Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard Multi FX + midi footswitch voor amp

    Sinds kort heb ik een Engl Savage II die met midi werkt voor het switchen van kanalen (ander sound opties). Om niet én een footswitch én een multi fx pedaal naast elkaar op de vloer te hebben liggen ben ik opzoek naar een oplossing in 1 pedaal. Bestaat dit?

    Het lijkt alsof bijvoorbeeld een Line 6 HX dit kan, maar is mij toch niet helemaal duidelijk... Waar ik naar opzoek ben:

    - Pedaal met de standaard multi fx's zoals chorus, delay, phaser, flanger, reverb
    - Expressie pedaal voor wah, whammy, volume zou extra leuk zijn maar geen vereiste
    - Dit pedaal kan ook via midi mijn versterker switchen van kanaal
    - Bij voorkeur voeding via midi (op de versterker zit een midi output met geïntegreerde voeding)

    Kijkend naar bovenstaand wat zijn dan goede opties? Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Laatst gewijzigd door jw009; 20 juli 2021 om 12:18

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Moet allemaal zelfs met een Boss GT-8 nog wel lukken (afgezien van voeding over MIDI)
    Ook pre/post fx loop in te stellen.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 20 juli 2021 om 15:15

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Het wordt sowieso wel een beetje een snoerwoud gezien je opstelling (4 kabel methode) dus ik zou me niet te veel ophangen aan de voeding via midi. Volgens mij is zo'n beetje iedere multi-effect voorzien van midi en moet dus kunnen wat je wil.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Het wordt sowieso wel een beetje een snoerwoud gezien je opstelling (4 kabel methode)
    Ik ben het met je eens dat het niet onwaarschijnlijk is, maar ik lees eigenlijk nergens dat het via de 4-kabel methode moet, of dat gewoon alle fx vóór de preamp mogen zitten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009 Bekijk bericht
    - Bij voorkeur voeding via midi (op de versterker zit een midi output met geïntegreerde voeding)
    Let op: de Savage kan weliswaar voeding over pin 1 en 2 van de midi in zetten , volgens mij is het ook nog wisselspanning ook, houd er rekening mee dat er zeer weinig apparaten zullen zijn die dit (standaard) ondersteunen. De midi footcontrollers van Engl dus vast wel.....maar verder?


    Aan je pedal(board) kant en aan je versterkerzijde kun je natuurlijk best een boxje zetten waarbij je 3 pinnen van het midi signaal, en de 9V (of anders, net wat je nodig hebt) in door te koppelen naar bv een 5-pins XLR (DMX kabel werkt prima).
    Maar ja, zo'n breakout kastje aan de kant van je top is denk ik ook niet ideaal (tenzij je die in de amp vastzet of zo).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 20 juli 2021 om 18:38

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn Midi Mate krijgt 9V voeding en Midi over 3 draadjes via een standaard XLR microfoon kabel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn Midi Mate krijgt 9V voeding en Midi over 3 draadjes via een standaard XLR microfoon kabel.
    Alles is te maken, maar dat is niet standaard.
    Ik vind het dan ook niet per se handig om dit zonder verdere toelichting als standaard oplossing aan te dragen waar een nietsvermoedende gebruiker wellicht zijn zooi mee kan slopen.

    Juist Rocktron is typisch een club die veel met 7-pin DIN werkt, waarbij ze met die twee extra pinnen voor voeding helemaal weg blijven van de midi standaarden.
    Volgens mij had de midi mate ook een 7-pin DIN.
    De All Access wel in ieder geval.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij heeft een 7-pin DIN, klopt. Ik heb nog even over mijn lap tekst gekeken maar nergens geef ik aan dat anderen dat ook zo moeten oplossen. Deze oplossing heb ik trouwens van Ernst Fliek, jou niet onbekend

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nog even over mijn lap tekst gekeken maar nergens geef ik aan dat anderen dat ook zo moeten oplossen.
    Klopt ook weer
    Maar als ik zoiets zou lezen zou ik geneigd zijn om direct de soldeerbout te pakken en de zooi aan elkaar braaien, en dat lijkt me niet handig.
    Een gewaarschuwd mens....

    Maar wel interessant om te weten, hoe zit dat aan elkaar? Breakout boxje aan zowel controller als aan rackzijde?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Beetje te weinig effecten ook in zo’n MidiMate voor de TS ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top