Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Headphone amp elektrische gitaar

    Na mijn zoektocht naar een pignose gitaar (levertijd onbekend) heb ik me zelf maar op een andere plank getrakteerd.

    Ik heb een iRig2 en had bij de nieuwe gitaar een vox amPlug blues erbij gekocht.
    Zoiets als dit; https://www.amazon.com/dp/B00NAUHX1G/?tag=1stmusic-20
    Dat plugje is wel grappig, ik had tig generaties geleden een bas plug van deze lijn maar hoopte dat de nieuwe generatie een stuk beter zou zijn. Wat viel mij de geluidkwaliteit tegen, met een hoop FX lijkt het wel wat maar hoe dichter bij “clean” hoe meer bijgeluiden.

    Nu is er van line 6 de “pod” alleen dan heb je ook weer een gitaarsnoer extra nodig, is er niets wat zo in je jack kan en dan je koptelefoon erin kan pluggen?

    De iRig doet het ook alleen als hij aan een IOS device zit, appje openen, monitor aanzetten ?
    Dan lijkt zo een Vox wel voordelen te hebben, alleen dat geluid 😢

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik heb 'm meteen gekocht toen die uit kwam. Best aardig aan de prijs vond ik, maar was precies wat ik zocht. Ben er echt een stuk meer door gaan spelen en nog steeds heel blij mee.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Of als je al een koptelefoon hebt waar je blij mee bent, de Boss pocket GT. Scheelt € 130, prima sounds en handige optie om een playlist van Youtube backing tracks te maken, waar je per track kunt programmeren welke sound je wilt gebruiken (en zelfs markers aanbrengen waar het geluid moet switchen, zodat tijdens het meespelen met 1 track automatisch de preset verandert, bv bij een sologedeelte of refrein)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Die Pocket GT ziet er ook wel handig uit. Voor de huiskamer vind ik 'm iets minder handig (je hebt toch weer een gitaarkabel en bedrade koptelefoon nodig) maar ik zie ook wel wat functies die zeker nog wat toe kunnen voegen. Het is me niet helemaal duidelijk of je de app vaak 'open' hebt staan. Die gebruik ik nu namelijk echt nooit. Gewoon Spotify of YouTube playlist, maar dat kan volgens mij ook hier...?

    Zoek nog wel iets kleins voor op mijn bureau op zolder. Ik ben in de praktijk gewoon te lui om steeds mijn Kemper uit te pakken en aan te sluiten tussen de repetities

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Voor banknoedelen heb ik dit besteld, en komt deze week binnen:

    https://nl.aliexpress.com/item/40010...2cde060013bb-0

    Heeft ook Bluetooth, om mee noedelen....... en IR die je kan wissellen!
    Laatst gewijzigd door miyaru; 27 juli 2021 om 16:36

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Ja, je kunt op je smartphone gewoon afspelen wat je wil en daar op de GT bij meespelen natuurlijk. Op het apparaat zelf kan je ook vrij snel geluiden naar smaak aanpassen (model, volume, gain, effecttype/level), ik heb er in de praktijk doorgaans 1 vette leadsound met hintje delay op ingesteld staan waarbij ik met m'n volumepot de gain wat tem voor rustige stukken, gebruik de app voor een YT backing track playlistje maar dat kan je in YT of ergens anders ook doen. (met verschil geen/zeer weinig reclame (kan me even niet herinneren of ik het ooit gehad heb) via de app)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht

    Zoek nog wel iets kleins voor op mijn bureau op zolder. Ik ben in de praktijk gewoon te lui om steeds mijn Kemper uit te pakken en aan te sluiten tussen de repetities
    Ja ik ook (behalve dat met die die Kemper dan he). Zit momenteel met een schuin oog naar de Zoom G1 Four te kijken. Gitaar d'r in, koptelefoon d'r in, en gaan. Aux in, fijne interface en kost geen drol.

    En dan gelijk al de rest er uit. Drie of vier gitaren, een Trio+ met een multi-fx in de loop, een mic rechtstreeks in de UX1, zo de PC in, meer heb ik toch nooit meer nodig. 't Is wel leuk al die andere spullen maar als ik er niks mee doe is 't zondegeld.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 27 juli 2021 om 18:23
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja ik ook (behalve dat met die die Kemper dan he). Zit momenteel met een schuin oog naar de Zoom G1 Four te kijken. Gitaar d'r in, koptelefoon d'r in, en gaan. Aux in, fijne interface en kost geen drol.
    Ook een goede optie. Net als ErikE heb ik ook vaak een vette leadsound patch en één voor als het echt clean moet (komt nogal is voor in mijn bigband). Moet prima lukken met dit ding lijkt me.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Kwam ook nog de Fender Mustang Micro tegen.
    Hetzelfde idee als de Voxjes maar dan beter?

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top