Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard verschillende bixby's

    Ik zater over te denke een bixby o de joe Pass te zetten maar als ik google zie ik dat er verschillende typen zijn en prijzen weten jullie de verschillen behalve prijs en welke zou dan aan te bevelen zijn of af te raden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Joe Pass gitaar is volledig hollow toch, geen center block? Je moet dan qua bevestiging een versie hebben die slechts aan het staartstuk vast zit.
    Verder moet je kijken naar de hoek die snaren maken vanaf de trem over de (losse) brug. Misschien heb je zo'n 'dubbel-asser' nodig die de snaren eerst nog omlaag leidt?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Wat ik bedoel is er zijn bixby's die zien er hetzelfde uit maar hebben een ander type nummer bv c3 of c5 en dan zit er 20.00 prijsverschil tussen natuurlijk smap ik wel dat je geen exemplaar kan gebruiken die je op de kast schroeft. maar die scharnierend met een stuk op de onderkant van de gitaar wordt bevestigd.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mocht je dit bedoelen: B5 is usa, B50 is licenced aziatisch, idem voor andere modellen: 0 erbij: azia. usa gegoten, azie gefreesd dacht ik en maten verschillen soms ietsie. in gebruik/kwaliteit geen verschil is mijn ervaring

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    mocht je dit bedoelen: B5 is usa, B50 is licenced aziatisch, idem voor andere modellen: 0 erbij: azia. usa gegoten, azie gefreesd dacht ik en maten verschillen soms ietsie. in gebruik/kwaliteit geen verschil is mijn ervaring
    Dank je wel dat maakt het weer wat duidelijker Nu zag ik bij Ali ook van die soortgelijke tremolo's voor een fractie van de prijs heeft iemand daar ervaring mee en zou dat iets kunnen zijn voor sporadisch gebruik. meer als idee om te proberen en dan alsnog een echte kopen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Dank je wel dat maakt het weer wat duidelijker Nu zag ik bij Ali ook van die soortgelijke tremolo's voor een fractie van de prijs heeft iemand daar ervaring mee en zou dat iets kunnen zijn voor sporadisch gebruik. meer als idee om te proberen en dan alsnog een echte kopen.
    Je gaat dan wel in de gitaar boren terwijl je niet weet of het wat is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je schiet met hagel, er is natuurlijk geen specifiek antwoord voor ervaringen met "soortgelijke" tremolo's.
    Je moet eerst kijken welk type bigsby je nodig hebt en of je een uitvoering die je zonder additioneel boren kan vinden. Bij Bigsby's is het juste type vinden het halve werk.
    De andere 50% is uitlijnen/boren.

    Ik denk dat any bigsby in principe wel voldoet zolang je een veer hebt die goed werkt, de culprit zit bijna altijd in brug en kam.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 27 juli 2021 om 13:38
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Kan het zijn dat de b7 gelagerd is met een kogellagertje en de b70 (azie) met glijbusjes werkt? Ik heb een 70 en een 7 gehad.. en herinner me zo iets. Check voxhumana, die hebben mooie prijsjes voor de amerikaanse versies (b7, b5 etc).

    Naast dat de rest van de gitaar netjes afgesteld is, prima topkam etc, en dit lees ik haast nergens in topics over onstabiele bigsbys, is dat de bigsby goed waterpas moet liggen op je gitaar. Die viltjes zitten er niet voor niets op, je kan de boel een beetje finetunen. Dit test je door de gitaar op tafel neer te leggen, zonder snaren dus nog, de bigsby arm recht omhoog te zetten en kijken of ie om pleurt. Gaat die arm iets stroef, dan werkt de boel niet lekker. Met andere worden, je hoeft 'm niet ramvast in je gitaar te schroeven. Hetzelfde geldt voor situaties met vibramates, daar kun je m ook op stellen, iets meer gepiel.

    Edit: moest ff zoeken, een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=cuLmFuoe9Gc
    Laatst gewijzigd door Dimitri92; 28 juli 2021 om 11:00

  9. #9

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je schiet met hagel, er is natuurlijk geen specifiek antwoord voor ervaringen met "soortgelijke" tremolo's.
    Je moet eerst kijken welk type bigsby je nodig hebt en of je een uitvoering die je zonder additioneel boren kan vinden. Bij Bigsby's is het juiste type vinden het halve werk.
    De andere 50% is uitlijnen/boren.

    Ik denk dat any bigsby in principe wel voldoet zolang je een veer hebt die goed werkt, de culprit zit bijna altijd in brug en kam.
    Ik denk dat het boren wel mee valt hij wordt vast gezet net als de originele snarenhouder aan de onderkant met 2 of 3 schroeven zou het niet bevallen dan kan de oude er weer op en zullen de nieuwe schroefgaatjes wel grotendeels worden afgedekt.
    op de kast zelf moet je hem denk ik niet schroeven want dat ga ik zeker niet doen.
    het juiste type vinden is nog wel een dingetje en ik wil er op voorhand ook niet te veel aan uitgeven omdat ik niet weet of ik het echt ga gebruiken op de Strat gebruik ik de tremolo eigenlijk nooit of heel weinig het is dus meer voor de looks maar dan nog moet het functioneel zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top