Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 62
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind dat op papier nog wel meevallen.
    Bij de Q52 en Q54 schrijven ze 21mm bij eerste fret en 22mm bij de 12e. Verre van een forse neck natuurlijk, meer in het territorium van een standaard strat volgens mij, maar toch flink dikker dan bv zo'n RG550 met super wizard neck met 17mm dikte bij de eerste fret.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Het maakt mij echt geen drol uit hoe dik of dun de nek is, hoe dik of dun de frets etc. Het enige dat telt is dat mijn rechterhand comfortabel ergens op rust, dat ie goed op mijn linkerbeen rust bij zittend spelen dan wel hij lekker gebalanceerd hangt bij staand spelen en dat ie goed klinkt. Ik vind ze trouwens prijzig. Ik hoop dat er snel een Premium range meer metal/shred/prog gerichte modellen komen. Dit is niet mijn ding. Gezien t publiek dat doorgaans voor headless gaat weet ik ook niet of dit een commercieel goede move is van ze.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het maakt mij echt geen drol uit hoe dik of dun de nek is, hoe dik of dun de frets etc. Het enige dat telt is dat mijn rechterhand comfortabel ergens op rust, dat ie goed op mijn linkerbeen rust bij zittend spelen dan wel hij lekker gebalanceerd hangt bij staand spelen en dat ie goed klinkt. Ik vind ze trouwens prijzig. Ik hoop dat er snel een Premium range meer metal/shred/prog gerichte modellen komen. Dit is niet mijn ding. Gezien t publiek dat doorgaans voor headless gaat weet ik ook niet of dit een commercieel goede move is van ze.
    Deze modellen, op de witte na misschien, zouden toch niet misstaan in een progband? Wat moet er nog meer metal/prog aan volgens jou?
    Prijs vind ik nog wel meevallen eigenlijk....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Prijs valt mee, zeker, maar ik bedoel ik hoop dat ze ook nog in de 700 range komen uiteindelijk. Maar dan wilt Ibanez waarschijnlijk wel dat deze goed verkopen, en ik weet niet of ze met deze modellen de juiste snaar (huh huh) raken. Ze zijn meer mathcore, beetje prog, dan echt metal zeg maar. En het zijn toch vaak de shredders die dit soort modellen willen. Dit lijkt zoals ik al zei op wat Tosin deed, weet even t merk niet meer, misschien wel Ibanez, met slagplaten, single coil pickups etc, een beetje traditionele looks (Tele achtig etc) crossover met headless. Ik zie liever meer gewoon Kiesel of Strandberg headless, met mooie houtnerven etc. Maar dat is gewoon mijn persoonijke gebek aan smaak.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik zie liever meer gewoon Kiesel of Strandberg headless, met mooie houtnerven etc. Maar dat is gewoon mijn persoonijke gebek aan smaak.
    Maar die modellen zijn er toch al? Zou gek zijn als Ibanez die na zou maken. Keus genoeg wat dat betreft. De modellen van deze Ibanez met twee humbuckers en zinder slagplaatje vind ik toch vrij metal.

    Het enige wat ik niet mooi vind aan deze modellen is die hele grote uitfrezing van de body bij de stemknoppen.

    Iemand enig idee waarom er geen tremolo optie bij zit? Ik vind een tremolo juist bij deze stijl gitaren horen en denk dat de potentiële kopers dat ook als een groot gemis gaan zien.
    Laatst gewijzigd door apekop; 11 juli 2021 om 10:09
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het maakt mij echt geen drol uit hoe dik of dun de nek is, hoe dik of dun de frets etc.
    Echt waar? Totaal geen voorkeur daarin?
    Ik ben zelf volgens mij niet héél moeilijk, maar bij een 17mm wizard haak ik toch echt af.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het maakt mij echt geen drol uit hoe dik of dun de nek is, hoe dik of dun de frets etc. Het enige dat telt is dat mijn rechterhand comfortabel ergens op rust, dat ie goed op mijn linkerbeen rust bij zittend spelen dan wel hij lekker gebalanceerd hangt bij staand spelen en dat ie goed klinkt. Ik vind ze trouwens prijzig. Ik hoop dat er snel een Premium range meer metal/shred/prog gerichte modellen komen. Dit is niet mijn ding. Gezien t publiek dat doorgaans voor headless gaat weet ik ook niet of dit een commercieel goede move is van ze.
    Dan ben jij toch een heel apart ras onder de gitaristen hoor... Toen ik mijn 52 reissue tele kocht was het eerste dat ik liet doen andere frets erin rammen. Ik speel het liefst op 6100 of 6000 fretwire.
    Ik moet een hals van 42mm nut hebben. 43 vind ik vreselijk tenzij het een flinke neck is. Als het een dunne neck is zoals Ibanez heeft vind ik het vreselijk.

    Ik heb 2 Strandberg headless gitaren gehad en die waren wel comfortabel maar echt hun geld niet waard. Ze zouden max 1200€ mogen kosten!
    En waarom hebben ze gouden frets op deze ibanez headless gestoken? Is toch kansloos?
    Laatst gewijzigd door YannickH; 12 juli 2021 om 10:50
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Dan ben jij toch een heel apart ras onder de gitaristen hoor... Toen ik mijn 52 reissue tele kocht was het eerste dat ik liet doen andere frets erin rammen. Ik speel het liefst op 6100 of 6000 fretwire.
    Ik moet een hals van 42mm hebben. 43 vind ik vreselijk tenzij het een flinke neck is. Als het een dunne neck is zoals Ibanez heeft vind ik het vreselijk.
    Het is niet lullig bedoeld Yannick, maar ik moet wel een beetje om je lachen. Jij zegt ook dingen waar ik niks van snap, en vooral niet waarom je het zegt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Ik heb 2 Strandberg headless gitaren gehad en die waren wel comfortabel maar echt hun geld niet waard. Ze zouden max 1200€ mogen kosten!
    En waarom hebben ze gouden frets op deze ibanez headless gestoken? Is toch kansloos?
    Waarom koop je 2 Strandberg headless gitaren, terwijl je ze hun geld niet waard vindt. Over de gouden frets zal ik het niet hebben.

    No offense dus, ben gewoon erg benieuwd.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19

    Standaard

    Dat wist ik daarna pas he...
    Ik had ze bij thomann besteld. Ze spelen heel goed maar afwerking enzo zijn ze echt het geld niet waard. Afwerking flaws. Had enorme druipers enzo in de lak. Scherpe fret eindes en een scherp puntje in de lak. Ze voelen gewoon aan als een LTD-1000 maar hoger echt niet!
    Had een 6 snaar made in korea en een 8 snaar uit indonesia
    Laatst gewijzigd door YannickH; 12 juli 2021 om 10:52

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht

    Ik heb 2 Strandberg headless gitaren gehad en die waren wel comfortabel maar echt hun geld niet waard. Ze zouden max 1200€ mogen kosten!
    Wat vind je van Kiesel headless gitaren? Jammer dat je deze gitaren nergens kan uitproberen. Ik vind dat Leia L6 model wel mooi. Maar om zoiets blind te bestellen zonder er ooit op gespeeld te hebben durf ik niet aan. En daar vind ik ze ook te duur voor.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top