Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Celebrating Amy (Amy Winehouse Tribute)

    Ik speel nu zo’n twee jaar met Celebrating Amy, de Nederlandse Amy Winehouse tribute. Heb ik nog nooit echt hier op het forum gepromoot geloof ik, dus bij deze, haha 😉.

    Denise van Dorst is Amy in deze band (het zusje van Ryanne van Dorst (tegenwoordig Raven van Dorst, ofwel Elle Bandita), en ik vind zelf dat ze dat heel erg overtuigend doet, zowel qua zang en stem alsook qua looks.

    Denise doet al heel lang Amy als solo act of akoestisch met een gitarist maar vorig jaar februari hebben we er een act van gemaakt met blazers, full band en achtergrond zang. Begonnen met twee uitverkochte shows in Theaterbakkerheij in Gouda en toen kwam Corona en de lockdowns… gelukkig tussendoor nog wel wat optredens gedaan in de periodes dat het voor 30, 50 of 80 man publiek mocht. Deden we met een kleine bezetting.

    Qua gitaarpartijen is het repertoire niet heel echt uitdagend en de gitaar staat ook niet in de spotlights natuurlijk maar toch erg leuk om te doen; haar nummers zitten leuk in elkaar en de uitdaging is juist om nu eens heel erg functioneel te spelen in dienst van geheel en het plezier te halen uit subtiele dingetjes. Qua effecten gebruik ik vnl tremolo en delay en slechts heel af en toe wat chorus en overdrive.

    Check onze Facebook en Insta eens als je zin hebt.

    Hier wat JoeToep filmpjes:

    Repetitie:
    https://youtu.be/MZr7x4MXgNA

    Theather show:
    https://youtu.be/WP6o4ts23Mk
    https://youtu.be/bc5ErQO7eKg

    Denise:






    Laatst gewijzigd door Little Jay; 24 juli 2021 om 13:01
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Heel overtuigend, zonder meer! Knap, enne... erg goed te pruimen (ben niet zo’n fan van Amy)
    Vraagje: is dit het ‘natuurlijke’ geluid van de zangeres? Treffende gelijkenis!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heel overtuigend, zonder meer! Knap, enne... erg goed te pruimen (ben niet zo’n fan van Amy)
    Vraagje: is dit het ‘natuurlijke’ geluid van de zangeres? Treffende gelijkenis!
    Weet ik eigenlijk niet of dat haar natuurlijke geluid is…. Ze zingt eigenlijk altijd zo, maar is misschien ook aangeleerd? Geen idee…..
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Fijn dat dit nog bestaat.



    Ex van me heeft goed contact met haar ouders.
    Het helpt wellicht dat ze zelf ook 26 jaar aan de dope is geweest.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Fijn dat dit nog bestaat.



    Ex van me heeft goed contact met haar ouders.
    Het helpt wellicht dat ze zelf ook 26 jaar aan de dope is geweest.
    Joh? Echt? Small world!

    Ja die drugs en drank… zonde, Amy was echt wel een talent.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja echt. Tenminste da’s wat ze mij vertelde en ik zie ook wel eens wat voorbij komen op FB.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Er was volgens mij laatst een Amy docu waarin haar ouders aan het woord waren. Op 23 juli waarschijnlijk, op haar sterfdag.

    We hadden die datum een reservering staan voor een optreden in het Zuiderpark Theater (wel met slag om de arm vanwege de Corona onzekerheid), om op Amy’s sterfdag een concert te kunnen doen maar het Zuiderparktheater besloot toch op het allerlaatst een extern bureau de programmering te laten doen en die walsten keihard over ons heen en zetten Dewolff op die datum. Ik snap het natuurlijk wel, het zijn moeilijke tijden voor zo’n theater, dus ze hebben voor wat meer zekerheid gekozen. Maar het was wel jammer dat ik het zelf uit moest vinden op hun website dat daar ineens al Dewolf stond op 23 juli. Kreeg wel voornoemde verklaring toen ik vroeg hoe het zat maar even een “sorry” had ik ook wel fijn gevonden (je merkt, het zit me nog een beetje dwars……).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's altijd lullig, maar als jij niet had gekeken, waren jullie er dan pas die dag bij het theater achter gekomen?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Da's altijd lullig, maar als jij niet had gekeken, waren jullie er dan pas die dag bij het theater achter gekomen?
    Nee, zover was het nog niet geregeld hoor. Ze hadden de datum voor ons gereserveerd met een zwaar voorbehoud vanwege Corona. Maar toen ze weer open mochten ging ik dus informeren of het door kon gaan en dacht ik eerst even te kijken op hun site of ze iets van berichtgeving hadden staan ivm Corona. Bleken ze al heel rap te zijn geweest en een heel programma te hebben (één dag na het nieuws van de opening online).

    Kijk, dat zij hun programmering niet willen laten belemmeren door een vage toezegging aan een relatief onbekende Amy Winehouse act snap ik natuurlijk ook wel…. Maar als ik je dan zelf benader omdat ik zie dat de datum al is vergeven hoor ik gewoon graag sorry en dan is het wat mij betreft prima in orde. Maar dat woord kwam ik niet tegen in de uitleg helaas.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top