Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Duesenberg

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Sowieso, voor dat geld verwacht ik e.e.a. aan tekortkomingen die me een hoek in dwingen, geen uitstekend geassembleerde versatile gitaar, als ik dat wil ben ik voor vierhonderd euro ook klaar.
    Zeg je nou dat je van een duurdere gitaar verwacht dat ie meer tekortkomingen heeft dan een goedkopere? 🤔

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    In a way.
    Mijn duurdere gitaren zijn i.i.g. ook meer beperkt en hadden meer TLC nodig dan b.v. mijn Blade.
    Hetzelfde gevoel bij Duesenberg ook als bij Blade en d"Angelico bijvoorbeeld.
    De vergelijking met auto's gaat voor mij echt op.
    Zo een Hyundai of Kia doet het prima, oerdegelijk goed afgewerkt product, BMW is leuker om te rijden, maar krijg je meer kostbare panne mee en is misschien minder bruikbaar.

    Maar goed, vergeet de pups niet als argument, wat ik tot nu toe aan Duesenberg geprobeerd heb te moderne voicing voor me (zelfs wanneer vintage bedoeld), en teveel output.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 24 juli 2021 om 23:07

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik zit niet te wachten op tekortkomingen, misschien bedoel je onvolkomenheden? Het zijn juist de quirks, mits manageable, die net zoals bij een vrouw, de boel interessant maakt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zit niet te wachten op tekortkomingen, misschien bedoel je onvolkomenheden? Het zijn juist de quirks, mits manageable, die net zoals bij een vrouw, de boel interessant maakt.
    Dieppppppp maar wel waar ')

  5. #15

    Standaard

    Die laatste frets op de dunne snaren soleren moet toch een hel zijn bij dit model? Heel die vleugel zit in de weg...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Maar dan zit je op frets die een LP (of strat) niet eens heeft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Heb jij al Duesenbergs, pepe?

    Ik ben van plan de Duesenberg Julia eens te testen, lijkt me interessant.

    Wel wat (te?) prijzig, maar toch.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Nee maar ik heb destijds de Starplayer tv een tijdje in huis gehad,
    hij tikte alle boxen aan maar, ik weet dat ik nou iets heel raar zeg, dat was ook gelijk zijn minpunt,
    ik bedoel daar mee, er zat iets van Gretsch, van een Les Paul en iets van een thinline in, gitaren die ik al heb en dan rijst de vraag, wil ik iets hebben wat een amalgaam is van wat ik al heb of moet het juist iets unieks hebben,
    dat vind ik, voor mij, een beetje het nadeel van Duesenberg, eigenlijk wat ik in post 13 al zeg, ik mis de quirks. Maar ik spreek enkel voor de TV, de rest ken ik enkel uit het rek van de muziekwinkels.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ja, ik begrijp wat je bedoelt, het hangt er een beetje tussenin inderdaad.

    Niet goedkoop (met de geheimzinnige herkomst nog in mijn achterhoofd), maar enorm goed bespeelbaar, en (vind ik) een fijne sound. Eigenlijk helemaal niet mijn smaak vwb gitaren, maar ik kan er wel wat mee.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 30 augustus 2021 om 14:57

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    In die tijd zag ik de Duesenberg bij Chris Spedding en Tito & Tarantula opduiken, net 2 bands waar ik een klik mee heb,
    zoiets kan je over een streep trekken maar ik hoorde niet echt veel verschil,
    althans, niet zoals een junior, een jag of Gretsch impact op je sound kan hebben
    vlees nog vis,
    voor de een een minpunt, voor de ander juist een voordeel,
    Ik beleef toch de meeste lol van gitaren die juist in 1 ding heel goed zijn en de rest vergeef je ze dan,
    zoiets als Messi die je ook niet beoordeelt op zijn verdedigende kwaliteiten
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top