Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 45
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Zijn er echt gitaristen die zich druk maken over krasjes? 🤔

    Toen ik begon met zelf dingen doen op gitaargebied was er nauwelijks informatie te krijgen hier in Nederland. Bij muziekwinkels drukken ze je gewoon zo'n flesje cleaner van Dunlop in handen en dat was het dan.

    Dus ik maak al veertig jaar mijn toets schoon met citroensap, vet hem in met olijfolie en polijst mijn frets met zilverpoets. Bevalt prima. Maar ik ben in dat soort zaken dan ook puur functioneel. Heb voor polijsten van frets wel andere opties geprobeerd, o.a. staalwol (uitslag en jeukende armen!) en Dremel met polijstpasta, maar zilverpoets werkt voor mij sneller en gemakkelijker.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    MusicNomad heeft volgens mij gewoon wat metaalpolijst genomen en in hun eigen flesjes gestopt en polish genoemd.
    Maar zou jij aanraden daarmee ook de frets te polijsten? (weet niet of je bekend bent met 't spul) Zat er aan te denken die fretrubbers van crimson guitars te halen.
    Die fretrubbers ken ik; heel slechte ervaringen mee. Stewmac heeft ze ook. Ik ben er echt geen fan van.

    Wat Musicnomad verkoopt ken ik niet; ik ken wel wat ik postte en gebruik dat niet hobbymatig maar professioneel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Zijn er echt gitaristen die zich druk maken over krasjes? 樂

    Toen ik begon met zelf dingen doen op gitaargebied was er nauwelijks informatie te krijgen hier in Nederland. Bij muziekwinkels drukken ze je gewoon zo'n flesje cleaner van Dunlop in handen en dat was het dan.

    Dus ik maak al veertig jaar mijn toets schoon met citroensap, vet hem in met olijfolie en polijst mijn frets met zilverpoets. Bevalt prima. Maar ik ben in dat soort zaken dan ook puur functioneel. Heb voor polijsten van frets wel andere opties geprobeerd, o.a. staalwol (uitslag en jeukende armen!) en Dremel met polijstpasta, maar zilverpoets werkt voor mij sneller en gemakkelijker.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Olijfolie is echt prima! Ik kan die Dunlop echter in bulk kopen dus ik heb dan dat spul zonder moeite maar 'vroeger' haalde ik de beste extra virgine olijfolie die ik kon vinden, liet citroenschil erin trekken en boem... lemon oil.

    Zilverpoets: werkt mooi maar is vaak nat en met een dremel spettert het teveel. Daarom gebruik ik (voor frets) geen vloeibare poets maar een compound, zoals dus wat ik postte

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dank Orpheo. Ik hoor t al, een tripje naar Den Haag lijkt me makkelijker
    U weet me te vinden! Maar wees wel op tijd; ik spendeer 1/4 van mijn tijd tegenwoordig in Mexico!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Die fretrubbers ken ik; heel slechte ervaringen mee. Stewmac heeft ze ook. Ik ben er echt geen fan van.

    Wat Musicnomad verkoopt ken ik niet; ik ken wel wat ik postte en gebruik dat niet hobbymatig maar professioneel.
    Alright, laat ik die fretrubbers links liggen

    Ja 't is wel een vloeibaar polijstmiddel dat musicnomad spul, heb hier geen compound staan zoals jij noemt (ook mijn auto gaat gewoon door de wasstraat so yeah)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    U weet me te vinden! Maar wees wel op tijd; ik spendeer 1/4 van mijn tijd tegenwoordig in Mexico!
    Hola pendejo! Que pasos? Beroepsmatig? Lekker zeg!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Hola pendejo! Que pasos? Beroepsmatig? Lekker zeg!
    Waarschijnlijk houd hij daar CEMEX op de been

  8. #18

    Standaard

    Orph zou je eens een filmpje kunnen maken van hoe jij een fret of 2 polijst?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Zilverpoets: werkt mooi maar is vaak nat en met een dremel spettert het teveel. Daarom gebruik ik (voor frets) geen vloeibare poets maar een compound, zoals dus wat ik postte
    En micromesh?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Hola pendejo! Que pasos? Beroepsmatig? Lekker zeg!
    Hola, no, no por mi trabajo. ¡Mi prometido es mexicano!

    Ben dus maar Spaans gaan leren. Verwarrend hoor... Nederlands, Engels, Frans, Duits, Hebreeuws en Spaans in m'n kop. Dramatische cocktail.

    Micromesh vind ik niet zo heel tof; het snijdt niet zo lekker in lak als bijvoorbeeld Kovax SuperAssilex of 3M Trizact.

    Ik kán vast wel een filmpje maken maar heb er stiekem niet zo heel veel zin in Teveel gedoe en ben eigenlijk een beetje 'klaar' met gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top