Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Cubase 8 verliest steeds audio connectie

    Telkens als ik Cubase 8 voor de 2e keer opstart nadat ik bijv. later op de dag iets anders heb gedaan, geeft Cubase 'Device could not be opened'. Ook als ik Cubase afsluit en direct daarna weer opstart. Ik wordt er helemaal gek van. Ik kan mijn audio device wel selecteren maar hij pakt hem gewoon niet en geeft dan bovenstaande. Dus, 's morgens bij het het opstarten van mijn pc is alles goed maar zodra ik iets anders ga doen, dus ook zonder audio, krijg ik steeds deze melding. Mijn audio device is een Yamaha AG03.
    Iemand een idee of een oplossing?
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 11 juli 2021 om 09:11

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Wat gebruik je, Mac of PC? Hoe zit het met de drivers van jouw Yamaha Interface, zijn die nog up to date? Cubase 8 is natuurlijk ook al behoorlijk oud, schat op 7 jaar of ouder - daar kan ook het probleem liggen......

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    "Later op de dag iets anders"....in geval van windows computer.....heeft de computer toevallig tussendoor in standby gestaan?

    Mijn interface vindt dat ook niet gezellig, maar ik heb het nooit uitgezocht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dat is ook de reden dat ik voor "muziekmaken" een aparte speciale PC heb, die niets anders hoeft te doen dan goed werken met software en hardware gemaakt voor muziek. De PC is er op getweaked en is ook muisstil door speciale koeling en voeding.

    Vroegah, uit geldgebrek deed ik alles op één PC, maar dat werkt gewoon niet voor mij.

  5. #5

    Standaard

    Even checken of in windows of je yammy alleen als geluidkaart staat aangevinkt bij je hardware en bij opstarten kijken of er geen andere soundrivers worden opgestart ?

  6. #6

    Standaard

    Ik weet het (BIOS e.d.), heb alles al geprobeerd en zit al sinds 1991 in de PC wereld ook qua audio. Tweakers is altijd mijn laatste hoop als ik er ECHT niet meer uit kom.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    "Later op de dag iets anders"....in geval van windows computer.....heeft de computer toevallig tussendoor in standby gestaan?

    Mijn interface vindt dat ook niet gezellig, maar ik heb het nooit uitgezocht.
    Klopt die van mij ook niet maar toch ging dat altijd wel weer goed op de 1 of andere manier.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Ik weet het (BIOS e.d.), heb alles al geprobeerd en zit al sinds 1991 in de PC wereld ook qua audio. Tweakers is altijd mijn laatste hoop als ik er ECHT niet meer uit kom.
    Reaper even installen om te zien of het aan windows of cubase ligt ?

  9. #9

    Standaard

    Waar ik nooit aan gedacht heb is even een andere usb poort te proberen. Het probleem lijkt tot nu toe verholpen te zijn. Iedereen bedankt voor het meedenken !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Yep, USB kan best kritisch zijn... vaak loont het om vantevoren uit te zoeken op welke poort je het beste welk device kunt installeren en dat dan ook daar te houden. Tooltjes genoeg (bijv. USBDeview) voor technische info en opruimacties.
    Fijn dat je het gevonden hebt, nu snel weer zo'n lekker nummer opnemen!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top