu wel. Maar eigenlijk alleen die witte met drie single coil en de blauwe met twee humbuckers. Geen fan van HSS combinaties en fanned frets, dus die vallen voor mij sowieso al af. Ik vind het juist wel iets hebben dat net wat anders zijn dan de Kiesels of Strandberg etc. Ik ben geen metal head (vroeger wel), dus van mij hoeft het juist geen metal look te hebben.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die seafoam green versie vind ik wel leuk.
    Geen idee hoe het halsprofiel "wizard C" is.

    Ik wordt wel een oude lul geloof ik; ik kan zo'n filmpje waarin iemand een review doet gewoon niet kijken, ik lees dat liever als het dan toch moet.
    Heb ik ook met instructie video's (voor wat dan ook), liever op papier, dan kan ik zelf gemakkelijker bepalen hoe snel of langzaam ik ergens doorheen wil akkeren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik wordt wel een oude lul geloof ik; ik kan zo'n filmpje waarin iemand een review doet gewoon niet kijken.
    Ik haak al af bij de achterstevoren pet, heeft op mij hetzelfde effect van de zonnebril als accessoire op het voorhoofd, dan kan ik enkel nog maar daar naar kijken.
    Die namen van Ibanez ook altijd...QX527PB-ABS, geil.

    Maar ik dacht eigenlijk dat de Steinbergers niet bepaald een kassucces waren, soort rode vlag voor andere fabrikanten maar misschien mis ik wat?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Geen nieuws. ABS heb ik al jaren
    Op mijn auto.

    @fu
    Je kunt op een IBA ook iets anders doen dan shredden, toch?

    Zo, en nu ga ik eerst verder even k8jken en luisteren. Ik ben niet zo gek op headless. Daarvan heb ik de nodige meegemaakt in management functies. Pas geleden nog één: ik heb er geen ervaring in, maar ik zie dat als een pluspunt. Ik kijke er fris tegenaan.
    Kan dan niet nalaten te vragen of ie dan ook naar zo’n piloot of tandarts zou gaan…

    Afijn, laten we het gesprek beschaafd houden. Gitaren dus. Dank voor de post TS.
    Vriendelijke groet, Gus


    Edit:
    Een beetje zoals Aristides, maar d an simpeler? Is dat een mogelijkheid?
    Voor de werkwijze rond de trem, vanaf een minuut of 8 ongeveer.

    Enjoy!

    https://youtu.be/F_vcISWvvd4
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 10 juli 2021 om 13:54
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik haak al af bij de achterstevoren pet, heeft op mij hetzelfde effect van de zonnebril als accessoire op het voorhoofd, dan kan ik enkel nog maar daar naar kijken.
    Is ook niet handig van 'm, je kunt zien dat hij last van de zon in z'n ogen heeft.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    ... Kan embedden hier niet trouwens?


    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar ik dacht eigenlijk dat de Steinbergers niet bepaald een kassucces waren, soort rode vlag voor andere fabrikanten maar misschien mis ik wat?
    Tegenwoordig worden headless gitaren veel door prog metal en djent gitaristen bespeeld. Is een beetje een trend van de laatste 10 jaar of zo.

    Zelf nog een Steinberger GM gehad met Transtrem. Heel lastig systeem om op stemming te houden. Daarom verkocht. En ook jaren op een zesnarige headless bas gespeeld.

  10. #10

    Standaard

    zitten mooie modellen tussen, maar de nek is en blijft wel erg dun.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top