Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Variax liefhebbers?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hoorde een beetje bij het genre/tijdperk. Ik vond 'm wel een fantastische gitarist.

    Nahja dit dan: https://www.youtube.com/watch?v=BRg1l9f2euY

    Feit is dat het een klassiek gitarist is en dan red je het ook wel op een elektrische maar het is verre van zaligmakend.

    Ik ben een fan van de sound en composities van Yes.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 2 juli 2021 om 00:18

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hoorde een beetje bij het genre/tijdperk. Ik vond 'm wel een fantastische gitarist.

    Nahja dit dan: https://www.youtube.com/watch?v=BRg1l9f2euY

    Feit is dat het een klassiek gitarist is en dan red je het ook wel op een elektrische maar het is verre van zaligmakend.

    Ik ben een fan van de sound en composities van Yes.
    Ja helemaal in het begin toen ik begon met gitaarspelen, vond ik hem ook goed. Maar al snel begon ik Yes minder te vinden en Steve Howe zeker.

    Dus Yes, Ja ...
    Natuurlijk een klassieker in het prog genre. En een paar albums van voor en na na het richtingloze gefreak van tales from topographic oceans (vooral The Yes Album en Yesshows) vind ik ook wel goed. Maar verder, not my cuppa.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Tegenwoordig treed Yes weer op met Trevor Rabin, dat is Fractal Axe, heel netjes allemaal maar ook 13 in een dozijn. Alsof alles door een Instagram filter is gegaan. Ik vond juist dat rauwe ES 175 en telecaster geluid met die hakkerige techniek van hem juist prima, gaf Yes samen met die Rick bass iets heel unieks.
    Gelukkig heeft Rick Wakeman nog altijd zijn cape om.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik heb een Standard en een JTV59. De Standard heb ik het eerst gekocht en voor in een coverband is het een goed bruikbare gitaar. Ik had de elementen vervangen in de Standard maar ik had er DiMarzio's Air Norton S in gezet met veel te hoge output waardoor het te dof werd met de pots van de Variax. Daarom een JTV59 gekocht en daar de elementen vervangen voor Gibson 57 humbuckers. Nu heb ik een Variax met een heel goed Les Paul geluid waar ik ook een overtuigende akoestische gitaar, banjo of 12-snarige gitaar uit kan halen.
    Met de Variax utp-kabel kan ik ook alles (gitaarmodel, stemming en amp + effecten) in een patch van de Helix schakelen maar ik ben te zeer gehecht (onthecht?) aan mijn draadloze zender en dan moet alles op de Variax zelf geschakeld worden. Ik vind het een top concept maar het systeem zou wel weer eens een update mogen krijgen; het is inmiddels alweer 10 jaar oud en dat is voor een gitaarcomputer alweer een hele lange tijd.
    Deze preset van Richie Castellano is goed bruikbaar op de Helix: https://www.youtube.com/watch?v=JFQx5tYuT7k&t
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top