Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klopt ook weer
    Maar als ik zoiets zou lezen zou ik geneigd zijn om direct de soldeerbout te pakken en de zooi aan elkaar braaien, en dat lijkt me niet handig.
    Een gewaarschuwd mens....

    Maar wel interessant om te weten, hoe zit dat aan elkaar? Breakout boxje aan zowel controller als aan rackzijde?
    Ik heb nog ergens een schema van Ernst maar ik weet niet hoe hij erover denkt als ik dat deel. Maar geen break-out box (ik weet amper wat dat is) gewoon solderen. Ik weet nog wel dat ik een Opto Coupler los moest solderen in de Midi Mate.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Beetje te weinig effecten ook in zo’n MidiMate voor de TS ;-)
    Vrijwel geen!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat wel, maar TS zou met dit soort geinige oplossingen wellicht relatief eenvoudig voor elkaar kunnen krijgen wat ie wil.
    Voeding (11V AC las ik ergens bij de Savage?) icm midi uit zijn top naar een boardje, daar uit elkaar trekken naar midi en voeding, omgezet naar bv 9V DC....best mooi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nog ergens een schema van Ernst maar ik weet niet hoe hij erover denkt als ik dat deel.
    Snap ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik weet nog wel dat ik een Opto Coupler los moest solderen in de Midi Mate.
    Ah, in de controller zelf opgelost, dat kan ook natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 20 juli 2021 om 20:58

  3. #13

    Standaard

    Je zou ook eens kunnen gaan kijken naar een 2e hands Lexicon MPX G2 multi-fx. Die voldoet aan bijna alles op het lijstje.

    Link: https://lexiconpro.com/en-US/products/mpx-g2

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties! Als ik het zo lees is er anno 2021 nog niet echt een simpele oplossing met weinig kabels voor hetgeen ik zoek. Ik neig nu inderdaad toch meer naar een 19" fx unit en een midi controller. Had gehoopt die rack unit niet nodig te hebben en midi controller + fx unit in 1 te vinden (zonder al te veel snoeren en gedoe). Wellicht over een aantal jaar wel haha.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens dat het niet onwaarschijnlijk is, maar ik lees eigenlijk nergens dat het via de 4-kabel methode moet, of dat gewoon alle fx vóór de preamp mogen zitten.
    Juridisch gezien mag het.
    Maar het is duidelijk dat het nogal wat uitmaakt. Als je je geluid met reverb, delay en/of chorus door een dirty preamp haalt, is nogal anders dan als je je dirtypreampgeluid door chorus, delay en reverb haalt. Over het algemeen wordt de laatste volgorde onderschreven.

  6. #16

    Standaard

    Nou ja, als je je geluiden in je footcontroller hebt en je preamp achter je, dan zul je - ook over een paar jaar - nog kabels hebben van het een naar het ander.
    Heb je al nagedacht over het principe: als Mozes niet naar de berg kan komen, dan moet de berg maar naar Mozes komen.

    Maw, kun je niet je preamp voor je neerzetten, naast je footcontroller-effecten-combinatie? Dan heb je over het podium alleen nog je speakerkabels. (Totdat je bedenkt dat je je speakers ook het beste voor je kan hebben, zodat de andere bandleden er minder last van hebben.)

    Enfin, dat is mijn evolutie in een notendop. Alles voor je neus.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Als ik op podia zou staan die daar groot genoeg voor zijn, vind ik het een top oplossing haha!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Maar het is duidelijk dat het nogal wat uitmaakt. Als je je geluid met reverb, delay en/of chorus door een dirty preamp haalt, is nogal anders dan als je je dirtypreampgeluid door chorus, delay en reverb haalt. Over het algemeen wordt de laatste volgorde onderschreven.
    Mee eens, het maakt zeker uit.
    Sterker nog, er zijn bijvoorbeeld delay pedalen die ik niet te harden vind voor een overstuurde voorversterker, en er zijn er die ik daar prima vind staan.

    Ik heb me in het verleden ook wel schuldig gemaakt aan "delay en chorus móeten in de fx loop, punt uit", maar dat als standaard/algemene stelregel ben ik wel een klein beetje van teruggekomen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009 Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties! Als ik het zo lees is er anno 2021 nog niet echt een simpele oplossing met weinig kabels voor hetgeen ik zoek. Ik neig nu inderdaad toch meer naar een 19" fx unit en een midi controller. Had gehoopt die rack unit niet nodig te hebben en midi controller + fx unit in 1 te vinden (zonder al te veel snoeren en gedoe). Wellicht over een aantal jaar wel haha.
    G System van TC electronic!
    Floorunit, maar je kunt het 19" ding er onderuit halen, dan heb je een losse footcontroller en losse fx unit.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 juli 2021 om 20:02

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009 Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties! Als ik het zo lees is er anno 2021 nog niet echt een simpele oplossing met weinig kabels voor hetgeen ik zoek. Ik neig nu inderdaad toch meer naar een 19" fx unit en een midi controller. Had gehoopt die rack unit niet nodig te hebben en midi controller + fx unit in 1 te vinden (zonder al te veel snoeren en gedoe). Wellicht over een aantal jaar wel haha.
    Er zijn juist anno 2021 heel veel simpele oplossingen met weinig kabels. Ik zocht ook zoiets en speel al een aantal jaar met slechts één kabel van mijn versterker naar mijn controller
    Echter zoek jij het net als heel veel andere gitaristen in de traditionele hoek van buizenversterker en effecten die je normaliter voor en achter je pre-amp zet. Dan heb je meteen meerdere apparaten nodig en dat betekent per definitie wat meer voedingen en in een analoge opstelling ontkom er niet aan dat dat ook met meerdere kabels gepaard gaat.

    Wellicht een idee om alle kabels incl. voeding in één snake te doen en met gekleurde tape aan te geven welke kabel waar voor is. Dan heb je niet meteen zo'n snoerwoud en is afgezien van wat extra dingetjes inpluggen echt maar 15 sec. meer werk dan één kabel.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Of gewoon je amp alleen clean gebruiken en de scheur uit je effecten apparaat halen. Dat scheelt een hoop gedoe met de 4 kabelmethode en amp kanaal switchers etc. Je kan dan alle effecten of je multieffectenbak gewoon voor de amp zetten.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top