Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 86
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard waanzinnige prijzen Gibson MP

    Wat is er toch loos met de tweedehandsprijzen van gitaren??
    Ik ben rustig aan het uitkijken om eens een
    mooie Gibson Les Paul op de kop te tikken, maar prijzen op Marktplaats en 2dehands swingen echt de pan uit!! Niet normaal wat men tegenwoordig durft vragen! 🤬🤬🤬
    Ik weet het, het zijn vraagprijzen en is in de verste verte niet wat ze er voor zullen krijgen. Tenzij van die brave mens die geen idee heeft van wat zo’n ding nu eigenlijk waard is.
    Ligt het nou aan mij en mis ik wat? Of zit de wereld nu echt vol met oetlullen die er geld uit willen kloppen en de ganse markt kapot willen maken??

    Een voorbeeldje: vraagprijs 1750€ voor een Gibson Les Paul Classic 2019 Heritage... Zitten achterop paar kleine plekjes.... 🤐🤐🤐
    https://link.marktplaats.nl/m1627521...ontent=app_ios

    Hieronder wat de nieuwprijs van het ding was bij een willekeurige dozenschuiver waar ik toevallig een boek van bij de hand had...

    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 17 november 2020 om 00:29
    Kris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Echt geen idee. Ik heb deze zomer een 2011 TV yellow LP Junior met P90's gekocht voor 750. Niet zo heftig toch?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    In 2007 heb ik een Gibson lp standard (60s neck) op mp gekocht voor 1600 euro. Was er eentje uit 2003. Vraagprijs toen 1750.
    Niet zo gek dat iemand nu 1750 vraagt voor een Classic van 1 jaar oud?
    Als je mazzel hebt misschien een Gibson lp traditional op mp checken ? Die liggen vaak wat lager qua vraagprijs?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik ben het wel met Stoffel43 eens, maar zoals eerder gezegd, vragen staat vrij. Ik heb in mijn zoektocht naar een LP verschillende tweedehandsjes gekocht de afgelopen 10 jaar. Heb twee Traditionals en twee standards de revue laten passeren. De Traditionals voor €1250,- en de Standards €1350,- / €1400,- Uiteindelijk ben ik vorig jaar bij een Classic terecht gekomen voor €1200,- waar ik wel een setje Alnico II pickups in gezet omdat ik de keramische die erin zaten te heet vond, maar ik vond deze gitaar de upgrade waard. Hoe dan ook, als ik ze 2e hands niet voor minder dan €1500,- kan krijgen, zou ik er een paar honderd bij leggen en een nieuwe kopen. Als je van een ‘60s hals houdt en niks geeft om een gevlamde top, is de huidige Classic een goede deal.

  5. #5

    Standaard

    Geldt dit niet voor veel gitaren? Ik heb gisteren nog eens gekeken en alles lijkt mij gewoon te duur.
    it's better to burn out than to fade away

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Ze willen er gewoon wat centjes aan verdienen ja. En misschien kopen ze daarvan wel een gitaar van een ander merk, waarvan de headstock niet al afbreekt als je er naar kijkt.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 17 november 2020 om 12:33

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    De Fender- en Gibson-verering gaat mij wat te ver... Er zijn zat andere prima gitaren die minder duur zijn toch?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Hieronder wat de nieuwprijs van het ding was bij een willekeurige dozenschuiver waar ik toevallig een boek van bij de hand had...
    Dat is misschien ook niet rel om met een aanbiedingen van vorig jaar..
    maar m
    eneer vraagt dat wat die gitaar nu nieuw kost, good luck with that
    en als hij die aan een sukkel verkoopt verdient die hem ook dubbel en dwars
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard waanzinnige prijzen Gibson MP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    In 2007 heb ik een Gibson lp standard (60s neck) op mp gekocht voor 1600 euro. Was er eentje uit 2003. Vraagprijs toen 1750.
    Niet zo gek dat iemand nu 1750 vraagt voor een Classic van 1 jaar oud?
    Als je mazzel hebt misschien een Gibson lp traditional op mp checken ? Die liggen vaak wat lager qua vraagprijs?
    Ik heb mijn LP vorig jaar ook te koop gehad en die kwam ook op ongeveer op 1600 euro. Dat is wel een standard en geen classic. Uiteindelijk is die overigens niet van eigenaar gewisseld (ik kon om voor dat bedrag ook inruilen bij RVJ maar toen ik over overdracht begon bleef het een tijdje stil en ineens was de gitaar die ik wilde weg...) dus hij staat hier nog




    Die standard was in 2008 nieuw overigens iets van 2800 euro maar ik zie dat de prijzen nu redelijk gezakt zijn...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb enkel jaren terug een gibson les paul studio faded 2007 gekocht op tweede hands voor 500€..
    Ik vond dit een terechte prijs..nu zie ik wel diezelfde types en jonger voor 700..800€ staan..maar daarom zijn ze nog niet verkocht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top