Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Tube Amp Modeler (HNPD)

    Hallo forum, een kleine tip hier voor de mensen die gitaar opnemen met een recorder of DAW.

    Ik heb de Behringer Tube Amp Modeler gekocht, en dat is een verrassend leuke pedaal. Het circuit is analoog.



    Het is een (schaamteloze) kopie van een Sansamp GT2 en dan 10 keer zo goedkoop. De GT2 schijnt iets cleaner te klinken, of dat beter is weet ik niet.

    Ik plug hem direct in de preamp van mijn recorder, en voor dat doel is ie perfect. In mijn Zoom recorder zit ook modeling, maar dat klinkt digitaler, en is lastiger in te stellen/bij te stellen.

    Het is een Behringer dus levensduur en kwaliteit blijft dubieus, voor een prijs van 25,- is dat goed te relativeren denk ik.
    Laatst gewijzigd door raabje; 21 juli 2021 om 11:59

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Hallo forum, een kleine tip hier voor de mensen die gitaar opnemen met een recorder of DAW.

    Ik heb de Behringer Tube Amp Modeler gekocht, en dat is een verrassend leuke pedaal. Het circuit is analoog.



    Het is een (schaamteloze) kopie van een Sansamp GT2 en dan 10 keer zo goedkoop. De GT2 schijnt iets cleaner te klinken, of dat beter is weet ik niet.

    Ik plug hem direct in de preamp van mijn recorder, en voor dat doel is ie perfect. In mijn Zoom recorder zit ook modeling, maar dat klinkt digitaler, en is lastiger in te stellen/bij te stellen.

    Het is een Behringer dus levensduur en kwaliteit blijft dubieus, voor een prijs van 25,- is dat goed te relativeren denk ik.
    Ik heb de BDI21, een kopie van een Sansamp bas ding. Bevalt erg goed, klinkt erg goed en ik heb best wel veel Behringer spul en eigenlijk alleen maar goeie ervaringen qua levensduur. En die bdi was iets van 20 euro...

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik zag zo een Youtube show van JHS over Behringer, en die gast was er ook wel enthousiast over (als je het 100% clonen van werk van anderen even buiten beschouwing laat). De vibrato, tube modeler, en fuzz waren zijn favorieten meen ik.

    https://www.youtube.com/watch?v=ApJZa8yCMCQ

    Ik had eerder van HB/Joyo die pre amp pedalen (American Sound, AC tone, British), die heb ik weer weg gedaan, de knoppen reageren allemaal op elkaar, te veel gepiel om een goede sound in te draaien. En de speaker sim was wat zwak, alleen een hoog filter o.i.d. De sound was me wat te "solid state", beetje rasperig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top