Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard Hoe zit het tegenwoordig met multi effecten?

    Hoi!

    Sinds deze week ben ik eigenaar van een Engl Savage MK II amp. Volledig midi te besturen dus ik zit na zo’n 10 jaar weer eens naar een midi multi fx te kijken, zodat ik amp en fx’s via een footswitch kan bedienen.

    Het lijkt wel alsof rack gear veel minder ‘in’ is als 10 jaar terug….? TC electronics maakt alleen nog de G Major 2, en die is al een tijdje uit. Worden er nu meer multi fx pedalen gebruikt ofzo? En kunnen die ook als midi controller voor je amp gebruikt worden?

    Ben erg benieuwd! Ik zit te kijken voor een G Major 2, maar een multi fx pedaal zou ook interessant kunnen zijn als ik die ook kan gebruiken om m’n amp te switchen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb zo'n D Major 2 en wat ik er zo van gehoord heb is het een heel bruikbaar apparaat, wat ook nog eens amper wat kost. Ik heb 'm alleen nog niet live of met een band uitgetest. ER is nog zat rack gear te koop en vaak ook verrassend goedkoop. Misschien kun je aangeven waar je naar zoekt, welke sounds je belangrijk vindt....?
    De G Major video's bijvoorbeeld zijn hoogstens middelmatig, voor wat ik heb gezien.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Ik hoef geen super professionele effecten. Het viel mij alleen op dat er nog maar weinig nieuwe rack gear te koop is. Dus ik vraag me af of iedereen met een versterker top dan een footswitch voor de versterker heeft en een pedaal voor z’n effecten? Lijkt me toch niet handig. Of zijn er ook multi effect voetpedalen die ook je amp via midi kunnen switchen.

    G Major 2 is prima optie voor mij. Maar ben ook benieuwd of er een pedaal is die effecten heeft en m’n amp kan bedienen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Rack gear (voor gitaristen) is zeker minder "in".....dan 20 jaar terug welteverstaan

    Je hebt natuurlijk de Axe FX, Kemper, Helix units die nog wel gewoon als 19" te krijgen zijn.

    G Major is best geinig. Hoe dat met de G Major 2 zit weet ik niet, maar ik heb de eerste gehad, en die was wel kieskeurig op welke amp je hem aansluit (of de amp was kieskeurig, kan ook nog).

    Als je effecten (die je nog niet hebt) wilt combineren met het via midi schakelen van je amp (en daarvoor dus toch ook iets op de vloer nodig hebt) zou ik ook zeker kijken naar units als bv de Boss MS-3, of de Line 6 HX Stomp (XL).
    eea is een beetje afhankelijk van wat/hoe je wilt schakelen.
    Vroegah heb ik wel gewerkt met compleet voorgeprogrammeerde presets, maar in latere jaren vond ik het toch prettiger om gewoon een aantal presets te hebben, waarbinnen ik dan individuele effecten aan en uit kon zetten met dedicated knoppen. Beetje het pedalboard idee zeg maar. Maar dan heb je al weer best een flinke controller nodig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    bedankt voor jullie reacties! Ik heb een topic geopend onder effect pedalen, want dat is denk ik waar ik naar opzoek ga.

  6. #6

    Standaard

    Hoe zit het er tegenwoordig mee ;-)

    Zijn er überhaupt nog liefhebbers?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 oktober 2021 om 18:23

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Hoe zit het er tegenwoordig mee ;-)

    Zijn er überhaupt nog liefhebbers?
    Vorige week een GSP1101 gekocht voor 8 tientjes. Eigenlijk vooral om met koptelefoon te spelen op de bank, ding ligt naast de bank. Moet nog updaten om zelf IR's in te kunnen zetten, en meer amp models. Qua 19" spul gebruik ik nog een racktuner en een Replifex met een MidiMate, en die gebruik ik vooral met CC's ipv PC's.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 20 oktober 2021 om 13:03

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Vorige week een GSP1101 gekocht voor 8 tientjes. Eigenlijk vooral om met koptelefoon te spelen op de bank, ding ligt naast de bank. Moet nog updaten om zelf IR's in te kunnen zetten, en meer amp models. Qua 19" spul gebruik ik nog een racktuner en een Replifex met een MidiMate, en die gebruik ik vooral met CC's ipv PC's.
    8 tientjes? Zo oud is dat ding toch nog niet?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    8 tientjes? Zo oud is dat ding toch nog niet?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Nouja, 14 jaar alweer geleden uitgekomen, je ziet ze echter vaker voor minimaal het dubbele of meer voorbij komen, wel al ge-update. De prijs was voor mij reden om 'em te kopen. Kan ik me geen buil aan vallen. Het was anders niet eens in me opgekomen. Nog even daardoor overwogen om een 1HE stereo eindtrapje bij te kopen zoals een Rocktron Velocity 100, soort mini-rackje, maar ach, niet nodig... en die fan in de Velocity schijnt ook nogal rumoerig te zijn. Het gaat ook prima zo in de returns van mijn DSL20HR en Origin20 heads mocht ik daar behoefte aan hebben..
    Laatst gewijzigd door MarkS; 20 oktober 2021 om 16:10

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Nouja, 14 jaar alweer geleden uitgekomen
    😳

    Ik word oud.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top