Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En je de juiste man hebt gevonden om de klus te klaren. In veel gevallen blijkt de toereikendheid van het budget afhankelijk van de kunst en kunde van de reparateur. Ik geef als voorbeeld de afkeer van SMT die je bij veel reparatreurs als argument voor "niet te repareren" tegen komt.
    Mee eens hoor. Aan de andere kant weten we allemaal dat het onder een berg snot verborgen spoortje volgen op de SMD print niet ieders hobby is. Als de fabrikant dan ook halsstarig geen documentatie wil leveren uit angst dat hun top secret design wordt nagebouwd houd het voor velen op.

    Het toeval wil dat ik bezig ben met een AmpegV7 (loud technolygies) Waarvan de schakelende voeding er uit klapt. Omde rest achter de trafo te analyseren is het nodig op de componenten te meten of zelfs van de print te halen. Jammer genoeg zit dat gebied onder een niet te verwijderen berg kit en sta ik op punt om er mee te stoppen omdat het ding kwa dagwaarde inmiddels al vier keer over de kop is gegaan. Maar om nou te zeggen dat ik gelijk nee zeg .........
    Laatst gewijzigd door cluseau; 24 juli 2021 om 17:02
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, kom je bij wat Barend zegt, de juiste man is 1 maar ook nog op de juiste plaats is een ander.
    wat dat betreft zou ik in Amsterdam echt niemand weten waar je even binnen kan lopen voor reparaties
    moet je naar onwezenlijk plaatsten als Drouwenerveen, Tilburg of Den Haag.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Mee eens hoor. Aan de andere kant weten we allemaal dat het onder een berg snot verborgen spoortje volgen op de SMD print niet ieders hobby is. Als de fabrikant dan ook halsstarig geen documentatie wil leveren uit angst dat hun top secret design wordt nagebouwd houd het voor velen op.

    Het toeval wil dat ik bezig ben met een AmpegV7 (loud technolygies) Waarvan de schakelende voeding er uit klapt. Omde rest achter de trafo te analyseren is het nodig op de componenten te meten of zelfs van de print te halen. Jammer genoeg zit dat gebied onder een niet te verwijderen berg kit en sta ik op punt om er mee te stoppen omdat het ding kwa dagwaarde inmiddels al vier keer over de kop is gegaan. Maar om nou te zeggen dat ik gelijk nee zeg .........
    Soms betekent repareren jammergenoeg gewoon de hele unit vervangen. Heeft voor de rechtgeaarde reparateur uiteraard een vieze smaak maar tijd vs werk is een simpel rekensommetje.
    https://www.ebay.com/itm/362586095004
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik kan makkelijk een kilo peren kopen van de beste kwaliteit maar als ik eind september mijn eigen boompje uitschud blijken die toch nog lekkerder te zijn.

  5. #25

    Standaard

    Buizenversterker aan zonder belasting van een speaker kan 0 kwaad zolang je geen signaal aanbied.
    Als je vol signaal aanbied en geen speaker er op heeft is dit zeer hoog risico op defekt raken van je uitgangstrafo.
    Zoals al eerder gezegd kan de energie niet weg, wat als gevolg heeft dat de spanning heel hoog kan oplopen met vonkoverslag en beschadigde isolatie tot gevolg (lees nieuwe trafo kopen)
    Hangt heel erg af van merk/model of het wel of niet goed gaat. Het is n.l. deels wel te beveiligen, voorkomen met technische 'truckjes'.
    Is na ontdekken van de fout snel gestopt. En alles blijkt alles nog goed werkende, dan heb je geluk gehad maar hoef je je ook geen zorgen verder te maken. Er treed geen slijtage o.i.d. op.
    Vergelijk het met veel te hard oppompen van je fiets band. 10x te hoge druk en daarna weer druk normaal -> niks aan de hand. Als je bij 10x te hoge druk een klapband krijgt dan heb je wel hoge kosten en moeten er dingen vervangen worden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Fender(?) gebruikt toch een kortsluiting bij loskoppelen van de luidsprekers? 0 ohm weerstand is veiliger dan oneindig (open uitgang).
    Zal wel loslopen zoals je aangeeft, maar het blijft link voor de uitgangstransformator.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top