Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 62
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Kiesel zou ik heel graag willen hebben. Zo'n Holdsworth model of zo'n Osiris

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Prijs valt mee, zeker, maar ik bedoel ik hoop dat ze ook nog in de 700 range komen uiteindelijk. Maar dan wilt Ibanez waarschijnlijk wel dat deze goed verkopen, en ik weet niet of ze met deze modellen de juiste snaar (huh huh) raken. Ze zijn meer mathcore, beetje prog, dan echt metal zeg maar. En het zijn toch vaak de shredders die dit soort modellen willen. Dit lijkt zoals ik al zei op wat Tosin deed, weet even t merk niet meer, misschien wel Ibanez, met slagplaten, single coil pickups etc, een beetje traditionele looks (Tele achtig etc) crossover met headless. Ik zie liever meer gewoon Kiesel of Strandberg headless, met mooie houtnerven etc. Maar dat is gewoon mijn persoonijke gebek aan smaak.
    Abasi heeft zijn eigen merk en daar zit ook een Tele-achtige bij, maar niet headless.



    Klinkt wel als een Tele vanaf 4:47


  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Ik denk dat ik eea door elkaar haal. Hij heeft die klassieke uitstraling (bijv Tele) idd niet bij headless. Toch vermoed ik dat Ibanez (waar hij ook flink lang door geendorsed was, en zijn eigen modellen heeft ontwikkeld met hen samen) filnk is geinspireerd door hem in deze. Hij speelt headless en combineerde grote 8 snarige shred gitaren met Tele looks etc.

    Maar goed je kunt er uren over lullen. Deze headless zijn niet echt min smaa, althans veel van de versiesm vawege de looks. Deze vind ik dan wel weer mooi:



    Zo hoort het

    Ik hoop alleen dat er dus nog goedkopere modellen komen, Premium lijn oid. Ibanez is het enige merk dat ik ken dat dat zou moeten kunnen realiseren. Ja HArley Benton heeft betaalbare headless, maar dat is volgens mij niet de kwaliteit van een Ibanez gitaar. Je hebt Legator maar toch wle tikkie duurder en flink veel gemixte reviews over kwaliteit. Dan heb je alleen nog maar die Chinese meuk, NK, Eart etc. Ik heb een NK en de reviews zijn positief, ja t ziet er leuk uit, maar het is geen betrouwbare gitaar echt. Je moet er veel aan versleutelen (heb ik laten doen, Hipshot brug en uhm headless snarenklamp ding erop, andere elementen erin etc) om een redelijke gitaar te hebben, maar niet meer dan dat. Ik durf m live niet te gebruiken, het hout krimpt alle kanten op. En met al die upgrades was ie toch niet zo goedkoop meer. Hij ziet er wel heel mooi uit hehe.

    Ik hoop dat deze modellen an Ibanez goed verkopen en dat over 2 of 3 jaar er een mooie Premium versie of zelfs gewone RG komt van rond de 700 max, zonder rare Tele achtige onzin, gewoon met simpel hout en lak

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik vind de mees kale Kiesels het geld wel echt wel waard. De basisspecs zijn namelijk echt heel erg prima, maar ik vind de duurdere gitaren al snel moeilijk te legitimeren naar mijzelf toe.

    Over Strandberg: ik ben het helemaal eens met YannickH.

    Over Ibanez: dit is een heel goede move. Dit is geen gitaar waar de kop vanaf gehakt is maar een headless vanaf de grond af aan ontworpen. Goede zet.

  5. #25

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid en om niet naar foute petjes te hoeven kijken
    Het gaat dus o deze serie https://www.ibanez.com/eu/products/model/q/ ?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid en om niet naar foute petjes te hoeven kijken
    Het gaat dus o deze serie https://www.ibanez.com/eu/products/model/q/ ?
    Klopt, leek me duidelijk toch?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik vind de mees kale Kiesels het geld wel echt wel waard. De basisspecs zijn namelijk echt heel erg prima,.
    Specs alleen zeggen me niet genoeg. Een gitaar kan alle goede specs hebben en dan nog zwaar tegenvallen als je hem vast hebt.
    Iemand hier ooit een Kiesel headless gehad of gespeeld?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Specs alleen zeggen me niet genoeg. Een gitaar kan alle goede specs hebben en dan nog zwaar tegenvallen als je hem vast hebt.
    Iemand hier ooit een Kiesel headless gehad of gespeeld?
    ja, ik heb die headlesses van Kiesel getest toen ze net nieuw waren. Ik vind het Hipshot systeem bij langer gebruik echt heel vervelend werken. Je kan de klemstukken op de headpiece heel makkelijk veel te strak aandraaien waardoor je snaren breekt waar je bij staat. De balans tussen snaar in het stuk in de brug doen versus reststuk achter de kop luistert redelijk precies en met dikkere snaren met veel spanning is het precies stemmen lastig.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ja, ik heb die headlesses van Kiesel getest toen ze net nieuw waren. Ik vind het Hipshot systeem bij langer gebruik echt heel vervelend werken. Je kan de klemstukken op de headpiece heel makkelijk veel te strak aandraaien waardoor je snaren breekt waar je bij staat. De balans tussen snaar in het stuk in de brug doen versus reststuk achter de kop luistert redelijk precies en met dikkere snaren met veel spanning is het precies stemmen lastig.
    ok, dat is goede info! Ik zie in jouw signature Aristides. Doe je daar iets mee? Ik vind hun headless model ook mooi. Alleen jammer dat hij alleen met fanned frets is en net als de Ibanez ook weer zonder tremolo. Is het bij een headless gitaar moeilijker om een tremolo systeem te monteren? De Steinbergers hadden wel een tremolo.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Uiteraard neem ik aan wat jij zegt. Maar als ik dan zie welke gitaristen Kiesel spelen en/of endorssed zijn, en deze gitaren ook echt live of in de studio etc gebruiken, zal het in de praktijk toch wel goed bespeelnaar moeten zijn. Ze schijnen overigens een heel soepel return beleid te hebben (op een enkele klacht na), geven duidelijk bij welke customization opties je niet kunt retourneren etc. Als ik een gitaar nodig zou hebben zou ik t wel aandurven. Zo'n Zeus model yyummie, of die Holdsworth/Carvin yammie, of Osiris.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top