Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard PRS Silver Sky (HNG will be here in a few months -day)

    Ik heb al een aantal jaar mijn droom stratocaster: een 1960's reissue customshop daphne blue relic stratocaster met josefina campos fat50's handwound limited run of 300 pickups erin.
    Dus eigenlijk een beetje de BLK1 van ome sjon burgemeester maar dan in babyblauw

    MAAR ik wilde altijd al een backup erbij, gezien ik eigenlijk 99% van de tijd op de strat speel. (ik heb ook een eastman om-model en een les paul maar die krijgen niet zoveel airtime)
    Omdat ik zo'n sicke johnmayer fan ben (met mn eigen fanpage op insta @johnmayerplayer) wilde ik eigenlijk al vanaf het begin dat ze er waren zo'n prs silver sky erbij in plaats van weer een fender te nemen als backup. (een cs strat is natuurlijk ook een stuk duurder dan een silver sky).
    Ik heb uiteindelijk er elk jaar weer over nagedacht maar toch niet gedaan vanwege meerdere redenen.
    begin dit jaar met de release van de lunar ice stond ik echt op het punt om het te doen maar dat heb ik uiteindelijk op het laatste moment weer afgezegd.
    Toch begon het weer een beetje te kriebelen dat ik er een wilde (zeker toen mn cs strat even onderhoud nodig had).
    Ik vond die midnight rose wel vet en die staat ook wel cool naast mijn babyblauwe strat dacht ik, maar ook dat wist ik niet zeker en die zou ik dan zeker weer ergens via reverb moeten scoren omdat die dingen eens per jaar geleverd worden ofzo.



    Die kleuren zijn wel een dingetje, komen elk jaar weer andere uit die helemaal opgehyped worden. Soms treed ie ook op met een kleur die dan geen productiemodel is, zoals met ed sheeran die een paarse had bijv.
    Toen kwam een paar weken geleden de nieuwe single uit van John mayer met een 80's vibe en een knalroze silversky. Ik meteen dijkmans bellen of ze die konden krijgen en het antwoord was helaas ''nee, die is alleen voor de clip gemaakt en wordt geen productiemodel''.
    Dus de saga ging door, ik weer de twijfelkont uithangen, wat ging ik nou doen. 2e hands halen (+-€2000 alsnog en refinishen (pak em beet a €300)? of toch die midnight rose kopen ergens 2ehands of volgend jaar nieuwe lichting afwachten voor de midnight rose of eventueel nieuwe kleuren?
    Refinishen heb ik zelf een keer gedaan met een jackson minion, beetje geinspireerd op dat optreden waarbij john een roze jackson gebruikte. uiteindelijk wel weer weggedaan omdat ik er nooit op speelde en geld nodig had.


    Al dat getwijfel is opzich niet zo erg, het gaat toch om bijna 3000 euro en ik heb in principe al vrijwel alles wat mijn johnmayerfan hartje begeert qua gitaren, amp en pedalen.

    MAAARRR toen kwam vorige week het bericht dat ze dus TOCH die knalroze silversky gaan maken met de naam roxy pink. dus ik weer meteen die winkel contacteren en meteen een preorder geplaatst!
    Deze jongedame is binnenkort van mij! (moet helaas nog wel even tot t 4e kwartaal wachten tot ie geleverd wordt)



    Wel fijn, satin neck, rosewood toets, pickups schijnen nog lagere output te hebben om de blk1 te matchen. iets dikkere frets. Whats not to like? ill tell you when i get it.
    Laatst gewijzigd door rozh; 15 juli 2021 om 12:59
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #2

    Standaard

    Dat is een leuk kadootje

  3. #3

    Standaard

    ik zag hem al in de nieuwe Mayer clip en de Barbie vibe is wel heel erg hoog. Wel knap als je er mee wegkomt.
    Zelf ben ik heel erg fan van de gouden (golden mesa) silver sky tot ik hem bespeelde helaas.

    Ieder geval veel plezier ermee binnenkort
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ik denk dat dat geen probleem zal zijn yannick, ik ben een stoere jongen die wel een roze gitaar kan hebben denk ik😃😄


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Leuke post.
    Premature congrats dan maar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooi kleurtje! Laat maar even weten of hij beter of slechter is dan je CS als je wil. Ik ben wel benieuwd naar zo’n PRS strat!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Ik denk dat dat geen probleem zal zijn yannick, ik ben een stoere jongen die wel een roze gitaar kan hebben denk ik����


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een stoere jongen die alle gear verzamelt van zijn grote voorbeeld......


    Mooi kleurtje hoor! Kan nog steeds niet wennen aan die kop, maar dat zal ook wel komen omdat je al zolang iets anders gewend bent. Ik heb een Strat met een Tele kop en da's ook..... anders.
    Benieuwd hoe 'ie bevalt!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Een stoere jongen die alle gear verzamelt van zijn grote voorbeeld......


    Mooi kleurtje hoor! Kan nog steeds niet wennen aan die kop, maar dat zal ook wel komen omdat je al zolang iets anders gewend bent. Ik heb een Strat met een Tele kop en da's ook..... anders.
    Benieuwd hoe 'ie bevalt!!

    haha hoe moet je anders op zoiets reageren. Vind mezelf niet perse super stoer ofzo, bedoelde meer dat ik niet voor toverfee aangezien wordt als ik een roze gitaar heb denk ik.
    ik verzamel ook niet heb toevallig dezelfde interesses en gitaarhelden zoals ome sjon ook heeft. mijn pedalboard is ook best compact. Gaat mij meer om t spelen dan kopen/verkopen/verzamelen. is wel eens anders geweest maar wat ik zei, ik heb meer dan genoeg om heel tevreden te zijn.

    En over die kop, tsja ik vind hem wel oke. Er zijn natuurlijk hordes merken die ook strats maken met een andere kop. kijk een epiphone kop daar kan ik echt niet tegen, maar dit vind ik wel oke dus.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Mooi kleurtje! Laat maar even weten of hij beter of slechter is dan je CS als je wil. Ik ben wel benieuwd naar zo’n PRS strat!
    ik heb er al eens op gespeeld, de eerste run in 2018 denk ik. ik vond ze nice maar niet CS kwaliteit zoals mijn strat. maar die was ook wel bijna 2x zo duur.
    Ze schijnen inmiddels verbeterd te zijn maar ik verwacht nog steeds niet dat hij t haalt bij mijn strat. Dat was ook niet het doel eigenlijk. Ik wilde gewoon echt deze gitaar in die kleur.Eerste gitaar die ik ook koop zonder erop gespeeld te hebben haha.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb sowieso weinig met kleuren en andere esthetiek. De klank bepaalt het voor mij, nog meer dan de bespeelbaarheid, daar heb ik dan weer wat minder mee (behalve als ik iets speciefieks moet spelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Alvast gefeliciteerd dan Rozh! Ik houd ook wel van roze strats. Het is wat opvallend en ook daar houd ik van, enige ding is dat je er dan ook wel écht voor moet kunnen spelen vind ik. Maar dat zit bij jou wel goed geloof ik

    Hoop dat die ook gaat bevallen. Persoonlijk moet ik ook echt de sound en bespeelbaarheid kunnen waarderen anders gaan de looks het niet goed maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top